Turbo-HF Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 bakfangern du snakker om? Tror den ble lakkert dagen før jeg kjøpte bilen, for dagen etter jeg henta den var halvparten av lakken borte. Om du skal lakke chrome så må du sånn som jeg har forstått det pusse vekk det chrome belegget som er der for og få lakken til og feste seg skikkelig. Correct me if i'm wrong. Etter min erfaring høres det riktig ut, ja, må ideelt sett matte ned helt, for nytt, godt feste for lakk.
joachim sørlie Skrevet November 29, 2011 Skrevet November 29, 2011 må pusse ned først ja med sandpapir, så lakken får feste! kjekt " prosjekt" du har her da
Tynes944 Skrevet Desember 5, 2011 Forfatter Skrevet Desember 5, 2011 Kjekt prosjekt ja, er jo Bmw Har bytta lenkearmer fremme nå, og fått tatt eu kontroll på den! Dommen ble ikke så gale som jeg hadde trodd. 2-Bremserør svekket pga. rustangrep, bakre del av dørk, venstre side. 2-Snurr på bremseslange høgre foran. 2-Nærlys, feil instilling. 2-Skarp kant nede på venstre framskjerm 2-Oljelekkasje fra tannstang 2-Forevises for trafikkstasjon, senkesett. 1-Varseltrekant mangler Er ikke så verst det vel?
Tynes944 Skrevet Desember 9, 2011 Forfatter Skrevet Desember 9, 2011 La inn bestilling hos koed idag Ny framskjerm, lager til mellomakslingen, hardykobling og ny sveiv til vinduet bak
Tynes944 Skrevet Desember 9, 2011 Forfatter Skrevet Desember 9, 2011 Har fått time på biltilsynet den 20.12 klokka 13.00, for og få godkjent senkesettet. Ny framskjerm er som sagt bestilt, høgre bremseslange er snudd så den er ikke snurr på lenger, lekkasjen på tannstanga er ordna, så det eneste som står igjen nå er og få justert nærlysa og bytte ett bremserør, da er den klar for 2 nye år på veien!
Tynes944 Skrevet Desember 13, 2011 Forfatter Skrevet Desember 13, 2011 Fikk bytta bremserør på den idag, bytta 2 meter med rør Å røret som går over bakakselen skrapte jeg reint å tectylerte, da det også ble anmerka på eu. Men var ikke "gravrust" på det, så var nok å skrape vekk å tectylere Greit og ha et skikkelig verksted å arbeide på, får bruke verkstedet på esso i sykkylven etter arbeidstid, så da har jeg full tilgang på skikkelig verktøy og løftebukk, lettere å få gjort ting skikkelig da. Har også fått ordna småting som bytta alle 3 lyspærene under cd-spilleren, fått taki ny(brukt) kupevifte, å fått taki nytt klips til solskjermen da dette var knekt da jeg kjøpte bilen. Er greit med alt som er gjort Skal også på etterkontroll neste fredag(om 10 dager), så håper bare biltilsynet ikke har noe å sette fingern på. Men om den blir godkjent der, er den klar for 2 nye år på veien!
Tynes944 Skrevet Desember 15, 2011 Forfatter Skrevet Desember 15, 2011 Var og fikk kjøpt meg noen nye vinterfelger igår, en kompis som skulle vrake 318'n sin, der sto det på noen helt greie 15" (bbs???) Bytta vindussveiv, hardykobling å lager på mellomakslingen idag Deilig å kunne kjøre i 100 uten at det skal riste noe jævlig Fikk også ny framskjerm idag, må bare få bestilt meg noe lakk så jeg får bytta den også
hermanoo90 Skrevet Desember 16, 2011 Skrevet Desember 16, 2011 good work mate! flere bilder av bilen og gjerne av arbeidet!
Tynes944 Skrevet Desember 16, 2011 Forfatter Skrevet Desember 16, 2011 Takker! Var å handla lakk idag, så fikk lakkert skjermen(Kjøpte 1 boks med lakk på Ødegård lakk, blanda akkurat samme farge som bilen, bmw lachssilber 203 , blir montering imorra. Om det blir litt fint vær imorra, skal jeg få knipsa noen bilder
Tynes944 Skrevet Desember 17, 2011 Forfatter Skrevet Desember 17, 2011 Fikk bytta skjerm idag, å tok det meste av rust rundtom. Var en flekk på førerdøra, venstre hjulbue bak, venstre passasjerdør(nede i hjørnet), å litt vedsiden av høgre baklykt. Slipte bort rusta, hadde på rusteter, malte på 2 lag med grunning,matta ned den, så 2 lag med lakk(brukte restene fra lakken til skjermen, bare sprøyta nedi en kopp. , å malte til slutt 2 lag med klarlakk utapå der igjen Er langt ifra strøkent arbeid, men myye bedre enn rust
Tynes944 Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Skrevet Desember 19, 2011 Fått tatt 4-hjulskontroll å lysjustering nå, så imorgen skal jeg på visning på biltilsynet
Tynes944 Skrevet Desember 20, 2011 Forfatter Skrevet Desember 20, 2011 jau var på visning med den idag, fikk det faen ikke godkjent! Hadde alle papira iorden, alt var ok, det eneste de sa, var at fjørene som står foran nå tåler maksimalt 800 kg, imens maksimal aksellast på bilen foran er 815 kg. Så har 1 måneds frist på å få taki 2 nye fjærer med parts&retards bytte, ny 4-hjulskontroll, ny lysjustering, ny visning++ på grunn av 15 jævla kilo! Fyfaen! Jævla firkanta satans vegvesen.
316 Skrevet Desember 20, 2011 Skrevet Desember 20, 2011 Åssen er det mulig dersom fjærene er beregnet for bilen?
joachim sørlie Skrevet Desember 20, 2011 Skrevet Desember 20, 2011 så jævlig kjedelig, dem er så sykt firkanta..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå