Larsemann82 Skrevet September 13, 2011 Forfatter Share Skrevet September 13, 2011 Mye mulig. Var jo derfor jeg ringte de, for å finne ut hva forskjellen var. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwt Skrevet September 13, 2011 Share Skrevet September 13, 2011 hvor folk tar det ifra at dem selger gamle dekk er for meg helt uforståelig. jeg har handlet hos dem opptil 30 ganger og aldri pr dags dato fått noe som er "gammelt".. har en følelse av at dette er noe som blir sagt av noen andre som driver i samme bransje for å kapre kunder siden dem fleste forhandlere i norge ikke klarer å matche prisene til dekkonline,men det er som sagt bare noe jeg ser for meg. og den infoen man behøver ang de forskjellige dekk står da virkelig på siden deres. aldri hatt noen problemer med dem på noe vis her iallefall,og levering har aldri tatt mer enn alt fra 6-10 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jealous_much Skrevet September 13, 2011 Share Skrevet September 13, 2011 De er billige ja, pga dem selger gamle dekk... (Er hvertfall det ryktene sier, om det er 100% sant vet jeg ikke) Dette "rykte" er det vel Norske forhandlere som sverger til... Jeg har handlet MYE mc dekk fra dekkonline, og kun fått ferske dekk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet September 13, 2011 Share Skrevet September 13, 2011 De selger nok ferske dekk, men jeg er enig i at det er ganske svakt at en som jobber der for å selge dekk ikke har peiling. På sin plass å klage. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet September 13, 2011 Share Skrevet September 13, 2011 De selger nok ferske dekk, men jeg er enig i at det er ganske svakt at en som jobber der for å selge dekk ikke har peiling. På sin plass å klage. ..men en egen tråd for noe sånt?? Hvorfor ikke lage en egen "klagetråd" her inne? Jeg har jo sett flere som er misfornøyde og lager en tråd så fort noe er gæli. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsemann82 Skrevet September 13, 2011 Forfatter Share Skrevet September 13, 2011 Var da voldsomt.... Jeg klager ikke på dekkonline.com generelt. Ei heller har jeg påstått at de selger gamle dekk. Tråden ble opprettet mest for morro skyld, da jeg nesten fikk sjokk/holdt på å le meg i hjel av manglende kompetanse hos selger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 13, 2011 Share Skrevet September 13, 2011 Jeg har vondt for å tro at en som selger dekk ikke vet forskjell på hastighetsmerkingene. Dekkonline får sikkert "ørten" spørsmål om dette hver eneste dag og alt de behøver å gjøre med den saken er å ha en liten tabell foran seg. Jeg tror derfor at det handler om en misforståelse eller at Larsemann er noe resolutt og kontant i måten å reagere på... noe denne tråden også kan være et tegn på. Hvis du forteller oss hvilke par dekk det er spørsmål om kan vi hurtig se hvor "skoen trykker" når det gjelder dette problemet. Continental... ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 13, 2011 Share Skrevet September 13, 2011 Hvordan tror dere sjappa hadde gått om de hadde solgt gamle dekk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsemann82 Skrevet September 13, 2011 Forfatter Share Skrevet September 13, 2011 Det dreide seg om: -Conti wintercontact TS830 195/65-15 91T BSW kr 654 -Conti wintercontact TS830 195/65-15 91H BSW kr 902 Jeg visste jo selv at det var forskjellig hast-indeks, men lurte på om det var noe mer forskjell iom at det var så stor diff på prisen. Og til de som tror det var en misforståelse, kan jeg gjengi litt av samtalen: -Selger: "Jeg ser det står T på det ene og H på det andre, men jeg vet ikke hva det betyr" -Meg: "Det er jo hastighetsindeksen på dekket" -Selger: "Akkurat ja. Jeg vet ikke forskjellen på de forskjellige bokstavene, men du kan jo evt ringe Mekonomen. De kan jo sånt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 13, 2011 Share Skrevet September 13, 2011 Det dreide seg om:-Conti wintercontact TS830 195/65-15 91T BSW kr 654 -Conti wintercontact TS830 195/65-15 91H BSW kr 902 Jeg visste jo selv at det var forskjellig hast-indeks, men lurte på om det var noe mer forskjell iom at det var så stor diff på prisen. Og til de som tror det var en misforståelse, kan jeg gjengi litt av samtalen: -Selger: "Jeg ser det står T på det ene og H på det andre, men jeg vet ikke hva det betyr" -Meg: "Det er jo hastighetsindeksen på dekket" -Selger: "Akkurat ja. Jeg vet ikke forskjellen på de forskjellige bokstavene, men du kan jo evt ringe Mekonomen. De kan jo sånt" Vi kan iallefall slå fast at det dreier seg om et såkalt kontinentalt vinterdekk (absolutt et meget bra sådan). Det er også et krav på kontinentet (inkl. Danmark) at vinterdekkenes hastighetsbegrensning følger bilens topphastighet (pga. Autobahn). Alternativt skal bilen ha et synlig merke for bilens sjåfør som forteller hva vinterdekkenes topphastighet er. Dette blir ofte kontrollert i spesielt Tyskland. T-merkede dekk har en hastighetsbegrensning på 190 Km/t. De aller fleste biler idag har en høyere topphastighet. Ergo selges det langt flere H-merkede vinterdekk (MaxV på 210 Km/t) på kontinentet. Dette forklarer prisforskjellen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet September 13, 2011 Share Skrevet September 13, 2011 Kan jo velge hastighetskode når man søker etter dekk hos dem. Står jo på framsiden, samt hva de forskjellige bokstavene betyr Bare fått nye dekk av dem jeg og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsemann82 Skrevet September 13, 2011 Forfatter Share Skrevet September 13, 2011 Hvordan ser man at dette ikke er et nordisk dekk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 13, 2011 Share Skrevet September 13, 2011 Hvordan ser man at dette ikke er et nordisk dekk? Det ser man faktisk best på hastighetsmerkingen. Et skikkelig nordisk vinterdekk som f.eks Hakkapeliitta R har en bløt gummiblanding som ikke stivner i kulde og dekket er derfor stort sett maksimalt R-merket (170 Km/t). Skal hastighetsbegrensningen være høyere må gummiblandingen også være stivere... med ditto dårligere egenskaper på skikkelige norske vinterveier. Jeg har imidlertid god erfaring med nettopp Continental Wintercontact TS830 195/65-15, T-merket. Hvis man kjører etter forholdene har dette dekket temmelig gode all round egenskaper. Litt forsiktig bør man imidlertid være på holkeføre og gammel/kornet sne, men ellers er festet meget bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 14, 2011 Share Skrevet September 14, 2011 Dekkonline selger berre kontinentale vinterdekk og ikkje nordiske vinterdekk. Var iallefall sånn når eg skulle bestille vinterdekk ifjor. So eg bestiller sommerdekk hjå dekkonline og vinterdekk hjå byttdekk. Kontinentale vinterdekk er bra på vått føre, men på snø og is er dei dårligare enn nordiske dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet September 14, 2011 Share Skrevet September 14, 2011 Skal prøve Nankang vinterdekk i år jeg. Det blir spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå