Gå til innhold

Koksing av X3 2.0d motor DYR REP.

Brungot
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har et problem. For 14dager siden stakk jeg til Oslo å hentet en 2006mod X3 m-sport 2.0d med 102000km på tellern. Alt såg bra ut til jeg kom til Åndalsnes da motorlyset begynte å lyse gult. Ringte Brages (bmw forhandler) i Ålesund og fikk time med en gang for å sjekke ut.

Hadde bilen inne i litt over en time da jeg fikk en DÅRLIG nyhet om at dei hadde fått en feil kode på lamda og en feil kode 3FF0. Så dem anbefalte å sette inn bilen i 3 dager, ta av topp å rense opp igjen hele motorn....MED en pris lapp på 48.000kr!!! Den var rett å slett fullstendig nedsotet/kokset hele motorn,innsug osv....

Noen andre som har vert like uheldige???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig tror jeg det ikke er nei,da hadde det vert mer opplyst. Dem har tatt noen biler før på Brages, og prøvd å få dette på reklamasjon, men ingenting. Er jo helt på tryne egentlig å ikkje få dette på reklamasjon. M47 motoren,hva er egentlig problemer med denne motoren siden den kokser seg så jævlig?? Jeg har aldri hatt diesel før,har aldri hatt problemer med bensin motorene til BMW. Tror dette er første og siste dieselen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener å ha lest om detter her inne jeg også. kjedelig!

er litt skeptisk til diesel jeg og. hadde en tds, og det var litt krøll med den. siden har jeg kjørt bensin og vært bare fornøyd stort sett. myyye mindre som kan gå istykker der, og kompentansen er mye større når det først er problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da veit dere nok ikke helt hva dere prater om!!!!

Det som blir gjort: demonter inn sug og topp, rense innsug og vakumventil, demontere eksosventiler og rengjøre eksoskanaler så bytte ventiltetting og montere sammen. Ca 8-10 timers jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...