inflames662 Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Da bensinprisen bare ser ut til å stige og stige ser jeg på tanken om å skaffe meg et bensinkort. Per dags dato har jeg et Esso firmakort som gir meg 50 øre på bensin og 85 øre på diesel. Vet det finnes flere kredittkort som tilbyr rabatt på bensin og har sett at 365direkte tilbyr 81 øre totallt på pumpepris. Da jeg fyller mest bensin er jo dette vesentlig bedre enn det firmakortet jeg har nå. Edit: ser jo nå at de opperer med en cashback konto og maks 2000 i rabatt per år. Ikke bra... Men finnes det noen andre bra alternativer? Hvis noen har noen erfaringer og tips så fyr løs..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Eneste alternativene som funker nå til dags er vel 365 (skeptisk til kredittkort) og E85 konvertering. Har lett etter samme greiene som deg, og dette var det jeg fant. Evt. Har de noen sånne tabletter du slipper ned i tanken før du fyller. Disse skal liksom være miljø og forbruksbesparende. Drive green, save green..sier de. Så hvis noen her inne har erfaring med dette, har vi kanskje noe å prøve. Jeg tør ikke være førstemann. Haha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Bruker NAF sitt mastercard. Da får du først 30 øre rabatt når du tanker (statoil/best/1-2-3), også trekker de av 3% på fakturaen. Ved 11kr/l så utgjør de 3% 33øre. Sammenlignet med å ikke ha noe kort, så sparer jeg da ca 40kr hver gang jeg tanker, annenhver uke. Ila et år blir det jo noen kroner. Her er en grei oversikt over kort: http://www.bensinkort.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet Oktober 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2011 sånn green drive og tabletter og slikt er noe tull... kredittkort har jeg ingen problemer med. Kommer jo helt ann på personen som bruker dem. har man litt iq lever man ikke på kredittkort liksom. Det som er det dumme med 365 er at det er prosent rabatt på litersprisen. er det billig bensin blir rabatten mindre. Også har de jo den grensa på 2000 kroner rabatt hvert år. Fyller du 60 liter til 14 kroner litern får du 48 kroner i rabatt per fylling. ca 40 tanker i året da, og det bør holde greit for de fleste tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet Oktober 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2011 Bruker NAF sitt mastercard.Da får du først 30 øre rabatt når du tanker (statoil/best/1-2-3), også trekker de av 3% på fakturaen. Ved 11kr/l så utgjør de 3% 33øre. Sammenlignet med å ikke ha noe kort, så sparer jeg da ca 40kr hver gang jeg tanker, annenhver uke. Ila et år blir det jo noen kroner. Fyller ca 1 tank i mnd jeg... Kanskje litt mer av og til. Men 365direkte har jo 3,65 % rabatt og 30 øre hos esso, det er jo enda bedre enn Naf, og skal man ha Naf kort må man vel være medlem der også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Jeg bruker CrescoCar, men det er kanskje dem NAF bruker? Trøkker 5000,- inn på kortet rett etter lønna har kommet, så har du "gratis" bensin resten av måneden. Cresco fungerer forøvrig på alle bensinstasjoner, samt det du kjøper inne på bensinstasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Bruker NAF sitt mastercard.Da får du først 30 øre rabatt når du tanker (statoil/best/1-2-3), også trekker de av 3% på fakturaen. Ved 11kr/l så utgjør de 3% 33øre. Sammenlignet med å ikke ha noe kort, så sparer jeg da ca 40kr hver gang jeg tanker, annenhver uke. Ila et år blir det jo noen kroner. Her er en grei oversikt over kort: http://www.bensinkort.no/ Statoil kjører samtidig mye høyere innblanding av biodiesel enn de andre, så jeg unngår å tanke der. Jeg bruker bare Coop-kortet på Esso og får 30 øre/liter "rabatt/bonus" stående på det kortet. Ikke noe å juble over, men litt blir det da. Om du får i snitt 50 øre/liter, bilen drar i snitt 1 liter/mil og du kjører 20000 km i året utgjør denne rabatten 1000,- i løpet av ett år. Forsvinnende lite i den store sammenheng og realiteten er nok noe lavere for folk flest. Om det er viktig å spare noen hundringser i måneden, så kan man heller vurdere andre kjøpevaner. Vil tro de fleste kaster mat for mer enn det i løpet av samme måned. For ikke å snakke om øl, byturer, pizza på døra og pølsemenyer og annen dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Sjekket nå, Statoil putter i 7% biodiesel Du har mange poenger der Odd-M. Blir ikke akkurat noen sydentur ut av rabatten man får med noen av korta Med NAF-kortet får jeg e-faktura, det er iallefall kjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André78 Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Litt OT, men hva er problemet med 7% innblanding av biofuel? Dette går jo både BMW, VAG osv god for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codex Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Jeg bruker også Naf kredittkortet. Passer meg helt fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Litt OT, men hva er problemet med 7% innblanding av biofuel? Dette går jo både BMW, VAG osv god for. Mindre effekt, høyere forbruk Økt slitasje Dårligere kuldeegenskaper Økt produksjon av såkalte dieseldyr Derfor, ganske enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André78 Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Ok, takk. Da får jeg slutte å fylle på Statoil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Synes ikke drivstoffet er så dyrt jeg, men så kjører jeg dieselbil også da! Prisene for meg har de siste månedene ligget på rundt 11,50 kr litern, også får jeg yttligere 30 øre i avslag fordi jeg er NAF medlem! Gjelder bare å fylle på Søndagen vettu For bensin er nok tilstanden litt verre ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Ok, takk. Da får jeg slutte å fylle på Statoil. http://www.shell.no/home/content/nor/pr ... biodiesel/ Shell har også 7% Å ser ut som de andre har det også. Må nok bytte ut coop kortet med 365 kortet ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André78 Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Litt OT, men hva er problemet med 7% innblanding av biofuel? Dette går jo både BMW, VAG osv god for. Mindre effekt, høyere forbruk Økt slitasje Dårligere kuldeegenskaper Økt produksjon av såkalte dieseldyr Derfor, ganske enkelt. Har du dokumentasjon for disse påstandene? Og hvor fyller du der de ikke har 7% innblanding? Jeg har forøvrig statoil gullkort og får 40 øre fratrekk på pumpepris. Tror det er en helt grei deal. Marginale forskjeller ute og går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå