Gå til innhold

318iT E91 Handlevogna (kommer plutselig for salg... solgt!)

StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

bedre det en flotte stålisene :P (som jeg triller rundt på om dagen..)

hvordan syns du dem dekkene er å kjøre på? kjørte en audi a3 1.8 tfsi s-tronic 2012 mod til å fra skien på lørdag med helt nye nokian hakkapelitta 225/45R17 pigg. var ubrukelig feste og bilen seilte på veien :P fikk jo hjulspinn på tørr asfalt ved kickdown i 80 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle piggdekk (også piggfritt) er ubrukelig på bar asfalt. Det seiler og står i. Så ja det er min erfaring også etter 2 mil på disse. Kjørte med pigg de første årene jeg hadde lappen, men de siste 12-15 årene har jeg kjørt piggfritt på våre flotte "vinterveier". Det er jo småskummelt det også. Slipper ved aks og i svinger for ingenting...

Så jeg får heller svare på hvordan dekkene er når stål-isen er kommet ;) Det er jo det de er laget for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle piggdekk (også piggfritt) er ubrukelig på bar asfalt. Det seiler og står i. Så ja det er min erfaring også etter 2 mil på disse. Kjørte med pigg de første årene jeg hadde lappen, men de siste 12-15 årene har jeg kjørt piggfritt på våre flotte "vinterveier". Det er jo småskummelt det også. Slipper ved aks og i svinger for ingenting...

Så jeg får heller svare på hvordan dekkene er når stål-isen er kommet ;) Det er jo det de er laget for.

syns nå værtfall de piggfrie continentalene mine er myye bedre på tørr og våt asfalt :P men dine er vell mye bedre på is.

syns støyen med pigg er god nok grunn til kjøre piggfritt nesten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent på å se hvordan det blir med stjernene på. :)

Ser ut som du har gjort en god jobb med renoveringen. Og likte at du lakket de sort på innsiden.

Ja det er jeg også :)

Ja ble litt metallsparkel og spraysparkel før lakken kom på. Det er ikke 100% men godt nok til vinterfelger å være. Tenkte jo å lakke de slik de ser ut originale, men siden jeg visste at jeg ikke kommer til å få på stjernene med det første så ble de helt sølv. Og det er jo bare praktisk med sort innside.

Hvorfor er den så lav bak? Det såg ikke bra ut..

Hehe. Den er ganske plan faktisk. Men den skal lengre ned i fronten til våren. Men da må hjelpefjærene av. De står i bunn som den står nå. Skal uansett av med det for å bytte topplagrene. Så da ryker hjelpefjærene. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke peiling på om det kan endres noe i toppen. Nå har jeg kjøpt inn "originale" da som ligger klare.

Men skal være enig. den får litt seget preg når den er helt bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da har jeg byttet litt rask på bilen. Strengt tatt ikke alt som var helt nødvendig da. men nå er det i alle fall gjort og gjøre det nok sikkert ikke igjen før denne selges.

Følgende nytt fremme begge sider:

Skiver

Klosser

Hjullager

Topplager

Har også moddet til senterlogo på M5-felgene. Fant ingen som passet hullet på Ebay, så jeg kjøpte sentreringsringer som har ytterdim 72mm og inner 69mm. Så kjøpte jeg vanlige klisterlogoer for hjul i 72mm. Så har jeg bare lime de på med Tec7. Kommer stjernene på kan de uansett bare stå der. Også satt på nye 10mm spacere bak. Så nå er det ET10. :D

DSC_1462.jpg

Så sånn står den nå. Klar for å pløye litt snø (hvis den kommer)

DSC_4698.jpg

DSC_4699-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...