Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ahaa okei :) Dysene er for små ja, og jeg hadde ikke tenkt å leke meg med for mye trykk. For jeg vet såppas at motoren ikke tåler det. Men jeg todde ikke jeg ville få mere enn 0.2 uansett siden denne kanskje var for stor for motoren, og han fortalte at han hadde 1.4bar på 3000rpm. Men hvis du sier at det kan bli bedre med justert motor, så får vi satse på det. Har ikke noe stort behov for mere ladetrykk nå, så er ikke noe som haster. Egentlig ganske greit med 0.2, for jeg er ikke ute etter masse ladetrykk og spinning, men noe som drar og funker over tid :)

Men jeg vet selv at når jeg har fått smaken på ladetrykk så vil jeg ha mere ;)

3000-3500rpm er ikke veldig sent turbotrykk. Grunnen til at den ikke lader mer er fordi wastegate åpner seg.

Du skal virkelig være glad for at du kun fikk 0.2 i trykk, hvis ikke hadde hele motoren din vært i filler nå.

Du forhaster deg veldig iforhold til kunnskapen du har.

Nå skrev jeg at jeg ikke hadde kommet til å lekt meg med mere ladetrykk. Så jeg har nok kunnskap til å ikke stille opp ladetrykket. Jeg veit at jeg må ha mere bensin, og selvfølgelig er det et pluss at jeg bare fikk 0.2. Du må lese det jeg har skrevet før du begynner med argumentasjoner, det er det flere som gjør og. Og ja, jeg fikk ikke mer enn 0.2 fordi wastegate er for slakk, men har prøvd med flere og hjalp ikke.

Skader ikke å gå opp til 0.4 1 gang for å se om det funker, men å kjøre lenge med det blir noe annet :P

ka om dysene dine blir tomme eller tenningen din er for skarp i forhold til kompforholdet ditt om du kommer opp på 0.4? skal love deg at om du får tenningsbank så ikkje det mye som skal til før motoren står i 7 steiner...

en annen ting...hvorfor lader det bare 0,2? har du trykktestet fra turbo til innsug? er grenrøret mellom topp og eksoshuset på turbo 100% tett? prøvd å bleede av trykk inn aktuatoren eller muligheter for å kjøre mottrykk på aktuatoren?

han "truckdriver" tror eg du skal konsultere med en del, før du gjør noe forhastet.

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kompresjonen er senket med neddreide stempler, så den skal være god. Derfor at jeg ikke fikk mer enn 0.2 var på grunn av at trykkrøret hadde løsnet, merket det i dag. Tanken til spylevesken ligger over trykkrøret så kunne ikke se det på prøveturen. Har ikke trykktestet noe nei. Er vell litt frieksos på grenrøret som jeg må sveise, men ikke nok for å skape store problemer med trykket.

Skrevet

Tror det skal mer enn 0.4 bar ladd før tenningsbanken tar motoren...

BMW har laget relativt kompakte forbrenningskamre. Kunne vært litt mer diffusoreffekt rundt ventilene, men ellers ganske greie kamre.

Hvordan turbo har du nå Martin, som lader 0.2?

Skrevet

Har selv hørt at man kan lade 0.3 eller noe slikt uten å gjøre noe med tenning eller bensin, men veit ikke om det stemmer. t3/t4 kinaturbo mener jeg :P Men som sakt så sto ikke trykkrøret skikkelig på plass når vi hadde kjørt så derfor fikk jeg ikke noe særlig trykk :)

Skrevet
Nå som slanger sitter bra, ta deg en kjøretur å se hvor mye ladetrykk du har, og gi oss info her! :D

Ja, EU om ikke så lenge, så skal kjøre bilen litt da. Turboen er jo ikke så stor, så mer enn 0.2 skal jeg få ut av den.

Og igjen..... Skal ikke lade for mye, veit hvor mye motoren tåler sånn som den er nå ;)

Skrevet
Stance-stickern MÅ på plass!

Fett som faen! :D

Ja, den har stått på ønskelista ganske lenge nå! Skal bestille stickeren, sorte DE og gul lyktefilm. Mulig jeg kjøper mørke-rød film for å ha på blinklysene. Da er fronten klar :)

Skrevet
Har selv hørt at man kan lade 0.3 eller noe slikt uten å gjøre noe med tenning eller bensin, men veit ikke om det stemmer. t3/t4 kinaturbo mener jeg :P Men som sakt så sto ikke trykkrøret skikkelig på plass når vi hadde kjørt så derfor fikk jeg ikke noe særlig trykk :)

Hadde samme oppsett som deg på en e30 me m20b25 med original hjerne og ekstra dyse i innsuget, der ladet det 0.7 uten særlige problemer :P

Skrevet

Hadde samme oppsett som deg på en e30 me m20b25 med original hjerne og ekstra dyse i innsuget, der ladet det 0.7 uten særlige problemer :P

Har hørt om flere som har gjort det :P Men greit at det funker hvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...