Gå til innhold

Tordah's E39 528i, It's alive!

Anbefalte innlegg

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Bra du fikk det på i allefall :) Hvordan raste bilen? At det kan være noe annet enn starteren? :(

Det er jeg ikke sikker på.. :/ skjønner ikke hvordan starteren bare kan slutte å virke helt plutselig, fungerte jo på den andre motoren :? hva annet enn starteren kan det være da ? vrir om nøkkelen, og ingenting skjer.. :(

Skrevet
Bra du fikk det på i allefall :) Hvordan raste bilen? At det kan være noe annet enn starteren? :(

Det er jeg ikke sikker på.. :/ skjønner ikke hvordan starteren bare kan slutte å virke helt plutselig, fungerte jo på den andre motoren :? hva annet enn starteren kan det være da ? vrir om nøkkelen, og ingenting skjer.. :(

Har du startsperre ? (EWS)

Skrevet

Har du startsperre ? (EWS)

Kjøpte styreenhet uten, så skal ikke være det som er galt.. :?

Edit: prøvde den orginale hjernen nå, ingen forskjell.

Edit2: skal ikke starteren slå inn uansett ? bare at motoren ikke starter eller at den stopper etter 2 sekunder ? :)

Hva med hjernen? Du skal kjøre på b20-hjernen

Har kjøpt hjerne uten EWS som er programmert for b28 med m50 innsug :)

Skrevet

maximillian bygde om sin 520 til 528 og byttet hjerne, og han fikk ikke noe reaksjon i det heletatt, men byttet tilbake til 520-hjernen og fikk fyr.

men siden du har prøvd med org hjerne også så vet jeg ikke :S koblet til batteriet? :P xD men fra spøk til alvor så kan jo være jording et eller annet sted?

Skrevet
maximillian bygde om sin 520 til 528 og byttet hjerne, og han fikk ikke noe reaksjon i det heletatt, men byttet tilbake til 520-hjernen og fikk fyr.

men siden du har prøvd med org hjerne også så vet jeg ikke :S koblet til batteriet? :P xD men fra spøk til alvor så kan jo være jording et eller annet sted?

Men uansett hvis jeg hadde fått start med den orginale hjernen, jeg kunne ikke kjørt med det.. skal skru ræssbæss for en kompis i morgen og onsdag, så får undersøke litt på torsdag :)

Skrevet

joda, lasseEllingsen har jo gjort akkurat samme han og, og han kjører fortsatt på 520-hjernen, han sier det fungerer bra :) russebuss ja, husker den tiden der, savnet russetida inntil vi hadde reunion året etter og alle andre drakk til de passa ut, spøy eller begynte å grine for alt og ingenting (jenter hele gjengen). glad den tiden er over ass!

Skrevet
russebuss ja, husker den tiden der, savnet russetida inntil vi hadde reunion året etter og alle andre drakk til de passa ut, spøy eller begynte å grine for alt og ingenting (jenter hele gjengen). glad den tiden er over ass!

What a gjeng :lol:

Skrevet

Alle trodde de tålte like mye som midt i russetida året før, noe de åpenlyst ikke gjorde :P og jeg som den smartingen jeg var/er så gjorde jeg samme den natta som russetida året før, drakk lite for å passe på alle som drakk seg overstadig beruset, er ikke lett å holde styr på 17 drita jenter ass! :P

Skrevet
russebuss ja, husker den tiden der, savnet russetida inntil vi hadde reunion året etter og alle andre drakk til de passa ut, spøy eller begynte å grine for alt og ingenting (jenter hele gjengen). glad den tiden er over ass!

What a gjeng :lol:

Haha, What a gjeng ja :lol:

Alle trodde de tålte like mye som midt i russetida året før, noe de åpenlyst ikke gjorde :P og jeg som den smartingen jeg var/er så gjorde jeg samme den natta som russetida året før, drakk lite for å passe på alle som drakk seg overstadig beruset, er ikke lett å holde styr på 17 drita jenter ass! :P

haha, tør ikke tenke på hvor mye kakling og grining det var :lol::P

Skrevet
Var ikke B28'en automat ?

Kan det være noe krøll der ?

Kanskje den tror den står i "DRIVE" istedet for "PARK" eller noe ? :D

kom fra en automat ja, men bruker ledningsnettet fra gamlemotoren.. :)

Sjekket relè for starter?

Nei, hvor sitter dette ? en av de ved siden av hjernen ? :)

Skrevet

Startproblemet ditt er garantert jordingsledningen fra motorfestet til karosseriet ;)

Om det ikke klikker engang i starteren, regner jeg med at det er det.

Prøv å legg opp en startkabel fra blokka til jord for å sjekke.

Permanent løsning:

Du har sikkert skrudd den på plass, men det er sannsynligvis ikke nok. Ta av ledningen, puss kontaktpunktene og prøv igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...