Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83

martinwenberg
 Share

Anbefalte innlegg

Stussa litt på det grenrøret der når jeg så bilde av det ja, og nå ser jeg jo at det er noe som ikke stemmer med avstanden mellom rørene.

Kryr vel av dem på ebay, eller så har sikkert Kimmit; http://ksr.as

Eller så er det jo bare å lage et samlerør fra de originale manifoilene og peisa på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har nå snakka med en kjenning som har et grenrør liggende til E30, så skal kjøpe det om noen dager :P Mulig at jeg må ha en annen turbo og siden det var noe tull med wastegaten. Ellers har jeg det som trengs :) Får antakelighvis ut motoren idag. Noen som veit hvor jeg kan få kjøpt en grei turbo til en grei pris?

gemmwn9t13xwh5faslv7.jpg

9q6l8lmaiyamxgv9dfx3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har planer om å senke komp, bytte dyser og enten chippe eller kjøpe datasprut blir du garantert å ødelegge motoren, så det er ikke store turboen du trenger.

Det er strengt tatt ren lotto å montere turbo uten å også montere bredbåndslambda.

Jeg ville heller kjøpt en 2,5liter å begynt å samla deler til å bygge turbomotor av den, og brukt bilen som den er i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mest på at med 40hk og 500ccm mer før man begynner å trimme må man nødvendigvis ende opp med mer effekt når man er ferdig også :)

Er jo også pengene ut av vinduet å chippe b20en hvis den skal byttes ut med en b25 etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mest på at med 40hk og 500ccm mer før man begynner å trimme må man nødvendigvis ende opp med mer effekt når man er ferdig også :)

Er jo også pengene ut av vinduet å chippe b20en hvis den skal byttes ut med en b25 etterhvert.

Jepp, faktisk 48 hester :D Bare å gjøre det skikkelig første gang på b25'n så går det vel bra, vet ikke hvor mye trykk den tåler med original innmat? 0,7?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har planer om å senke komp, bytte dyser og enten chippe eller kjøpe datasprut blir du garantert å ødelegge motoren, så det er ikke store turboen du trenger.

Det er strengt tatt ren lotto å montere turbo uten å også montere bredbåndslambda.

Jeg ville heller kjøpt en 2,5liter å begynt å samla deler til å bygge turbomotor av den, og brukt bilen som den er i mellomtiden.

Har planer om å bytte dyser å eventuelt kjøpe datasprut etterhvert. Har ikke tenkt å bli ferdig i helga så skal bruke lang tid på dette å gjøre det ordentlig! Derfor at jeg bruker 2,0 litern, er pga pengemangel :) Men ting kommer etterhvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter flere timer med skruing,fikk jeg endelig ut motoren idag! Fikk låne meg en elefant som jeg jekka ut motoren med. Fikk også et nytt grenrør som passet som et skudd! Eneste minuset var at det tok litt borti oljefilteret, så må vell bygges om litt. Det som skal gjøres nå er å få tak i noe avfetting siden motoren ikke ser ut :) Skal prøve å få av bunnpanna imorgen å planlegge hullet for olje-returen. Kom gjerne med innspill om hvordan dette kan gjøres på en bra måte :P Takker for svar :D

Legger ut noen bilder fra da vi tok ut motoren :)

rrrkj0jvern4muuj9hdv.jpg

aj0b9sipg5tbqhs89eii.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...