Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83

Anbefalte innlegg

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Litt forskjellige svar og meninger angående godkjenningen her nå :) Men får som sakt bare vente til jeg får svar fra biltilsynet. Dem vil vell heller ikke tro at jeg kommer til å lade bare 0.1 bar, så prøver meg på 0.3 i første omgang. Hvis ikke søknaden blir godkjent så spør jeg om å få bytte om til 2.5 liter. Får tenke litt over det der. Ser ikke vits i å godkjenne sprut da jeg har laget adapter for dette, og da blir det lett å fjerne sprutet.

Ellers hyggelig at dere kommenterer angående dette, får litt mere informasjon om hvordan det kan være :)

Skrevet

Da var det blitt oppstart! :D Truckdriver tok turen innom å hjalp meg. Først trodde vi mapsensor var gåen siden " fuel ratio " levde sin egen verden. Han dro hjem og gikk over loddene. Hadde visst slørvet litt med noen lodder :oops: . Men etter litt justering så starta bilen.

Må gjøre litt om på adapteret siden vi fikk triggerstøy. Må også få tak i ny pakning til manifolden :)

Skrevet

Driver å lakkerer motorrommet nå. Sprøyta var halvveis tett så kom bare pulver ut nesten. Men sprøyta ligger å godgjør seg i såpevann og salmiakk så får håpe det løsner litt til i morgen :) Har også bestilt manifoldpakning fra gs, så nå blir det slutt på frieksos :P

Skrevet

Har tenkt litt på å ta ut motoren og lakkere motorrommet. Kommer ikke til å bli fornøyd nå siden jeg ikke får lakka på alle plassene siden motoren står i. Når motoren er ute tenker jeg å lakkere blokka og toppen grå/sølv. Når alt av lakkering er gjort så blir det enklere å gjøre resten av bilen ferdig, så slipper jeg å tenke på det :)

Skulle virkelig ønsket jeg hadde en plass å stå nå, siden det er meldt regn noen dager fremover. Men lakkeringen får jeg ta når det blir tørt og fint ute :P

Skrevet
http://www.yr.no/sted/Norge/Nordland/Fauske/Fauske/langtidsvarsel.html

Fredag ser det ut som at vi kan få en sånn rar gul sak med skarpt lys imellom skyene :)

Så du har enda ett par dager på å skru, og få motorrom klart til maling på fredag ;)

Nice! Tar ikke ut motoren, blir å lakkere motorrommet svart nå sånn at det ser greit ut. Har lyst på noen prøveturer nå, og bare få MS'en ferdig justert. Håper på å få leid lokale i vinter slik at jeg kan lakkere motor og motorrom bedre :)

Skrevet

Lenge siden update her nå! Men driver å klargjør bilen til prøvetur. Bilen går enda som den skal og kjølesystemet er luftet, så mangler bare penger til bensin og prøveskilt så blir det kjøring :) Blir vell å kjøre med original ecu nå. Bilen har stått noen måneder med kutting og slikt så vil ikke vente til MS er ferdig oppkoblet.

Må jo bytte tps og lage til ny temp-føler osv, så det blir vell gjort om ikke så lenge.

Fikk tilbud om å lodde og montere MS2 i en volvo 142 med motor " B21et " , denne er altså mekanisk styrt, så må modde om motoren litt.

Tenker og å lakkere om bilen igjen, ikke bengalakk denne gang. Vil ha en metallic, mørk blåfarge som glinser skikkelig. Må vel også få tatt noen flere bilder når det blir kjøring :)

Skrevet

Er visst folk rundt i Salten/Nordland som tipser meg til forskjellige folk om lodding av datasprut og slikt. Er også noen som hadde tipset meg for en Journalist, så fikk besøk her om dagen av en :P Han ville skrive om meg og bilskruingen, samt han tok noen bilder av bilen og slikt. Litt dumt at dataspruten kommer i avisa siden politiet blir å jakte litt på meg, men sa ikke at den var montert :twisted:8) .

Men er jo bare artig med litt skryt da :)

Legger ut noen bilder han tok av fine meg og dataspruten :lol:

Får forresten noen ganske tøffe felger i 5x120 boltsirkel om noen dager, så enten må jeg ha adapter eller så selger jeg dem :P

fdf21x5araznnp7p3whu.jpg

f0w46iikvifhioi6wx6a.jpg

ut9f73jmv87zf7x57xqb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...