Gå til innhold

525tdsa tungstartet og går ujevnt!

Anbefalte innlegg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Den øvre delen av pumpa har en "kontrollenhet" som står for styring av pumpa, her kan alt ifra elektriske til mekaniske feil oppstå, som igjen kan gi "merkelig" oppførsel. (eller om noen har forsøkt å "justere" denne)

ny pumpe som forbiss sier er ofte det enkleste.

Skrevet
Den øvre delen av pumpa har en "kontrollenhet" som står for styring av pumpa, her kan alt ifra elektriske til mekaniske feil oppstå, som igjen kan gi "merkelig" oppførsel. (eller om noen har forsøkt å "justere" denne)

ny pumpe som forbiss sier er ofte det enkleste.

men, over til noe helt annent, hvor mye hk klarer du og dra ut av denne motoren? har en tds med 180 tusen på tellern som jeg tenke ville tåle en støyt:) og pris tar du for en sånn jobb?:)

Skrevet

chipping, 5500,- ink mva

dette er da for steg 1, ca 165-170 hk. Dersom du ornder med eksos, boost controllere, IC osv selv kan vi tøye dette 15-25hk lengre.

kan få ut en del mer med da må jeg bygge om pumpe, større turbo +. Har ikke dette klart som et standardisert "kundeoppsett" enda.

Skrevet

så er turboen og pumpa som bremser? går det ann og bare stille opp trykket litt og? er vell sånn med diesel at den ikke lader mer en den har diesel til uansett?:P

Skrevet

Går fint an å justere opp trykket ja (må gjøre det om du skal ha mer en 165ish for ikke å røyklegge for mye).

Men, det er ikke hensiktsmessig å kjøre med mer trykk enn man "må".

Forøvrig, kan du lade "så mye du vil", men du får en helt hinnside eksostemp som følge av motsand i eksoen.

Skrevet

ok:) da må jeg ha større eksos før jeg lader noe mere da?:)

akkuratt vert ute og bytte fødepumpa i tanken, nå starter den i vertfall med en gang selv om det er lite diesel på den:) men hørte bak eksosen og høres ut som om den ikke tenner på alle sylinderne? trur dere dette er stillverket i diesel pumpa? og kan jeg bytte bare stillverket eller må jeg bytte hele pumpa?:)

Skrevet

Det kan være flere ting, men det er garantert drivstoff/innsp relatert, og da er stillverk den vanligste feilen. Kjøp komplett pump, da stillverket er ca 60% av prisen+ at du må kalibrer etterpå. Dog om noen har vært og prøvd å "justere" så kan du få lignende symptomer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...