FTE Skrevet September 15, 2011 Share Skrevet September 15, 2011 Det er vel ikke om å gjøre å ha lavest bil under da, denne regelen gjør det mulig for mange å senke bilen på lovlig vis slik at hjul og skjermer harmonerer. Jeg fikk godkjent 40mm fjærer på min i sommer og da gikk 11cm stokken akkurat klar av downpipe-eksosen. Men hadde også 3 cm klaring fra hjul til skjermkant, og det er desverre 3,5 cm for mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders87 Skrevet September 15, 2011 Share Skrevet September 15, 2011 Jappaduddelduuu..! *knips, knips, knips* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet September 15, 2011 Forfatter Share Skrevet September 15, 2011 Nope... hverken Porsche eller Ferrari er så lave i standardutførelse. Så er selvfølgelig det sentrale spørsmålet.... hvorfor er de ikke det hvis nettopp dette er den hellige gral? Du spør feil person. Jeg har ingenting med hverken produksjon eller design å gjøre når det kommer til Porsche og Ferrari. Det jeg derimot vet er at min egen bil har 6,5-7 cm klaring foran, og at jeg ikke har tatt nedi en eneste gang. Jeg har også kjørt gjennom Oslo sentrum aka. kuleløypa uten noen problemer overhodet. Er jeg en usedvanlig dyktig sjåfør? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet September 15, 2011 Share Skrevet September 15, 2011 Torek: Uten problemer overhodet.. Det kommer an på definisjonen av det. Stort sett klarer man å kjøre i Oslo sentrum, bare ta det veldig rolig. Men min som er såpass høy har jeg såvidt tatt nedi med på vei fra Lambertseter ned til Gamle Mossevei. Bratte nedoverbakker med krappe svinger. Men selvfølgelig, skal nok få min noe lavere en dag, og er jo bare å bruke hodet Veldig gledelig nyheter dette da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet September 15, 2011 Forfatter Share Skrevet September 15, 2011 Altså, det nytter ikke å kjøre om kapp med taxisjåførene midt på natta. Da kan du ta livet av hvilken som helst bil. Jeg kjørte på dagtid i flyt med trafikken. Igjen - uten noen problemer over hodet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 15, 2011 Share Skrevet September 15, 2011 Du spør feil person. Jeg har ingenting med hverken produksjon eller design å gjøre når det kommer til Porsche og Ferrari. Det jeg derimot vet er at min egen bil har 6,5-7 cm klaring foran, og at jeg ikke har tatt nedi en eneste gang. Jeg har også kjørt gjennom Oslo sentrum aka. kuleløypa uten noen problemer overhodet. Er jeg en usedvanlig dyktig sjåfør? Du har sikkert bare vært heldig... Fra spøk til mine meninger. Jeg ser selvfølgelig poenget med det visuelle og stilen generelt, men spesielt smart er det ikke å senke bilen såpass mye i Norge. Jeg kan se visse fordeler i Tyskland, men de er hverken plaget av telehiv, sporslitasjer eller sne i større mengder. I tillegg har de veier der hastigheten er såpass høy at skikkelig senkede biler faktisk kan oppnå fordeler sikkerhetsmessig og drivstofføkonomisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet September 15, 2011 Share Skrevet September 15, 2011 Kjørte du stort sett hovedveiene eller? Hvis du er skikkelig uheldig og kjører noen skikkelig småveier, med litt gateparkering på siden og noen ganger så trangt at man må litt opp på fortauet, eller veiarbeid, så kan det fort bli litt vrient, men alt går jo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet September 15, 2011 Share Skrevet September 15, 2011 Har 4-5cm på bunnpanna, skraper nedi overalt på krøtterstiene, men er vegene i orden så er det ingen problemer med lav bil. Skraper man nedi med denne høyden så vil det si at vegen er problemet, ikke for lav bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet September 15, 2011 Forfatter Share Skrevet September 15, 2011 Kjørte du stort sett hovedveiene eller? Hvis du er skikkelig uheldig og kjører noen skikkelig småveier, med litt gateparkering på siden og noen ganger så trangt at man må litt opp på fortauet, eller veiarbeid, så kan det fort bli litt vrient, men alt går jo. Hovedveiene? Dvs. ringveiene, eller? Isåfall, nei. Jeg kjørte fra sentralbanestasjonen og oppover til nationaltheateret, videre bortover til skillebekk for deretter å snu og kjøre opp til majorstua og videre oppover kirkeveien. Hvis man må opp på fortau etc. så begynner du å slite før du er nede på 8 cm høyde på bilen Til og med Mr.Porsche og frøken Ferrari vil slite da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet September 15, 2011 Share Skrevet September 15, 2011 Jaja. 40/40 senkesett til E30 med 45mm fjørben selges billig! Hehe, fantastiske nyheter dette. Skal ikke se bort i fra at min E30 blir gråssteinsslikker etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet September 15, 2011 Forfatter Share Skrevet September 15, 2011 Du har sikkert bare vært heldig... Fra spøk til mine meninger. Jeg ser selvfølgelig poenget med det visuelle og stilen generelt, men spesielt smart er det ikke å senke bilen såpass mye i Norge. Jeg kan se visse fordeler i Tyskland, men de er hverken plaget av telehiv, sporslitasjer eller sne i større mengder. I tillegg har de veier der hastigheten er såpass høy at skikkelig senkede biler faktisk kan oppnå fordeler sikkerhetsmessig og drivstofføkonomisk. Hehe..jeg har nok ikke det. Det er bilen som er høy nok til å kunne brukes Nei, smart er det absolutt ikke - sett bort ifra det faktum at den er mye mer stabil å kjøre. Praktisk i det daglige? Nope. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet September 15, 2011 Share Skrevet September 15, 2011 Porsche og Ferrari blir kjørt av mange som ikke kan å kjøre bil, så jeg er glad for at dem er så "høye", jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 15, 2011 Share Skrevet September 15, 2011 Hvis man må opp på fortau etc. så begynner du å slite før du er nede på 8 cm høyde på bilen Til og med Mr.Porsche og frøken Ferrari vil slite da. Jada... biler som klarer 0-100 Km/t på godt under 3,5 sekunder og har en topphastighet på over 325 Km/t har pluselig blitt frøkener... Porsche er helt genialt på den måten. La meg si det slik: det har ingen betydning om du befinner deg i Tromsø eller i Stuttgart. 30 minusgrader eller 40 varmegrader. Veier plaget av telehiv og seriøs sporslitasje eller Autobahn. En skikkelig norsk vinter eller en deilig mellomeuropeisk sommer. Porsche über alles... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polkagrislaila Skrevet September 15, 2011 Share Skrevet September 15, 2011 Herregud, dette kom i grevens tid! Fikk beskjed om å skru min 9 cm lave bil opp til 11 cm, så med dette skrivet antar jeg at jeg slipper det! Men dette gjelder da genrelt alle coilovers med tüv? ELLER må det stå i tüv'en at bilen er godkjent for å bli senket ned til laveste punkt feks. 70mm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonase46 Skrevet September 15, 2011 Share Skrevet September 15, 2011 Du spør feil person. Jeg har ingenting med hverken produksjon eller design å gjøre når det kommer til Porsche og Ferrari. Det jeg derimot vet er at min egen bil har 6,5-7 cm klaring foran, og at jeg ikke har tatt nedi en eneste gang. Jeg har også kjørt gjennom Oslo sentrum aka. kuleløypa uten noen problemer overhodet. Er jeg en usedvanlig dyktig sjåfør? Du har sikkert bare vært heldig... Fra spøk til mine meninger. Jeg ser selvfølgelig poenget med det visuelle og stilen generelt, men spesielt smart er det ikke å senke bilen såpass mye i Norge. Jeg kan se visse fordeler i Tyskland, men de er hverken plaget av telehiv, sporslitasjer eller sne i større mengder. I tillegg har de veier der hastigheten er såpass høy at skikkelig senkede biler faktisk kan oppnå fordeler sikkerhetsmessig og drivstofføkonomisk. Fredrik, hvor gammel er du? 65? Kjempe nyheter dette her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå