NBCustom Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 trådstarter spurt om tilsvarende KULTbiler.. kultbilen til vw er golf 1 jo;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doffer Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 Tja, denne originale lille saken fra 1989 har jo den riktige 80 talls breddinga VW Golf Rallye 1,8 G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 Lancia Delta Integrale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engen90 Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 Opel Ascona BMercedes 190e 2,3 Utover det er jeg jammen ikke sikker. Blir feil å si at VW Golf MK1 er deres svar på en E30,og enda mer feil blir det å si at en forferdelig 200sx er det... Forklar gjerne hvorfor det blir feil. Her snakker vi om biler som har samme kult status ikke som minner mest om selve bilen ( e30 ) Derfor syns jeg ikke at golf mk1 og 200sx blir helt blir helt på trynet. Syns Lancia Delta integrale blir en litt feil sammenligning også med mindre man kun samenligner med m3. e30 er jo en vanelig personbil som har blitt veldig populær. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 Syns Lancia Delta integrale blir en litt feil sammenligning også med mindre man kun samenligner med m3. e30 er jo en vanelig personbil som har blitt veldig populær. Nå er e30 M3, w201 2.5 16v, Audi S2, Ur-quattro og sierra cosworth nevnt! Kan ikke si de heller er på samme liga som en traust standar e30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 Nå er e30 M3, w201 2.5 16v, Audi S2, Ur-quattro og sierra cosworth nevnt! Kan ikke si de heller er på samme liga som en traust standar e30 Audi S2 kom først i 1991. Derfor svingte jeg innom Audi 90 Quattro 20V siden den kom i 1989. Biler fra 90-tallet hverken kan eller bør sammenlignes med E30 som kom på markedet allerede i 1982. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 engen90: Er 200sx en kultbil? Golf MK1 kan jeg gå med på, men 200sx er for meg bare en plastbørse som folk liker å misbruke i tide og utide. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 By the way. Det som virkelig er kult med nettopp Audi 90 Quattro 20V er at motorens turtall først er rødmarkert ved 7000 rpm. Dette var helt ekstraordinært for alminnelige masseproduserte tyske motorer på 80-tallet. Lyden av en gurglende og lett grov rekkefemmer på 7000 rpm overgår lett en rekkesekser. I promise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 By the way. Det som er virkelig er kult med nettopp Audi 90 Quattro 20V er at motorens turtall først er rødmarkert ved 7000 rpm. Dette var helt ekstraordinært for alminnelige masseproduserte tyske motorer på 80-tallet. Lyden av en gurglende og lett grov rekkefemmer på 7000 rpm overgår lett en rekkesekser... I promise... Er veldig enig i deg der! Mamma kjøpte i 1986 en Coupè quattro, og opp igjennom årene har jeg blitt fôra med nok historier rundt den bilen. Så femmerlyden er i blodet, finnes knapt nok noe bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engen90 Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 Nå er e30 M3, w201 2.5 16v, Audi S2, Ur-quattro og sierra cosworth nevnt! Kan ikke si de heller er på samme liga som en traust standar e30 Nei sant det, men w201, audi 90, og sierra er mye brukte biler blandt entusiaster selvom det ikke akuratt er den grommeste utgaven man snakker om. Men som sagt er enig i sammenligningen om det er gromutgavene. engen90: Er 200sx en kultbil? Golf MK1 kan jeg gå med på, men 200sx er for meg bare en plastbørse som folk liker å misbruke i tide og utide. 200sx blir kanskje feil, har ikke så mye peiling på nissan miljøet, men som et nytt forslag er kanskje datsund 240z en kultbil for nissanfolket. Dog en ganske sjelden bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 Alfa Romeo GTV(6) Golf 1 GTI SAAB 900 Turbo Volvo 240/740 div Sierra Cosworth Honda Civic (man kan like dem eller ei, men stylede 90-talls Civicer er et fenomen) Jaguar E-type Mazda MX-5 Opel Ascona B Peugeot 205 GTI Porsche 911 G-serie (74-89) og 993 Toyota MR2 mk1 og mk2 MB W201 2.3 16V (lansert 1.5 år før E30 M3 forresten) Dette er vel de modellene som er nærmest E30 mtp entusiasme og tilhengerskare, vil jeg tro. Det virker som E30 muligens er verdens største kultbil nå i 2011. Alt skrammelet som samles under "911" blir for spredt mtp årsmodeller til at det kan sammenlignes skikkelig. VW-miljøet er også enormt, men Golf 1 GTI utgjør en ganske liten del av dette. Når var sist gang du så en einsergolf langs veien?...E30 ser man jo faktisk jevnlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon85 Skrevet Oktober 16, 2011 Share Skrevet Oktober 16, 2011 I VW-miljøet så må vel boblen være mye tilsvarende E30. Har vel jevnt over en større tilhengerskare en "einseren" vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Oktober 16, 2011 Share Skrevet Oktober 16, 2011 I VW-miljøet så må vel boblen være mye tilsvarende E30. Har vel jevnt over en større tilhengerskare en "einseren" vil jeg tro. Steike, jeg presterte å glemme verdens mest solgte bil...Godt gjort. Du har nok et poeng der. Den har jo sin sjarm, men passer neppe godt inn i 2011 mhs til ytelse, sikkerhet og komfort. Dog er den litt som kakkerlakker - når alt annet har gått på historiens søppeldynge vil det nok fuske noen bobler rundt fortsatt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon85 Skrevet Oktober 16, 2011 Share Skrevet Oktober 16, 2011 I VW-miljøet så må vel boblen være mye tilsvarende E30. Har vel jevnt over en større tilhengerskare en "einseren" vil jeg tro. Steike, jeg presterte å glemme verdens mest solgte bil...Godt gjort. Du har nok et poeng der. Den har jo sin sjarm, men passer neppe godt inn i 2011 mhs til ytelse, sikkerhet og komfort. Dog er den litt som kakkerlakken - når alt annet har gått på historiens søppeldynge vil det nok fuske noen bobler rundt enda... Ja, de er noen seigliva jævler! Har hørt mange historier om hva folk har gjort for å holde de gående. En av de beste må være at den går på ren vodka. En liten stund i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon85 Skrevet Oktober 17, 2011 Share Skrevet Oktober 17, 2011 Siden dette er en E30-relatert tråd så følte jeg behovet for å linke til dette prakteksemplaret på finn! http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31208669 Hvem her inne er det som eier den!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå