Gå til innhold

318iT E91 Handlevogna (kommer plutselig for salg... solgt!)

StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

haha herlig. skal plastre min og etterhvert da verken fram, bak eller sideskjørt er fine :P

litt ot, men har du eksperimentert noe om muligheter får større enn 4" høyttalere i bilen? slengt subb i min nå så samtlige av de andre høyttalerne er jo sprengte nå(harry yes i know :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at alt av det jeg henta i dag så er det ingenting som skal utvendig på bilen ;)

Jeg skal snart i med et lite anlegg i denne siden jeg får lenger vei til jobb snart. Har det minste oppsettet av høyttalere og Professional spiller. Mangler til og med diskantene i speilhusene fremme.

Dette er bestilt og skal inn:

Focal K2 Power 4" komponentsett (skal bli godt med en skikkelig diskant)

1 stk JL Audio 10" W3 sub (2ohms). Denne skal jeg lage kasse (glassfiber) til nede i bagasjeromsgulvet.

1 stk. Alpine MRX-V60 5 kanals forsterker.

Kommer til å kople ut bakhøyttalerne slik at oppkoplingen da bli som følge:

Focalsettet på 2 kanaler.

De originale subbene under setene som midbasser på 2 kanaler

Og 10"en på siste utgang.

Beholder originalspilleren.

Tviler på du får noe større elementer i dørene. Men hva med å gjøre som meg og få delt av 4"ene ganske høyt slik at de tåler mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme oppsett som deg originalt da.

ser de focal du har bestilt ligger smuuuule over mitt budsjett.

tenker handle et komponentsett til rundt 1500,- ca og nye a-stolpe deksel.

har 2 stk kicker cvt 12" baki i bassworx kasse. trenger ikke så mye bagasjeplass så. blir drevet av en 4 kanals alpine pmx-f640 som bilradion anbefalte. men er jo alt for liten så spiller ikke optimalt i det heletatt. trenger ny forsterker der og.. får bruke alpinen til fronthøyttalere senere. skal og beholde professional spilleren. klarer ikke ødelegge interiøret med en stygg aftermarked spiller.

hva mener du med å dele av 4"'ene? koble ut dem bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt rabatterte priser på Bilradioen siden det er min gamle arbeidsplass. Men det ble mer enn planlagt for å si det sånn :P

Jeg kjøpte meg nye (brukte) speilhusdeksler for diskanter fra Koed. Ble vel en 50lapp pr. stk eller noe :P Synd for deg at jeg stakk av med de eneste med diskantgitter ;)

Bare husk at det er hele ramma rundt vinduet og ikke bare trekanten. Eska blir stor. Hehe

billede.asp?map=2&billede=1069235_1_stor.jpg

Jeg mener at du skal sette delefilteret med deling høyere slik at du får bort mellombassen også. Og la de originale under setene ta seg av det.

Få deg en egen forsterker på subbene (det fortjener de) og kople slik jeg nevnte lenger oppe.

Var egentlig planen med PMX-F640 her også med en 8" helt til jeg så at FrodeD her inne hadde klemt nedi en 10er. Da ballet det på seg... #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg henta meg frontsett, forsterker og monteringsmateriell som jeg skulle trenge. Også fått hjem litt brukte deler fra Koed.no som skal inn ca. samtidig.

Vært å handla meg glassfiber og polyester på Biltema for støping av kasse.

Dette fikk jeg gjort i kveld frem til jeg gikk tom for polyester #-o

Helt originalt bagasjerom. Har en slik sort plastikkmatte i tillegg til vanlig. Interiøret er totalt renset med tepperenser for et par uker siden. Snakk om å få ny bil...

DSC_13281280x837.jpg

Dempet hele plastikkburken nedi der med Dynamat Superlite. Grunnen til de tynne og "lette" dempemattene er at jeg skal også dempe dørene på Z4en en eller annen gang. Det er for å få bort blikkbokslyden når man lukker dørene.

Så da har jeg kjøpt en hel Bulkpack for disse jobbene.

DSC_13351280x857.jpg

Så har jeg kappet bort disse utvekstene som er nedi rommet rett og slett for å få så mye volum som overhode mulig. Kappet også bort bunnen der forsterkeren skal ligge.

DSC_13381280x857.jpg

Kledde utsiden med dempematter.

DSC_13391280x857.jpg

Sånn blir det da.

DSC_13291280x848.jpg

DSC_13311280x857.jpg

Så fikk jeg dynket filtkassen med polyester og deretter lagt et par lag med flettet glassfibermatter.

DSC_13471280x857.jpg

DSC_13501280x857.jpg

Og som det kan sees så dekket jeg ca. hele bagasjen med beskyttelsesfolie.

Dette er foreløpig kjøpt og brukt (noe brukt opp :roll: ) for å støpe en basskasse i glassfiber:

5 kvadraten http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalie ... vev-30512/

Dumme meg kjøpte bare 1 kg... http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalie ... ter-36075/

5 kilo på fredag takk!

Beskyttelsesfolie http://www.biltema.no/no/Bygg/Maling-og ... lie-87045/

Standard 100mm rullesett http://www.biltema.no/no/Bygg/Maling-og ... tt-362709/

Penselsett http://www.biltema.no/no/Bygg/Maling-og ... sic-87031/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se her ja :)

blir veldig bra det her :D

Hvordan skal du gjør med plata som ligger over? lage lite avstandstykke så det er liten glipe elns?

får vell noe mer bagasjeplass enn det jeg har nå i brakka mi O:)

syns ikke det er så gale da, holder for meg http://s423.photobucket.com/albums/pp31 ... 023831.jpg (ser ikke spessielt pent ut atm, er midlertidig. gidder ikke lage til skikkelig før ny forsterker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se her ja :)

blir veldig bra det her :D

Hvordan skal du gjør med plata som ligger over? lage lite avstandstykke så det er liten glipe elns?

får vell noe mer bagasjeplass enn det jeg har nå i brakka mi O:)

syns ikke det er så gale da, holder for meg http://s423.photobucket.com/albums/pp31 ... 023831.jpg (ser ikke spessielt pent ut atm, er midlertidig. gidder ikke lage til skikkelig før ny forsterker)

Har etpar ideer ang. plata. Jeg vil helt ha den bittelitt forsenket slik at elementet får litt rom på oversiden til gulvplaten. Elementet jeg skal ha trenger ikke mer enn drøye 17 liter lukket kasse.

Hehe. Vært der jeg også. Anlegg før plass. Men har alltid hatt plass til en bag eller to :P

Ser bra ut, er spent på hvor mye større kasse du får med glassfiber kontra min i tre :)

Jeg skal ta chipstrikset når jeg er ferdig. Fyller pakkechips oppi og måler med en bøtte og slikt. har du volumet på din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering etter dagens dilling og fikling.

Sauset på og griset enormt med polyesteren :lol:

Nå er det ikke noe showbil dette skal bli da. Så da legger jeg ikke så veldig mye i det med utseende. Men det skal nå bli litt bedre enn dette da :P

DSC_13541280x857.jpg

DSC_13551280x857.jpg

DSC_4589.jpg

Spagettien ble lagt i midten siden jeg skulle bytte midtkonsoll uansett.

DSC_13751280x857.jpg

DSC_13761280x857.jpg

Kopler meg inn bak spilleren til fronthøyttalerne. Bruker de originale fra spilleren og ut i dørene. Hører ikke noe forskjell uansett.

legger opp egne kabler rett ned til originalsubbene siden det blir det enkleste. Så slipper jeg å tenke på om det ligger noe delefilter mellom spiller og subbene en plass. Og så en 9 leder som blir signal fra spilleren og rett inn på High In på forsterkeren. Ligger også remote i den kabelen.

Så var det den der midtkonsollen. Dette er grunnen til at jeg bytter:

DSC_13561280x857.jpg

DSC_13591280x857.jpg

Min far driver med modellfly. De er såpass store at snuten på flyet blir liggende på armlenet. Dessverre så har det runnet litt drivstoff ned på konsollen og gjort slik at belegget har sluppet.

Har ikke klart å finne en lik konsoll. Og siden jeg har hatt ideer om å gå litt utenom det vanlige så kjøpte jeg inn en svart fra Koed.

Denne hadde vanlig armlene og ikke det oppgraderte i skinn. Så da ble det two-tone konsoll :wink:

DSC_13681280x857.jpg

DSC_13701280x857.jpg

Kjører liksågodt two-tone oppi også :lol:

DSC_13731280x857.jpg

Og slik ble det i bilen:

DSC_4587.jpg

DSC_4588.jpg

Men det kommer mer two-tone:

DSC_13791280x857.jpg

DSC_4590.jpg

Fortsettelse følger om en dag eller tre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fint dette her!

Hvilken av dørsidene går du for? Isolert sett likte jeg nok best den svarte med grått felt, men blir kanskje annerledes i bilen med så mye grått rundt. Vurdert å la høyttakerdeksel og håndtak følge fargen? Ble fint med svart plast på den til høyre, litt rart med grå plast på den til venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper det blir de svarte. Har sett litt på andre interiør og hvordan de er når de er tofarget. Min far har sort/sattelbraun i sin E91. Synes det er veldig pent.

115770108.36yI8OU9.5E9A15671024.JPG

Så en slik kombinasjon er det vel jeg prøver på. Eneste er at jeg har grått teppe samt nedre del av dash.

Sitter også å lurer på om jeg skal bytte ut innstegslistene, nedre B-stolper og sparkepanelene med sort hvis jeg går for sorte paneler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det jammen gjort litt til. Går seint dette... :roll:

Fått mekka til den ene frontmellomtonen. Skar ut den originale høyttaleren slik at jeg fikk en monteringsramme som brukte de tre originale festene. Så skrudde jeg elementet på baksiden av denne igjen. La Dynamat mellom hvert lag for å tette. Ja man ser det jo på bildene... :^o

DSC_4591.jpg

DSC_4592.jpg

DSC_4593.jpg

Limte sammen det ene panelet i går, så det var klart til å settes i.

Tror dette kommer til å bli bra jeg.

DSC_4594.jpg

Tørkehaugen...

DSC_4595.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...