RS4 Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Er det turboer på denne bilen? Vis ikke, er det mulighet for turbo/kompressor? Tåler denne bilen å bli trimmet? Hvor mye hk/Nm er max å anbefalle? Med tanke på motor, gir og understell. Hva er det som er bra og dårlig med denne bilen/motoren/understellet/gir osv? Hvordan er Automat 7 trinns SMG kassa? Hvilke stereo anlegg / navi pleier det å være i denne bilen? Er det mulighet for å koble opp egen PC(med Centrafuse - http://www.centrafuse.com), og kjøre det via anlegget som er i bilen?
Reef89 Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Denne bilen har ikke turbo. Alt er vel mulig og ettermontere. Tåler nok en støyt med oppgradering den V10eren vel. Den har vel navi pro med stor skjerm to-delt vist jeg ikke tar feil.
Azeton Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 G-power leverer kompressor kit til denne bilen. Effekt oppmot 750 hk
Johnsen86 Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 ESS holder på å utvikle kompressorkit til den. http://www.esstuning.com/pages/E6x-M5-% ... M6-SC.html G-Power har tatt ut 800hk i sin Hurricane RR M5, vil tro de har gjort noe med innmaten i maskinen, men det har jeg ikke sjekka
RS4 Skrevet September 19, 2011 Forfatter Skrevet September 19, 2011 SMG Er ikke en automatgirkasse .. Hmmm, hva er dette da?
RS4 Skrevet September 19, 2011 Forfatter Skrevet September 19, 2011 Hehe, trenger ikke å være redd for å trimme bilen nei... Men understellet & girkasse tåler det og?
wicky124 Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 men det er ingen separat clutch pedal der...?
TRF Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 nei, men det er like fult en vanlig clutch bare at den opereres elektrohydraulisk.
RS4 Skrevet September 19, 2011 Forfatter Skrevet September 19, 2011 SMG = Sequential Manual Transmission .. Ok, på den bilen jeg har sett på står det Gear-box: Automat 7 trinns SMG Så det er en girkasse som det ikke er clutch på, men man skifter bare gir(uten clutch) opp og ned som vanlig, eten ifra rattet, eller ifra gir spaken? Hvordan blir det når man kommer f.eks raskt inn i en sving, der man gire opp og opp og opp(opptil eks. 4-5), og kommer til svingen og har høyt gir, og ønsker 2-3gir step ned(til eks. 1-2gir)?
aigin Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 SMG er en manuell girkasse. Sequential betyr at man ikke kan som i andre manuell girkasser sette gir fra 5 til 2 gir f.eks.. Man kan bare gire sekvensielt.. Men BMW har gjort det sånn at om du glemmer å gire når rpm løper ut, så girer den for deg (semi auto funsjon)..
Johnsen86 Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 SMG = Sequential Manual Transmission .. Ok, på den bilen jeg har sett på står det Gear-box: Automat 7 trinns SMG Så det er en girkasse som det ikke er clutch på, men man skifter bare gir(uten clutch) opp og ned som vanlig, eten ifra rattet, eller ifra gir spaken? Hvordan blir det når man kommer f.eks raskt inn i en sving, der man gire opp og opp og opp(opptil eks. 4-5), og kommer til svingen og har høyt gir, og ønsker 2-3gir step ned(til eks. 1-2gir)? Her har du forklaring på kassa fra BMW's tekniske leksikon: http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... drivelogic Oppbygginga av kassa er lik som en vanlig manuell girkasse, men den har 7 gir og styres av elektronikk og hydraulikk. Både clutch og girskiftet er styrt elektrohydraulisk. Dvs at du velger gir med F1 spakene bak rattet eller girspaken så tar bilen seg av skiftet MYE raskere enn du kan drømme om å gjøre det selv. Det finnes også en auto-funksjon som visstnok skal være rykkete og stusselig å kjøre med. I denne testen fra dinside.no kan du lese litt om hvordan de opplevde bilen: http://www.dinside.no/282774/motor-og-kjoreegenskaper Siste SMG kassa som sto i E46 M3 skifta gir opp på 80millisekund, tror ikke denne er tregere så om du er noen gir for høyt inn i en sving så vil du nok ikke bruke hele fritiden på å komme til rett gir
RS4 Skrevet September 19, 2011 Forfatter Skrevet September 19, 2011 @Johnsen86 Takker så mye for fin info Edit Takker alle for info
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå