Kvasi Skrevet Oktober 3, 2011 Share Skrevet Oktober 3, 2011 Stussa litt på det grenrøret der når jeg så bilde av det ja, og nå ser jeg jo at det er noe som ikke stemmer med avstanden mellom rørene. Kryr vel av dem på ebay, eller så har sikkert Kimmit; http://ksr.as Eller så er det jo bare å lage et samlerør fra de originale manifoilene og peisa på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Oktober 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2011 Jaa, synes og det så veldig kort ut når jeg fikk se litt på det, men trodde det kom til å passe. Kompisen min sa også at jeg bare skulle lage et av de manifoldene som var på fra før av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2011 Har nå snakka med en kjenning som har et grenrør liggende til E30, så skal kjøpe det om noen dager Mulig at jeg må ha en annen turbo og siden det var noe tull med wastegaten. Ellers har jeg det som trengs Får antakelighvis ut motoren idag. Noen som veit hvor jeg kan få kjøpt en grei turbo til en grei pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Oktober 6, 2011 Share Skrevet Oktober 6, 2011 Tull med wastegaten? Var det ikke ekstern wastegate på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2011 Jo,var ekstern wastegate. Men ble litt annerledes så skal heller kjøpe en annen turbo med intern wastegate. Var ivertfall det kompisen min anbefalte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 Hvis du ikke har planer om å senke komp, bytte dyser og enten chippe eller kjøpe datasprut blir du garantert å ødelegge motoren, så det er ikke store turboen du trenger. Det er strengt tatt ren lotto å montere turbo uten å også montere bredbåndslambda. Jeg ville heller kjøpt en 2,5liter å begynt å samla deler til å bygge turbomotor av den, og brukt bilen som den er i mellomtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 Evt satt i en b25, og turbokonvertert b20'n bare for å øve litt på hvordan ting gjøres Men b25 tåler vel kanskje litt mer enn b20 når man tenker på turbokonvertering? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 Jeg tenkte mest på at med 40hk og 500ccm mer før man begynner å trimme må man nødvendigvis ende opp med mer effekt når man er ferdig også Er jo også pengene ut av vinduet å chippe b20en hvis den skal byttes ut med en b25 etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m535i e28 Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 rå e30 følger med ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 Jeg tenkte mest på at med 40hk og 500ccm mer før man begynner å trimme må man nødvendigvis ende opp med mer effekt når man er ferdig også Er jo også pengene ut av vinduet å chippe b20en hvis den skal byttes ut med en b25 etterhvert. Jepp, faktisk 48 hester Bare å gjøre det skikkelig første gang på b25'n så går det vel bra, vet ikke hvor mye trykk den tåler med original innmat? 0,7? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 Mye som spiller inn der. Er vel lett å kjøre sund både smidde råder og stempel med feil tenning og blanding allerede på 0,1 bar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Oktober 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2011 Hvis du ikke har planer om å senke komp, bytte dyser og enten chippe eller kjøpe datasprut blir du garantert å ødelegge motoren, så det er ikke store turboen du trenger.Det er strengt tatt ren lotto å montere turbo uten å også montere bredbåndslambda. Jeg ville heller kjøpt en 2,5liter å begynt å samla deler til å bygge turbomotor av den, og brukt bilen som den er i mellomtiden. Har planer om å bytte dyser å eventuelt kjøpe datasprut etterhvert. Har ikke tenkt å bli ferdig i helga så skal bruke lang tid på dette å gjøre det ordentlig! Derfor at jeg bruker 2,0 litern, er pga pengemangel Men ting kommer etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Oktober 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2011 rå e30 følger med ! Takk takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Oktober 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2011 Etter flere timer med skruing,fikk jeg endelig ut motoren idag! Fikk låne meg en elefant som jeg jekka ut motoren med. Fikk også et nytt grenrør som passet som et skudd! Eneste minuset var at det tok litt borti oljefilteret, så må vell bygges om litt. Det som skal gjøres nå er å få tak i noe avfetting siden motoren ikke ser ut Skal prøve å få av bunnpanna imorgen å planlegge hullet for olje-returen. Kom gjerne med innspill om hvordan dette kan gjøres på en bra måte Takker for svar Legger ut noen bilder fra da vi tok ut motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 Blir bra dette her, ble straks lettere nå vi brukte elefanten Vi må få borra oljeretur idag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå