Raichor Skrevet September 24, 2011 Share Skrevet September 24, 2011 Kjørte bilen inn over grava, tok ut pluggen og tømte den. Skulle sette inn pluggen igjen og skrudde med handa til det sa stopp og satte på koppnøkkel og skrudde litt med den i handa, tok ikke i i det hele tatt men undret meg hvorfor det aldri ble stopp. Joda, endelig fikk den ut sto jeg med knapt hodet i handa, det merkelige er at resten av skruen er borte vekk, ser den ikke i hullet og stakk inn i et skruvjern og den gikk uten motstand over 10 cm inn. Hva gjør jeg nå? Må jeg skru av bunnpanna og lete etter eventuelt manglende del skruv? Få tak i ny skru bare å sette inn og håpe på det beste? Kan jeg stole på at eventuelle skru del blir liggende i ro? Noen med erfaring på dette? Ser ikke at det er gjenger mer enn en cm inn i hullet? Lite trivelig dag for det som skulle være en lett og rask olje skift. Har også det problemet at jeg kjørte en time opp for å få brukt grava og nå har jeg ikke deler eller en skruv i reserve som jeg kan få tak i før mandag og da skal jeg og på arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet September 24, 2011 Share Skrevet September 24, 2011 skru av bunnpanna og finn den! villet ikke startet den engang før den er ute.. er sikkert ikke så mye arbeid å plukk ned. var ikke de på e38n iaffa ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer327tic Skrevet September 24, 2011 Share Skrevet September 24, 2011 Du har ikke en slik bøyelig stav med magnet i enden du kan stikke inn? Kan hende du får tak i den da. Men det beste er jo som space-ace sier. Av med bunnpanna og finn skruen. Ligger jo mest sannsynlig litt metallspon inni der som du bør få bort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raichor Skrevet September 24, 2011 Forfatter Share Skrevet September 24, 2011 Lurer på om det er rester av den hule skruven som jeg ser istedet for gjenger inne i hullet. Derfor det gikk greit å stikke inn skruvjern så langt, vil prøve med biltema skruv fjerner først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 25, 2011 Share Skrevet September 25, 2011 Lurer på om det er rester av den hule skruven som jeg ser istedet for gjenger inne i hullet. Derfor det gikk greit å stikke inn skruvjern så langt, vil prøve med biltema skruv fjerner først. Hei, Dette var jeg også borti en gang, en kompis skulle bytte olje på en 525d 00 modell, opna tappeskruen og olja rant ut, skulle sette den inn igjen, men suns gjengepartiet var så kort, men prøvde og sette den inni men det sa stopp med en gang, fikk liksom ikke stramma noe.. Og da oppdaga vi at skruen var knekt, og bolten er det hull i, så halve bolten sto igjen i bunnpanna, og oljen rant ut siden det var hull i den. Banka en grisepikk forskiktig inni og skrudde den ut. Kom heldigvis veldig enkelt. Sveisa den isammen og monterte igjen. Funka fjell Om han bytta den noen gang det vet jeg ikke.. (Bilen ble solgt i Lithauen). Så heldigvis er det ikke så ille som det ser ut som. Prøv med grisepikk, tenker den kommer ut med en gang. Det minner meg foresten på at jeg må investere i noen pikker, og bestille en ekstra tappeskru, i tilfelle dette skjer med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raichor Skrevet September 25, 2011 Forfatter Share Skrevet September 25, 2011 Brukte halve natta på jobben men fikk den ut til slutt med et spisset tappjern som jeg tilpasset. Forbannet til slit, men må på arbeid mandag og kan ikke vente til biltema åpner da. Nå for neste del, finne ut hvordan jeg får satt på angel eyes kitet. (instruksjonene er høyst mangelfulle etter lim fast ringene. Hvor skal jeg dra kablene tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet September 26, 2011 Share Skrevet September 26, 2011 Nå for neste del, finne ut hvordan jeg får satt på angel eyes kitet. (instruksjonene er høyst mangelfulle etter lim fast ringene. Hvor skal jeg dra kablene tro. Bare å koble direkte på de orginale parklys kablene,ihvertfall på e39.fulgte med ett kabelsett med relee på mine men var ikke nødvendig å bruke dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet September 29, 2011 Share Skrevet September 29, 2011 Plug and play Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå