Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83

Anbefalte innlegg

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ble litt skruing idag og :) Fikk montert siste rest i motorrommet, og oppstart ble det! Meeen den går ikke reint i det hele tatt. Dro ut noen pluggledninger mens den gikk, og samme greia da, så nye plugger blir det :) Hadde noen i bilen som funket, så fikk kjørt den litt :) Men alle 6 skal byttes da dem er dårlige.

En i klassen som rullet bilen sin i sirka samme farge som min :lol:

mmei2l43lmkv3dkx2whn.jpg

j9wnt90g6cqsfw7s9ryf.jpg

szsj9mtnbexxa7eb7fcq.jpg

Skrevet

Da var 6 nye plugger bestillt. Håper det blir mer futt i motoren nå! Kan ikke tenke meg at det er noe annet når den funket som bare det når jeg satte den ifra meg. Ble som sakt ikke noe forskjell når jeg dro ut plugghettene på sylinder 1,3 og 5. Så altså 3 plugger var dårlige :)

Skrevet
  Morty999 skrev:
sjeldent 3 stk dør samtidig da, sikker tpå att du har fått på alt av dyselendninger og rktig tenningsrekkefølge ?

Ja er vell det. Tenningsrekkefølge å alt er riktig. Pluggen var våt da jeg tok den ut, så bensin er det. Når jeg tok ut pluggene å sjekket gnisten, så var den forferdelig dårlig i forhold til dem andre. Kan si at det er biltema plugger på den, å dem har vært på i sirka 1 år. Flere som plages med dem :P

Skrevet

har den gått seg varm da ? eller bare mye start og stopp ? joda biltema plugger er ikke helt bra greier nei, men sjeldent di går i stykker sånn..

Skrevet
  Morty999 skrev:
har den gått seg varm da ? eller bare mye start og stopp ? joda biltema plugger er ikke helt bra greier nei, men sjeldent di går i stykker sånn..

Hadde en kjøretur før jeg satte fra meg bilen og tok ut motoren. Så er ikke mye start og stopp nei :P

Skrevet

Om pluggene blir pissvåte "inni" vil de gnistre alle andre steder enn der de skal.. :)

Hvis de f.eks har vært druknet i bensin og/eller veldig sotet, motoren gått for feit osv..

Skrevet

Eu-kontroll snart??

Når jeg var utplassert på et bilverksted så tok jeg opptil flere EU-kontroller sammen med en veileder. Var vell aldrig i motorrommet og så på ting der ettersom jeg kan huske. Poenget mitt er at det kan jo gå med turboen gjennom en EU kontroll uten å godkjenne turboen? Vet jeg har godkjennings papirer på den, men har ikke lyst å starte med det bryet ennå, samt at jeg får lappen i dette året. :) Kan det hende jeg er heldig slik at dem ikke ser den?

Skrevet

På eu kontroll SKAL panseret opp, det skal f.eks sjekkes bremsevæskenivå, og om batteriet sitter fast, om man har det der fremme , +++ også ser

Man jo fort at det er turbo undenfra da man heiser opp bilen for å sjekke slakk. Ser de at det er turbo der får du forevisning på biltilsynet, tviler veldig sterkt på at noe slags seriøs form for bilverksted lar den gå gjennom med turbo, det hadde hvertfall ikke jeg gjort om du kom dit jeg jobber med den, ikke for å være dust, men fordi man står ovenfor et ganske stort ansvar som godkjenner en slik bil + at bedriften kam miste retten til å drive med eu kontroll, bremsejobber og firehjulskontroll i 6mnd

Skrevet

dem skal i teorien ikke si noe på den, men det gjør alle. så jeg hadde ikke giddi, la eksoshuset stå igjen å ta ut turbodelen, sett på ett blendelokk og sett luftfilteret på ic'n ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...