Gå til innhold

Bil til å dra hengar med? BMW. 320D 525D++?

Monica 325i
 Share

Anbefalte innlegg

hei.

Har nett teke hengar lappen, å då trenge eg bil t å dra med da 325'en ikkje e særli egna for sånnt...:P

Hengaren bilen hovedsakeli ska kunna dra e Hestavogna med 1-2 hesta i.

Totalvekta på kun hengaren e 800Kg å vekt med to hesta så e da fort oppe i 1800Kg..

Så mitt spørsmål e ka ein 3 serie kan dra, tenke då på 320D og oppover å manuell sjølvsakt! ;)

Samma med 5-serie kor mykje den kan dra?++

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalvekta på kun hengaren e 800Kg å vekt med to hesta så e da fort oppe i 1800Kg..

Egenvekt. ;)

Skal du dra endel rundt på såpass tunge lass, anbefales en bil ikke veier særlig mindre enn det du skal dra etter bilen.

Turbodiesel med 400Nm eller mer er å anbefale - det er ikke for ingenting at biler som Pajero o.l. er populære i hestemiljøer.

En stemme for 525d er herved avgitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle om hun har BE, da er det kun aktuell vekt der og da som ikke må overstige det bilen kan dra.

Har en bare B gjelder helt andre regler. Min e61 kan dra 1600kg, men jeg har likevel ikke lov til å dra foreldrene mine sin henger med totalvekt på 1400kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenvekt. ;)

Skal du dra endel rundt på såpass tunge lass, anbefales en bil ikke veier særlig mindre enn det du skal dra etter bilen.

Turbodiesel med 400Nm eller mer er å anbefale - det er ikke for ingenting at biler som Pajero o.l. er populære i hestemiljøer.

En stemme for 525d er herved avgitt. :)

heh sannt!;)

nei sannt da, men kjøpe kje noko annan enn bmw no va planen:)

men ska sjå på 320D å 525D i helga:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-serie med sekserdiesel og nivåregulering hadde absolutt vært å foretrekke til dette formålet. Den er tyngre og stødigere enn 3-serien og drar meget godt. Jeg har kjørt mye med campingvogn og tilhenger. Har ikke fått prøvd min nåværende E61 525d så mye til dette formålet, men min forrige E39 530d var som et lokomotiv sammenlignet med alt annet av personbiler jeg har prøvd å dra med. Tror du må opp på Landcruiser, Pajero og lignende store biler for å finne bedre trekkvogner, men 5-serien kombinerer dette fint uten traktorfølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...