Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83

Anbefalte innlegg

Skrevet
da er vell lakken 5 år gammel :) Pluss at er vell forskjellig hva man lakkerer PÅ. Båt og bil er vell 2 helt forskjellige ting? ;)

altså, om du lakker en bil eller båt er vell ikke så stor forskjeld:) bare at folk flest står ikke med en stiv gatekost og dytter 100kg snø av en bil håper jeg:) da skal det i såfald være en opel:)

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Enkomponent lakk/malig herder ikke. Den tørker. Du vil altså aldri få en skikkelig hard overflate det er verdt å polere og "shine"

Det kommer sannsynligvis til å bli mattere jo mer du prøver..

Ved å lakkere i så tynne sjikt som mulig har jeg faktisk klart å få Benga rimelig hard. Det krever godt med tørking mellom sjiktene.

Har sikkert nevnt det lenger opp, men mindre deler jeg har lakkert med Benga bruker jeg å tørke i stekeovn. Da føles lakken faktisk like hard som billakk :)

Jeg bruker minimum 3 sjikt. Til Bengalakk bruker jeg Arcanol til grunning. Mulig den har skiftet navn siden sist jeg kjøpte. For å få det jevnest mulig, og få vekk sliperiper, så grunner jeg hele delen. Eventuelt flekkgrunner bare metallflekker, pusser, og så heldekkende lag med Arcanol. Den dekker små ujevnheter som Bengalakken ikke klarer, og gir god heft til Bengaen.

Selve Bengalakken bruker jeg tynne soppas mye at første sjikt vanligvis blir gjennomskinnelig, men uten at lakken renner. Ta tørker den fortere og blir langt ifra like myk og seig som om man pensler eller ruller den. Jeg bruker vanligvis 2 eller 3 sjikt med farge, alt ettersom resulatet jeg ønsker, og hva som lakkeres.

Jeg bruker å få svært tilfredstillende resultat på deler, traktorer, eller andre ting jeg lakkerer :)

Men billakk blir det ikke.

Og siden det er din bil så er jo det viktigste at du er fornøyd :wink:

Skrevet

Takk for det truckdriver. Får se hva det blir til vinteren. Mulig det går ann å få seg en garasje nå som vi har flyttet:) Tenkte jo å ha hværtfall 2 strøk, da jeg at det er litt gjennomskinning (litt for lite lakk) helt nederst med kanalen. Føler ikke at jeg har noe lyst til å lage et til telt som skal rase sammen. Bor rett atme vannet så blåser en del her :P

Skrevet

Tommy: Bilder kommer imorgen men har fått gjort en del på bilen idag :)

Fylte bensin på bilen idag og prøvde meg på kondensfjerner. Den starter og går men kutter desverre enda :( Skal lufte kjølesystemet imorgen å prøve å kjøre en tur, kanskje den blir bedre ettersom det er ny bensin og kondensfjerner nå.

Skal ta noen bilder imorgen da det forhåpentlighvis blir bra vær og sol! :)

Skrevet

Du tenker på den listen som skal være nederst?? Har den liggende men er bare ikke lakkert enda, men takk for tilbudet :)

Og takk for det! Hvis jeg studerer skikkelig så er det littt gjennomskinn på panser og nede på døren. Får prøve å fylle i det en dag :) Men man må virkelig se seg om for å se det.

Skrevet
rått!:) åssen er det og polere opp lakken da?

Takk for det :)

Som kvasi har sakt en side tilbake så må jeg nok vente før jeg kan polere bengalakken, og at den vill bli mattere. Men jeg trur ikke på han uansett :D

Neida. Men får vente å se om jeg kan polere over den om ikke så lenge.

Har snakket med en kar om bytting av bil, så jeg blir kanskje eier av en 518 e28, men er ikke sikkert :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...