SpiXi Skrevet September 7, 2012 Skrevet September 7, 2012 solgte ikke nei det er bra skal følge med videre her bilen din ser utrolig bra ut
BilBruker Skrevet September 19, 2012 Forfatter Skrevet September 19, 2012 solgte ikke nei det er bra skal følge med videre her bilen din ser utrolig bra ut Takk takk Nei det ble visst ikke salg, trengte ikke alikevell så da ble den stående! Kommer nok en update om en måneds tid tenker jeg -BilBruker
Turbo-HF Skrevet September 19, 2012 Skrevet September 19, 2012 solgte ikke nei det er bra skal følge med videre her bilen din ser utrolig bra ut Takk takk Nei det ble visst ikke salg, trengte ikke alikevell så da ble den stående! Kommer nok en update om en måneds tid tenker jeg -BilBruker Fått gjort noe mer? Venter en måned jeg!
BilBruker Skrevet September 19, 2012 Forfatter Skrevet September 19, 2012 solgte ikke nei det er bra skal følge med videre her bilen din ser utrolig bra ut Takk takk Nei det ble visst ikke salg, trengte ikke alikevell så da ble den stående! Kommer nok en update om en måneds tid tenker jeg -BilBruker Fått gjort noe mer? Venter en måned jeg! Nei ikke fått gjort noe mer, bare samler opp deler til en helg det blir skruing Hehe, bra du venter! Det blir jo ikke skilter før 1. Januar, men håper på å ha bilen klar til da
Turbo-HF Skrevet September 19, 2012 Skrevet September 19, 2012 -BilBruker Fått gjort noe mer? Venter en måned jeg! Nei ikke fått gjort noe mer, bare samler opp deler til en helg det blir skruing Hehe, bra du venter! Det blir jo ikke skilter før 1. Januar, men håper på å ha bilen klar til da Good! Krysser fingre.
BilBruker Skrevet September 27, 2012 Forfatter Skrevet September 27, 2012 -BilBruker Fått gjort noe mer? Venter en måned jeg! Nei ikke fått gjort noe mer, bare samler opp deler til en helg det blir skruing Hehe, bra du venter! Det blir jo ikke skilter før 1. Januar, men håper på å ha bilen klar til da Good! Krysser fingre. Hehe bra, det gjør jeg også for å si det sånn. Fyret opp bimmern her om dagen, og flyttet den til mitt nye "skruplass". Ikke akkurat imponerende å stå halveis under verandaen, men det gjør jobben Har påbegynt utretting av feil, den artige feilen som gjør at motoren lar seg skru på men IKKE av med tenning. Spurte jo Fliid og andre rundt på forumet, og ingen har gitt meg tips som har løst problemet. Så feilen må ha skjedd når jeg enten har konvertert ledningsnettet mitt fra automat til manuell (renset det), eller når vi satte inn motoren. Så alt er løsnet, mangler bare å få DME-stikket ut ifra torpedoveggen og hanskerommet. Og så begynne å montere det "nye" igjen. Skal også få plukket opp noen delecalippere av "Torko" her inne som muligens fikser bremseproblemet mitt, med at bremsene henger seg (stemplene glir fint, men ikke calipper hs.foran). Skal bytte over glidere på hs.foran. Og kan svare meg på hvorfor det ryker så innmari av eksosen på denne bilen? M50 motor, uten katalysator, rustfri grenrør, lambda på det ene grenrøret, rustfri eksos med en lyddemper. Skal sies at motoren og oljen er kald, dette er tatt 4min etter at bilen er startet opp for første gang på 1 måned. Har ikke kjørt motoren varm mange ganger pga mangel på tilkoblet kjølevifte på radiatoren. La også merke til at jeg hadde lastet opp FEIL video av den forrige dynamoen og lydene den lagde plutselig. Under er linken til riktig video! http://youtu.be/t618XW4Jk9g - YouTube klippet Ellers, noen bilder av bilen sånn den står per dags dato.
Christer Skrevet September 27, 2012 Skrevet September 27, 2012 Sannsynligvis bare kondensvann fra eksosen hvis det har vært mye stopp start
BilBruker Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2012 Sannsynligvis bare kondensvann fra eksosen hvis det har vært mye stopp start Ja det har blitt en del start/stop Godt å høre iallefall! Var veldig usikker da jeg syntes det var litt vell store mengder med røyk fra en bil, ligner jo mer på på en dampmaskin
bmwtussan Skrevet Oktober 1, 2012 Skrevet Oktober 1, 2012 Bruker og ryke litt fra gamle bmw'er, når det blir litt "rått" i været. Du får sende meg en meld når du er ute og jobber med bilen, så får jeg tatt meg en tur ned og se hvordan det går. Synes jeg så en salgs tråd på bilen din..
BilBruker Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2012 Bruker og ryke litt fra gamle bmw'er, når det blir litt "rått" i været. Du får sende meg en meld når du er ute og jobber med bilen, så får jeg tatt meg en tur ned og se hvordan det går. Synes jeg så en salgs tråd på bilen din.. Hehe, ja har sett at det ryker litt fra de Ja kan plinge på nestegang jeg jobber på den, men det svarer også på det siste du nevnte. Den salgstråden er jo gammel, men blitt dratt opp i ny og ne av meg og andre. Er jo egentlig som du vet trukket for salg, men hvis jeg får det jeg vil for den så kan den vurderes solgt Problemet mitt er at jeg har en samboer som gjerne vil ha litt mer cash å pusse opp (meg selv inkludert), pluss det ser ikke lyst ut for å få tatt seg råd til firehjulskontroll/sveising av eksos osv iløpet av året. Men det er veldig vansklig å velge, har så sinnsykt lyst til å få denne igang men penger og ikke minst _tid_ strekker aldri til. Som sagt, selges _kanskje_ hvis jeg får akkurat det jeg vil ha og ikke ei krone mindre. Så den står nok godt der den står, for de fleste som kikker på bilen har ikke råd eller kommer med dårlige innbytte biler. Skal prøve neste uke å få ferdig ledningsnettet til motoren, fikk løsnet alle kontakter og kabler. Mangler bare å få ut hjernen av hanskerommet og stikket. Så begynner monteringen av det "nye". More to come! -BilBruker
BilBruker Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2012 Har byttet ledningsnett på motoren, men er usikker på hvordan jeg skal koble på mange av de sorte 2/3pol stikkene under/på innsuget. Noen som har noe tips? Har fått strøm på bil og starter, den drar om men tenner ikke. Flere kontakter som ikke er tilkoblet av følere og tomgangsregulator osv. Fått et tips, om å anskaffe oversikt over farger på ledninger og til hvilken sensor de går til. Noen som har noe slikt?
BilBruker Skrevet November 7, 2012 Forfatter Skrevet November 7, 2012 Hola! Liten update, ledningsnettet på motoren er nå koblet opp på alle kontakter bortsett ifra lambda. Og nå kan man endelig skru AV motoren med tenningen Men den oppfører seg rart ved pågass, den høres ut som om den drukner/sperrer. Så slokner den hvis ikke jeg passer godt på å gi mer gass idet den slokner. Noen tips?
Papperboy Skrevet November 28, 2012 Skrevet November 28, 2012 godt du holder koken enda blir nok bra detta
BilBruker Skrevet Januar 11, 2013 Forfatter Skrevet Januar 11, 2013 Da ble bilen solgt forrige uke, for å finansiere oppussing av hus. Men jeg kommer sterkere tilbake om ca 1/1,5 år fremover i tid
SpiXi Skrevet Mars 16, 2013 Skrevet Mars 16, 2013 uff det var synd. blir det e30 neste gang eller blir det noe annet gromt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå