S.Hafsmo Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 Hehe, har unngått I6 til fordel for 8'er og 12'er. ikke firrer. men igjen nøyer jo jeg meg med å kjøre gammal dritt. Har rett og slett ikke råd til ny bil med skikkelig motor.. Vedr. A4-bil så er vel 3-serien definisjonen på akkurat dette? Selger ikke disse mere enn mondeo for tiden? Ellers ser jeg jo på sett og vis at det er kjipt at 6-eren blir litt uoppnåelig for mange. Hadde blitt litt trist om jeg hadde blitt nødt til å kjøpe min første rekkefire. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 Flott! Jeg ble litt beskymrett at du mente firrer. Så ikke på kjøretøy lista di. Anyways, back til f30/f31. Jeg er fult enig med deg at vi må kjøre i old school pga motor størrelse. Jeg har sett på bla 318, og med mye utstyrr så legger du deg pent over halv mil. For den prisen og mulig litt til så sitter man på en e60 m5 (!) det er surt Desuten så ser det ut til å bli vanlig med firrer og turbo opp til 200-250 hk grensen. Og derfra så er avgiften uansett halve bilen. Lurer på hvorfor de har droppet 3liter´n i f31 (den som satt i f30) "BMW has also announced that more engine variants will be added later – a 320i, a 318d and a 316d. Curiously, no mention of a 335i…" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Mai 31, 2012 Share Skrevet Mai 31, 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 31, 2012 Share Skrevet Mai 31, 2012 Slik jeg ser det så var det best på E46, da fikk man R6 helt ned til 320I og de fleste kunne ha råd til en skikkelig BMW med klassik go lyd. På E90 ble det verre med til å leve med synes jeg, man måtte ikke lengre opp en 325 for å få R6, men nå begynnte det å bli dyrt å være entusiast med begrensede middler. Nå i dag på F30 så synes jeg det bare er håpløst, men må opp rundt millionen for å få en riktig 3-serie og det er trist. Med dagens teknologi så er det fullt mulig å produsere mindre rekkeseksere med turbo som går el så billig som R4, både Mercedes og Audi har klart dette med sine V6ere. Jeg jeg er enig at det ville vært mindre edelt om alle kjøpte R6er, men jeg er likevel for at så mange som mulig skulle få ha muligheten til å kjøpe en BMW med R6er. Blir greiere for oss som kun har råd til å handle brukt. Onkelen til en kompis var på Bavaria for å mulig bytte inn sin E61 530XD i en ny F11 525XD, men da han fikk vite at det kun var en 2,0 liters firesylindret motor så hadde han reist seg opp og gått. Han skulle iallfall ikke betale 1 mill for en BMW med kun fire sylindre eller "passat motor" som han kalte det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 31, 2012 Share Skrevet Mai 31, 2012 Selvfølgelig kan BMW utvikle en liten, moderne og økonomisk bensinrekkesekser med ladeluft. Utfordringen er at BMW kjenner ingen grenser når det gjelder kynisk business. BMW utnytter merkenavnet for hva det er verdt 110% i Europa. Dog i mindre grad i f.eks Kina... det er stadig emergin markets må vite. Rent teknisk/økonomisk er årsaken til den nye generasjonen av rekkefirere economy of scale. BMW ønsker å bygge billigere biler med færre forskjellige deler. Kan 1-3-5 seriene dele motorer er det supert, men kan de samme motorene også monteres i f.eks Mini og andre bilmerker er det genialt. En rekkefirer er som kjent kort og kan monteres på tvers i et motorrom (noe som er en betingelse i biler med kun forjulstrekk). E46 er en fantastisk 3-serie (spesielt hvis man har kontroll på rusten). E46 er den siste "lille" 3-serien og den siste 3-serien med bensinrekkeseksere fom. 320i. Min favoritt er 330Ci med facelift og manuell 6-trinns gearkasse. 231 syngende hestekrefter fra verdens kanskje fineste ordinære rekkesekser... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 1, 2012 Share Skrevet Juni 1, 2012 E46 er en fantastisk 3-serie (spesielt hvis man har kontroll på rusten). E46 er den siste "lille" 3-serien og den siste 3-serien med bensinrekkeseksere fom. 320i. Min favoritt er 330Ci med facelift og manuell 6-trinns gearkasse. 231 syngende hestekrefter fra verdens kanskje fineste ordinære rekkesekser... Ja jeg vil nesten gå så langt å si at E46 var den siste skikkelige BMW 3-serie. Liten, føreroreintert dasjbord og stort sett R6 over hele motorspekteret. På samme måte så var E39 den siste skikkelige 5-serien etter god gammel oppskrift, selv om F10 har tatt opp igjen den tråden ganske bra synes jeg. Det er derfor jeg har blitt så glad i min E34, den er fra den gangen BMW var like sære biler som Saab. Rekkesekser, førerorientert dasjbord, stort ratt, bløte og myke skinnseter, belte låsene på "feil" side bak, luftedyser i dørene forran og komfortable kjøreegenskper på 15" BBS som passer de daffe 150 hestene utmerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå