Gå til innhold

Min E34 520iT daily [Bilder fra Early Fitment s.9]

HalvorK
 Share

Anbefalte innlegg

Egentlig ikke, alderen tatt i betraktning :) Har hatt ut hele panoramaluka på den og smørt den opp igjen da den hadde grodd fast. Gjort litt anna småstell på den og. Litt småting på det elektriske i bakluka som står igjen, så begynner det å ligne på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 1 month later...

Håper for all del at du ikke har glemt meg nå som skolestart snart kommer Halvor!

Jeg og kjerringa snakka om at vi skulle bytta ut begge bila her forleden, og da beit jeg meg selv i og si at jeg skal faen ikke ha noen ny bil før jeg kan få kjøpt igjen din!

Bare sier det, Never Opel Omega Again!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gjorde du det med nivå reguleringa når det gjelder å blende den?

hvor fikk du kjøpt senkesettet? og hvor mye senker det?

Blenda nivå.reg med bolt/kobberpakning. Kjøpte senk på schmiedmann og det senker 60/40 :)

Håper for all del at du ikke har glemt meg nå som skolestart snart kommer Halvor!

Jeg og kjerringa snakka om at vi skulle bytta ut begge bila her forleden, og da beit jeg meg selv i og si at jeg skal faen ikke ha noen ny bil før jeg kan få kjøpt igjen din!

Bare sier det, Never Opel Omega Again!!!!!!

Haha. Skal ikke glemme deg veittu :) Så opel var ikkeno suksess altså? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det på en annen måte,.

Hvor mange av bilene dine har du kunnet:

- stikke hull i skjermen med fingeren.

- bruke rusten i kanalen som kromkake til romjula.

- ikke startet når man låser opp bilen i døra med nøkkelen. ( og fjernstyrt sentrallås funket sjelden)

- kjørt med hørselværn pga. dårlig eksos.

- og jeg kunne ramset opp hundre ting til! Jeg lik ikke Opel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Da nærmer det seg vintern igjen da :)

Fikk jo sladdet av det ene bakhjulet på Gardermoen i fjor vinter og det hjulet fikk nok noen indre skader av dette, for det gikk skikkelig til helvete her om dagen. Revna og greier :P Men nå er jo jeg blitt en lur rev i gamet for å ødelegge dekk på helt usaklige måter da:

IMG_0379.jpg

Fikk bestilt inn nye dekk, gikk for 245/45/-17 denne gangen istedenfor 235. Selvom e36en har fått mye omsorg den siste tiden skal ikke denne glemmes helt heller, og det begynner jo å bli litt småting som må fikses. Har blant annet fått et lite rusthull i venstre kanal som må tas. Må se om jeg finner på en god løsning på dette. Diffen lekker litt olje =(( så må få tak i ny tetning til denne. Slavesylinder nummer to gikk også til skogen her om dagen, men jeg hadde heldigvis en brand new liggende, så denne er byttet. Har og lettet svinghjul og clutch liggende som skal på om ikke så altfor lenge, helst i combo med mere motor, men det får vi nå ta som det kjem da jeg er student om dagen :)

Gleder meg til nok en vinter med Torunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var feilen funnet. Morkne girkassefester var feilen og disse er nå byttet med e36 fester :)

Har slik viberasjon i min E36 jeg også. Det rister veldig i girstanga ved lave hastigheter og pådrag i lave hastigheter. Hvordan kan man undersøke at girkassefestene er gåene? Hvor ligger disse?

E34 er ikke feil! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Girkassefestene ligger på hver sin side av kassa sånn ca i center av kassa om du ser den på langs. Du kjenner fort hvis de er dårlige da kassa beveger mye på seg om du dytter på den.

Da har jeg fått gjort et par utbedringer til på denne:

Har sliti med at knappen til åpninga av bakluke + bakrute ikke fungerer. Fant den feilen når jeg begynte å se på ledningene for å si det mildt:

Bilde014-1.jpg

Nytt ratt, rettere sagt CH sitt ratt fra 328en. Men det har jo ikke han bruk for :P

Bilde016F.jpg

Som noen kanskje ser har det kommet ei ny litta potte her og. Feilsøker litt på baklampene på den nå, da jeg sliter med en jordfeil av noe slag i lyktene i luka. Tåkelys indikatoren i dashen begynner å lyse når jeg setter den i revers etc. Så ja, nok å finne på :)

Bilde015-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...