Brungot Skrevet September 9, 2011 Share Skrevet September 9, 2011 Heisann. Har et problem. For 14dager siden stakk jeg til Oslo å hentet en 2006mod X3 m-sport 2.0d med 102000km på tellern. Alt såg bra ut til jeg kom til Åndalsnes da motorlyset begynte å lyse gult. Ringte Brages (bmw forhandler) i Ålesund og fikk time med en gang for å sjekke ut. Hadde bilen inne i litt over en time da jeg fikk en DÅRLIG nyhet om at dei hadde fått en feil kode på lamda og en feil kode 3FF0. Så dem anbefalte å sette inn bilen i 3 dager, ta av topp å rense opp igjen hele motorn....MED en pris lapp på 48.000kr!!! Den var rett å slett fullstendig nedsotet/kokset hele motorn,innsug osv.... Noen andre som har vert like uheldige??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ohboy Skrevet September 9, 2011 Share Skrevet September 9, 2011 Dette er helt normalt på m47 motor. Du kan prøve å kontakte bmw-norge å spørre om dem vil dekke noe. Si at du har hørt at dette er normale feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brungot Skrevet September 9, 2011 Forfatter Share Skrevet September 9, 2011 Helt vanlig tror jeg det ikke er nei,da hadde det vert mer opplyst. Dem har tatt noen biler før på Brages, og prøvd å få dette på reklamasjon, men ingenting. Er jo helt på tryne egentlig å ikkje få dette på reklamasjon. M47 motoren,hva er egentlig problemer med denne motoren siden den kokser seg så jævlig?? Jeg har aldri hatt diesel før,har aldri hatt problemer med bensin motorene til BMW. Tror dette er første og siste dieselen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet September 9, 2011 Share Skrevet September 9, 2011 mener å ha lest om detter her inne jeg også. kjedelig! er litt skeptisk til diesel jeg og. hadde en tds, og det var litt krøll med den. siden har jeg kjørt bensin og vært bare fornøyd stort sett. myyye mindre som kan gå istykker der, og kompentansen er mye større når det først er problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet September 9, 2011 Share Skrevet September 9, 2011 viewtopic.php?f=1&t=174621 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brungot Skrevet September 9, 2011 Forfatter Share Skrevet September 9, 2011 Ja skrev akkurat et innlegg der Kjedeli ja...har mye annet jeg kunna tenkt meg å brukt 48.000 på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ohboy Skrevet September 9, 2011 Share Skrevet September 9, 2011 Å jo dette er helt vanlig på M47. Har sikker rengjort 20stk. Det merkelige er at det bare er på x3 men mistenker at det har noe med motorstyringen å gjøre. Det er jo ikke farlig å ringe BMW Norge å høre da. Kanskje dekker de noe!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brungot Skrevet September 9, 2011 Forfatter Share Skrevet September 9, 2011 Okok,skal ringe å sjekke med dem,skader ikke. 20stykker asså... Hva gjør dere egentlig når dere renser? Gidder du å ramse opp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet September 9, 2011 Share Skrevet September 9, 2011 Koksing er noe som kan skje på alle moderne dieselmotorer, ved for pen/mye småkjøring. Å si at det er helt vanlig på M47 motoren er idioti. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aigin Skrevet September 9, 2011 Share Skrevet September 9, 2011 Koksing er noe som kan skje på alle moderne dieselmotorer, ved for pen/mye småkjøring. Å si at det er helt vanlig på M47 motoren er idioti. yes helt enig .. Normalt liksom!?? wtf.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ohboy Skrevet September 9, 2011 Share Skrevet September 9, 2011 Ok da veit dere nok ikke helt hva dere prater om!!!! Det som blir gjort: demonter inn sug og topp, rense innsug og vakumventil, demontere eksosventiler og rengjøre eksoskanaler så bytte ventiltetting og montere sammen. Ca 8-10 timers jobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brungot Skrevet September 9, 2011 Forfatter Share Skrevet September 9, 2011 Okay, er det noe du kan anbefale å skifte samtidig siden det er en så stor jobb/demontering? f.eks swirlflapsene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet September 9, 2011 Share Skrevet September 9, 2011 Diesel er noe forbanna dritt. Kjør på bensin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brungot Skrevet September 9, 2011 Forfatter Share Skrevet September 9, 2011 Det er egentlig det jeg har sagt i åresvis,men måtte prøve,ååå ble skuffa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinnalott Skrevet September 9, 2011 Share Skrevet September 9, 2011 Dersom det er en 8-10 timers jobb tar jammen meg verkstedet du oppsøkte (48k) seg godt betalt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå