Gjest Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 Litt usaklig topic, men bruttern sin E39 er sååå sein å ta fra bunnen. Feks, om du kjører i 2. gir inn i et kryss, men må slakke ned litt - da bærer det rett ned i 1. gir for å hente. Føler at du må gire hele tiden. Vi ordnet også med en chip for å se om det kunne bedre situasjonen, men det hjalp igrunn ikke noe særlig. Mistenker kanskje at turboen begynner å bli dårlig? Kan andre e39 520d - eiere kommentere dette?
Gjest Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 Føler at det er for lite moment rundt 2000 omdr..
TRF Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 les i dieseltråden, tror du finner det du lurer på der og å trimme fordi bilen har en feil, vel, det er ikke helt riktig måte å gjøre det på..
Gjest Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 Har lest hele dieseltråden, og det står ikke noe om at denne motoren har dårlig bunndrag. Er bare intr. i å høre med noen som har samme bil om de opplever det samme.
Dan Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 Noen turtallsmaskin blir den aldri, men den har fullt moment (280 nm) fra 1750 rpm, så skal ikke stå på det. Min gamle var litt dau under 1500 rpm, og da måtte du gjerne inn med første gir. Ellers var ikke motorkarakteristikken noe å klage over.
TRF Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 jeg vet at den skal dra bedre på lavt enn det du beskriver. Har du lest ut lmm? som dan sier, fult moment fra ish 1750.
Otis Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 Har man 2. gir så klarer den alle bakker på turtall fra ca 1200 omdr. Under det og det blir for mye motstand så mister du turtall. Da er det første gir som gjelder. Men alt i alt så er motoren meget bra synes jeg selv i forhold til dagens motorer. Den går ikke like billig, og er ikke like kvikk på veldig lave turtall, men holder seg godt.
Gjest Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 Her er det snakk om flat vei, så det er tydlig noe galt. Får ta en feilsøking!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå