Saltkjelen Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Her bør du absolutt ta frem maskinen din og gå på med både S03 Gold, S17+ og S40 som siste steg. Gul/Orange pad når du korrigerer og lilla pad når du kjører med S40.. Du får kjøpt komplett pakke hos GS Bildeler (Oslo avd) til 450kr eller som stykkvis til 150kr.
Remi Berg Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Det finnes et 10 talls forskjellige produsenter som leverer dette wow resultatet som du etterspør. Mange av disse fåes kjøpt i norske nettbutikker, og ennå flere i utlandet. Uten å ha lest akkurat den tråden du refererer til i første post, kan jeg nok si at dette bilde er tatt etter første steg som er med et relativt grovt middel, grov pute og roterende maskin. Om jeg ikke husker helt feil fikk du tilsendt noen prøver av meg for en stund siden og disse kan også gi deg akkurat dette resultet. Det er viktig å huske på at et slikt resultat kommer ikke etter noen minutter polering og at disse jobbene som det linkes til her er ofte på 30-50 effektive arbeidstimer. Det som er viktig her er å bruke produkter som er beregnet for roterende maskin, Turtle Wax, Autoglym og forbrukerseriene fra diverse produsenter er da utelukket da disse ikke inneholder noe slipemiddel, men fillere som fyller opp ripene og skjuler dem frem til neste vask. Her er det øvelse, tålmodighet og teknikk som er stikkordet.
gica Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Det finnes et 10 talls forskjellige produsenter som leverer dette wow resultatet som du etterspør.Mange av disse fåes kjøpt i norske nettbutikker, og ennå flere i utlandet. Uten å ha lest akkurat den tråden du refererer til i første post, kan jeg nok si at dette bilde er tatt etter første steg som er med et relativt grovt middel, grov pute og roterende maskin. Om jeg ikke husker helt feil fikk du tilsendt noen prøver av meg for en stund siden og disse kan også gi deg akkurat dette resultet. Det er viktig å huske på at et slikt resultat kommer ikke etter noen minutter polering og at disse jobbene som det linkes til her er ofte på 30-50 effektive arbeidstimer. Det som er viktig her er å bruke produkter som er beregnet for roterende maskin, Turtle Wax, Autoglym og forbrukerseriene fra diverse produsenter er da utelukket da disse ikke inneholder noe slipemiddel, men fillere som fyller opp ripene og skjuler dem frem til neste vask. Her er det øvelse, tålmodighet og teknikk som er stikkordet. +1 Helt riktig det Remi sier her. Er ikke bare bare som folk tror. Selv bruker jeg nesten 20 timer (om ikke mer) når jeg polerer bilen og vokser den. Er ikke snakk om 2 - 3 timers jobb på en E61 for å si det sånn
Otis Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Ja, mht tidsforbruk så kan jeg skrive meg opp på listen over ca. 20 timer ved en skikkelig "detailing" av bilen. Dette var dog første gangen, andre gangen tok det "bare" 13 timer for å få det like bra, eller bedre. Det bør kanskje nevnes at jeg har kun polert skikkelig 2 ganger. Da tenker jeg med maskin.
Jan Tore Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Når man har fått inn teknikk, går det selvfølgelig mye fortere, men det tar mange timer ja. Det gikk vel med 16 timer på tosteg av E39en jeg hadde.
benger Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 Teknikken har mye å si for å oppnå de resultatene på bildet. Og ikke minst tid! Roterende maskin er effektivt. Bruk kvalitetsprodukter som Scholl, 3M eller Menzerna på gode puter ment til sitt formål. Ulempen med de groveste middlene er at det gjerne vil ligge igjen kjørespor i lakken. Dette må fjernes med en mildere polish, f.eks S30 eller S40 for å få tilbake den fine glansen i lakken. Brukes det for grovt, f.eks S0 (flytende sandpapir) med cutting eller lammeullspute blir lakken matt, men omtrent alt av riper forsvinner. Pass på så ikke alt av klarlakken slipes bort
Remi Berg Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 Her er et bilde av en bil jeg holder på med i disse dager, bildet ble tatt i går. Noe dårlig bilde tatt med mobilkamera, men man ser da noe forskjell. Her ble det brukt Wolf's Correctional Utility poleringsmiddel, gul Uber spotpad og Flex roterende poleringsmaskin. Har nok brukt en 3-4 timer når dette bildet ble tatt og da er kun taket ferdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå