BD Racing Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 Du som ikke har knapper på rattet, burde kjøpe dette av meg Helt strøkent http://images.bimmers.no/files/9pfdj496h800596fgvru.jpg
APedersen Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 Konge! Ser strøkent ut i motorrommet også, spent på hvordan dette fungerer
tordah Skrevet April 23, 2012 Forfatter Skrevet April 23, 2012 Kjørte bilen til og fra jobb i dag, mye rare lyder fra kassa på tomgang med clutchen ute, og når jeg kjører under ca. 1700 rpm, men dette skyldes vel svinghjulet fikk tetta oljelekkasje, vannlekkasje og eksoslekkasje i dag.. må kjøpe ny O-ring på peilepinnen, og termostathus med pakning, så blir det bra bilen skal ha Eu-kontroll, så tok en avgass test også, Lambda = 1.301, altså alt for mager.. skyldes vel en liten eksoslekkasje som jeg ikke fikk tettet skikkelig. ser også at jeg må ta i et tak mot rust under bilen.. over også starter med å få den strøken under. Blir nok litt sveising, da noe av rusten har begynt å grave
tordah Skrevet April 24, 2012 Forfatter Skrevet April 24, 2012 Fuuuck.. Lambda=1.100 på forhøyet tomgang.. noen som har tips til hvordan jeg kan få den til å gå litt feitere ? kanskje det er m50 innsuget og hjernen som gjør det ? går å jager på tomgang, men vet ikke om dette er pga. svinghjulet, eller om den ikke går reint.. Anyone ?
Netlandet Skrevet April 24, 2012 Skrevet April 24, 2012 Bilen din trekker falskluft, 100% sikkert Har kjørt med innsug som hadde en liten sprekk, bilen oppførte seg nøyaktig likt. Sjekk det
tordah Skrevet April 25, 2012 Forfatter Skrevet April 25, 2012 Bilen din trekker falskluft, 100% sikkert Har kjørt med innsug som hadde en liten sprekk, bilen oppførte seg nøyaktig likt. Sjekk det Prøvde å spraye startgass rundt innsuget i går. ble litt forskjell når jeg sprayet rundt M50 adapteren, men vet ikke om det var pga startgassen
Netlandet Skrevet April 29, 2012 Skrevet April 29, 2012 Spraya også innsuget mitt med startgass uten resultat. Bytta til originalt og vips gikk bilen strøkent. Men bilen gikk en stund strøkent med M50 innsuget også, helt til limet gikk opp over spjeldhuset. Så dette først når jeg demonterte innsuget, tettet det og bilen gikk helt fint igjen!
tordah Skrevet April 29, 2012 Forfatter Skrevet April 29, 2012 Spraya også innsuget mitt med startgass uten resultat.Bytta til originalt og vips gikk bilen strøkent. Men bilen gikk en stund strøkent med M50 innsuget også, helt til limet gikk opp over spjeldhuset. Så dette først når jeg demonterte innsuget, tettet det og bilen gikk helt fint igjen! Du kappa ut m52biten og limte på m50 innsuget ? jeg har jo adapteren fra Turner.. splitter ny o-ring, men kan jo hende at det er der det lekker.. av en eller annen grunn håper jeg det, det er jo ganske greit å fikse
lasseln Skrevet Juni 25, 2012 Skrevet Juni 25, 2012 Hva skjer med bilen om dagen? Vært stille her en stund nå!
tordah Skrevet Juni 25, 2012 Forfatter Skrevet Juni 25, 2012 ja, vært stille alt for lenge. Har endelig fått bilen eu godkjent, og nesten alt fungerer som det skal. takluka takket for seg her om dagen.. har ikke brukt den siden jeg kjøpte bilen, forrige eier sa at det var en sikring som hadde røket, men fant fort ut at det bare var han som hadde tatt av stikkeren på bryteren for at man ikke skulle bevege på luka. kobla til denne, og så raste heeele korthuset. knaselyder fra motoren, hylelyder fra selve mekanismen, og takluka kilte seg fast på skrå Tenkte jeg kunne skru av selve luka for å se mer på selve ramma, men for å få skrudd av luka må man kjøre den nesten helt bak, og det får ikke jeg til.. så lurer på om jeg blir nødt til å ta ned taktrekket og se om jeg kommer til mekanismen den veien.. skal se litt nærmere på det i morgen, og ta litt bilder
lasseln Skrevet Juni 25, 2012 Skrevet Juni 25, 2012 Godt å høre at det er liv i tralla! Da venter jeg spent på update og bilder
Netlandet Skrevet Juni 26, 2012 Skrevet Juni 26, 2012 Har en komplett takluke kasett og motor liggende i topp stand. Cosmossvart luke
Tzunami Skrevet Juni 26, 2012 Skrevet Juni 26, 2012 Du får skrudd takluka manuelt, med umbrako tror jeg det var, i midten av motoren. men kasetten sitter skrudd i taket med masse skruer rundt hele, så du må ta ned taktrekket.. men det igjen sitter skrudd rundt takluka, så du må skru takluka helt tilbake afterall
tordah Skrevet Juni 26, 2012 Forfatter Skrevet Juni 26, 2012 Godt å høre at det er liv i tralla!Da venter jeg spent på update og bilder Godt å høre at det er noen som følger med Du får skrudd takluka manuelt, med umbrako tror jeg det var, i midten av motoren. men kasetten sitter skrudd i taket med masse skruer rundt hele, så du må ta ned taktrekket..men det igjen sitter skrudd rundt takluka, så du må skru takluka helt tilbake afterall Får kjørt motoren, men den "hopper over", så tror ikke det er noe poeng i å prøve å skru den.. men hvis jeg må kjøre takluka tilbake uansett, hvordan i !"#()¤#% skal jeg klare å få fiksa det da ? den har jo kilt seg heeelt Har en komplett takluke kasett og motor liggende i topp stand.Cosmossvart luke Cosmossvart luke på grå bil ? tviler..
Netlandet Skrevet Juni 26, 2012 Skrevet Juni 26, 2012 Har en komplett takluke kasett og motor liggende i topp stand.Cosmossvart luke Cosmossvart luke på grå bil ? tviler.. Cosmossvart går jo til alle farger egentlig. Hvis ikke er det jo enkelt å få den lakkert når du har hele kasetten løs. Er uansett i topp stand og fungerte helt perfekt før demontering (Bygde om til glassluke i min bil). Komplett kasett, så det er bare å vippe ned taktrekket og bolt-on med hele kassa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå