Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83

martinwenberg
 Share

Anbefalte innlegg

Har tenkt mye på hvilken farge jeg vil ha på bilen, siden den skal lakkeres i vinter når motoren er ferdig. Tenkte jeg skulle ha ei skikkelig fin blå farge, og denne er veldig fin synes nå jeg! :Phttp://www.german-wheels.com/showroom/d ... 75233f64b4 Det som er litt kjipt er at jeg veit ikke fargekoden på denne, så må vell finne ut av det :) Kom gjerne med tips om andre farger! takker for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var motoren kommet i bilen og turboen passer som et skudd! Plages litt med at starteren ikke vil gå, men er nok bare noen ledninger som må kobles om på :P Skal bli spennende og sette sammen ledingsnettet, siden jeg ikke merket opp hvor de skulle stå :s Tror jeg skal få start på bilen i helga, men mangler en filterflytter, men kompisen min har en så jeg skulle få prøve den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ferdig med grenrøret i dag. Så det er montert og kan nå bruke vanlig oljefilter. Tenkte jeg skulle prøve å starte bilen imorgen for å sjekke om det snurrer :P

Planer videre

- Lage downpipe

- 3" eksos

- Nye dyser( usikker størrelse)

- Senke komp med 1mm

- Montere intercooler osv

- Høyere toppakning

- Lakkering av bilen kommer når motor er ferdig

Er ganske usikker på hvordan dyser jeg må ha, og veit ikke helt hvordan jeg skal senke komp. Har sjekket litt her inne og noen sier at de dreier ned stempelet med 1mm, men noen kjøper bare ny toppakning som er høyere enn den normale. Hadde vært greit med litt tips fra dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Ble ferdig med grenrøret i dag. Så det er montert og kan nå bruke vanlig oljefilter. Tenkte jeg skulle prøve å starte bilen imorgen for å sjekke om det snurrer :P

Planer videre

- Lage downpipe

- 3" eksos

- Senke komp med 1mm

- Høyere toppakning

Er ganske usikker på hvordan dyser jeg må ha, og veit ikke helt hvordan jeg skal senke komp. Har sjekket litt her inne og noen sier at de dreier ned stempelet med 1mm, men noen kjøper bare ny toppakning som er høyere enn den normale. Hadde vært greit med litt tips fra dere! :)

Hvis du ikke har tenkt å gjøre noe med motorstyringa så kan du kjøre så lite trykk at det sikkert går fint med original komp og dyser.

Ellers må du ha variabel bensintrykksregulator, dyser, chip/datasprut og lavere komp, og sannsynligvis ny bensinpumpe.

Enklest og billigst med tykkere toppakning. Det funker helt fint på en bra justert motor som ikke feiltenner og/eller skyter pga fuelcut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planer videre

- Lage downpipe

- 3" eksos

- Senke komp med 1mm

- Høyere toppakning

Hvis du ikke har tenkt å gjøre noe med motorstyringa så kan du kjøre så lite trykk at det sikkert går fint med original komp og dyser.

Ellers må du ha variabel bensintrykksregulator, dyser, chip/datasprut og lavere komp, og sannsynligvis ny bensinpumpe.

Enklest og billigst med tykkere toppakning. Det funker helt fint på en bra justert motor som ikke feiltenner og/eller skyter pga fuelcut.

Oiaa jaaa :P Tenkte jeg skulle prøve med tykkere toppakning først. Smeller det så venter jeg på 2,5 litern :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fauskværing?

E30 med turbo blir ikke feil :D Litt spesielt med stasjonsvogn da. Har du sveiset opp toppen for å unngå problemer ved litt seriøs effekt?

Har vært med på justering av en e30 turbo med m20b25 som gikk på e85.

Når den passert 1,2-1,3 bar hold desverre ikke toppakning lenge :(

Men den gikk fælt nok til at den spant løs på begge bakhjul i 120-130 km/t på nordsida i Bodø, 3 eller 4 giret, mens den samtidig faktisk hadde tenningsfjusk!

Så om du klar å få den holdbar så har motor ganske så stort potensiale :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...