Fredrik Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Begge belgene har vært byttet så det er det ikke.. Flere har bygget om systemet til konvensjonell fjæring. Etter noen år på baken er det ikke uvanlig at slike luftfjæringssystemer gir ymse problemer som koster skjorten å få reparert på et verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Jeg ville definitivt ikke bygd om på E39. På forgjengeren E34 (og f.eks gammel MB) er dette systemet svært dyrt i form av at systemet ligger i demperene. For E39 og nyere er det en relativt enkel affære da støtdemperene er helt konvensjonell og fjæra er erstattet med en luftbelg. Det eneste som følger i tillegg er kompressor, nivåsensor, slanger og ventiler. Systemet er enkelt, relativt rimelig og velfungerende. Med tung last har bilen fremdeles gode kjøreegenskaper. I dette tilfellet er det kanskje så enkelt som lekkasje et sted mellom belg og kompressor. Jeg ville ikke kjørt mye med det uten kontroll da kompressor muligens overbelastes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 min siger også litt når den står en stund, der er også begge belgene skifta for 2 år siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Vi har erstattet vår e46 320d 05 mod med en E39 523iat 99 mod. Vi er utrolig fornøyd for utrolig mye bil for pengene når nan velger E39 Personlig ville jeg nok valgt 523 eller større da jeg syns 520 blir litt slapp i den bilen. Men det er smaksak. Utrolig gode biler ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansove Skrevet Oktober 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2011 Fant ut at jeg klarer meg helt greit med en 520. Hadde en 520 sedan med 2,8l motor for noen år siden, men har ikke noe erfaring meg Touringen Blir forresten å hente bilen på lørdag. Fikk den redusert noe i pris mtp dempere bak og speil som ikke fungerer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Håper du blir fornøyd. Det er nok bare en liten lekkasje av luft ett eller annet sted på veien fra kompressor og til belgene. Så lenge kompressoren funker, er det nok ikke store kostnaden å reparere Du får ta frem ETK og kikke litt og se etter om du finner hvor lufta forsvinner. Har dette systemet på min og det er komfortabelt og praktisk når man en skjelden gang har bilen full. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansove Skrevet Oktober 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2011 Da blir det avreise i morgen tidlig for å hente bil i Ålesund. Får bare håpe den er like bra som selger sier og bildene tilsier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå