Gå til innhold

Den store Forza Motorsport 4 tråden


HalvorK
 Share

Anbefalte innlegg

Laga meg en e35 m5 sladdebil, og den var merkelig morro å kjøre. Ikke noe som jeg kan vinne løp med tror jeg, til det kan s38'n kanskje bli litt for lat, men morro bil.

Har en Mercedes 300sl gullwing som driftebil, og den fungerer meeget bra. Mange som stusser der jeg kommer i en 50 år gammal mercedes i full sladd forbi de små japse plastbilene deres :D

Prøvde meg på en 300sel som kom nå, men er ikke helt imponert enda... får prøve motoroppgradering og litt mer justering så kaanskje jeg får til noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg satt opp E31'en til noe spesielt egentlig, men den var igrunn en skuffelse. Ble litt mer morro med s85 i, men fortsatt ikke helt min greie :\

E34'n ble litt daff på lave turtall med S38'n, så jeg putta i S85 som jeg føler drar litt bedre på lave turtall, men lyden blir i overkant travel på den synes jeg. Uansett en veldig morsom sladdebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, i live/kompis/free run så setter jeg ikke opp bilene. For at de skal orke mere så trimmer jeg heller, istedenfor for å begynne å sette opp understellet/dekk. Enkelte har tendens til å være akk for slappe med full trimm. Og da blir man "skuffa". I virkeligheten så hadde man sikkert klart å berge de hvis man hadde gidri å satt de opp. Men kan ikke ta alle under en kam. Er enkelte som er faktisk "suge-balle-syndrom". Alle mine "drifte"venner på forza missliker e31, grunnne den er for slapp (ink turbo? husker ikke om det lar seg gjøres), noe jeg syntes å. Men så fikk jeg lyst til å bruke den i rival, og da måtte jeg tweeke den. Skal ikke si at den er god kjørbar lenger, men den er ok satt opp for drift med bla 2.8 bar på dekks og toe inn/toe out camber osv osv Husker ikke alt i farten, men den ble MYE bedre å drifte etter jeg hadde brukt få strakser på tuning menyen. Og det som suge motor. Men igjen, rival er helt noe annet.

På ae86 har jeg bla gått fra turbo til presse, så ofrett jeg 30 nm for å spare 100 kg når jeg gikk ned til suge, som igjen dro mer poeng på fujimi kaido ell hva den nå heter...

På tsukuba kjører jeg A klasse mustang med suge motor på live mens andre kjører S/R3. Er jeg heldig så klarer jeg å komme på første plass i ny og ne, da jeg brukte den bilen for å lære meg å drifte på "nytt" med ratt og pedaller når jeg fikk de.

Og enkelte tider så får jeg oppheng. Hadde V8 sugemotor oppheng i drifting en stund, så presse på alt det gikk ann å sette presse på, så turbo en liten stund. I det sistet så har det gått mye sugemotor, ihvertfall på rival, da jeg sparer vekt de gangene det er KW sperre/klasse sperre. Føler jeg begynner å få god peil på rett så nå går det mye rart igjen, akk som før når jeg kjørte med kontroller. Kjørte for eks ae86 med full trimm på 1.8 liter´n som suge motor. På mugello. Morro å fiske den ut med fult rattutslag på 900 grader på rattstrekke på hver kontra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første drifte bilen min var E36 med M3V8er motoren, føler jeg har mye bedre kontroll med sugis, så har alltid kjørt det! :) Lettere å kontrollere gassresponsen, men har kjørt litt Supra i det siste dog. Måtte jo leke Fredric Aasbø litt, og den var grei også da med single turbo da. :)

Eneste jeg skifter på i tuning er

Front camber: -3.5

Rear camber: -2.5

Accelerate: 85%

Og selvsagt Ride height til bunn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, supra er fin den! De som får turbo motorer holdes helt stock på turbo, evnt sport. Racing er større lag... Om du skal bygge mye nm så holdes camsa OEM og resten opp. Da får du mindre hk flere nm. Med racing cams så øker nm litt mens hk tar helt av... Det er sånn jeg bygger mitt ihvertfall når jeg vet hva jeg skal bruke bilen til. Borra motorer kan være kraftigere/sterkere, men kan få litt mindre respons... Er sykt hvor gjennomført dages spill er egentlig mtp hvis du legger litt vett i byggingen iht real life, og ikke kaster alt sammen bare for å sette sammen. Ved å bruke forskjellige deler og ikke all inn så får du forskjellige kurver/respons osv osv Forza er bare HELT rå på det der!.

Jeg føkker noe med camber, også caster angle? stiller den inn fra 5tilmax enkelte ganger, føler får litt mer rett utslag. Så seff dekk trykk hvis jeg er på rival. Ride highe er jeg forsiktig med, særlig baner som har høye curbs, men igjen på rival. Og alle "ringen" bilene mine. På rival så blir det 100/100% sperre, da jeg sliter med å brekke med ratt, så blir bråe nedgiringer istedenfor. Kommer ikke på noe mer. Jeg føler jeg er ganske så light på tuning. Er kompiser av meg som lever i tuning menyen og tar HELT av på de greiene der, men så er jo enkelte av de forza g33ks :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Top Gear car pack slippes 1.mai :Dtrailer

• 2012 Hennessey Venom GT

axqj2lhagc7brbozzquk.jpg

• 1977 AMC Pacer X

32j8s501oc3tn9y4uusq.jpg

• 2011 Ford Transite SuperSportVan

9d0v3zasnx3biajdi3un.jpg

• 2012 Jeep Wrangler Rubicon

o7s5rdg66bfce13gby68.jpg

• 1992 Mitsubishi Galant VR-4

pj79frxw1w31s6oggo5v.jpg

• 2012 Smart ForTwo

mcp8ul9motdi0j9q8ral.jpg

• 1990 Subaru Legacy RS

hsq80es703oyir48hg2z.jpg

• 2012 Chrysler 300 SRT8

7co7vnqlarjqyirgao7k.jpg

• 1966 Lotus Cortina

6rzks76xhi4fbdthzo2n.jpg

• 1965 Austin-Healey 3000 MkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...