Bimmulfs Skrevet Oktober 21, 2011 Share Skrevet Oktober 21, 2011 Hei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 21, 2011 Share Skrevet Oktober 21, 2011 Det er et hint fra gud, om at du ikke skal montere sånt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 21, 2011 Share Skrevet Oktober 21, 2011 lol.. +1 Alpejohn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmulfs Skrevet Oktober 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2011 Hvorfor det? Er ikke så veldig mekanisk og teknisk annlagt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 21, 2011 Share Skrevet Oktober 21, 2011 Hvorfor det? Den overlater jeg til TFR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmulfs Skrevet Oktober 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2011 Å stille ble det:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Oktober 22, 2011 Share Skrevet Oktober 22, 2011 Seek and you shall find... Det er MANGE tråder angående bakdeler med slike effektbokser her på forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Oktober 22, 2011 Share Skrevet Oktober 22, 2011 Kast den i boss eller send den tilbake. Om du skal skremme opp motoren, gå for en chip-løsning i stedet for det der boks-styret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 22, 2011 Share Skrevet Oktober 22, 2011 Jeg tar ikke noe avhandling om bokser nå, men for å gi et bilde; en boks fungerer ved at den tar "retur" signalene til styreenheten, og endrer disse. Dette gjør at DDE (motorstyring) ser at verdi x er så og så mye mindre enn spesifisert, så den begynner å korrigere. Boksene varierer noe i hvor avanserte de er, men normalt dreier det seg kun om å lure DDE til å gi mer diesel (derfor går også forbruksmåleren en del ned, den tror at den bruker mindre enn den gjør) hvorfor dette ikke er optimalt? For å få frem den motorkarakteristikken man ønsker (altså ikke bare litt mer skyv mellom 2000 og 3200) kreves det at man endrer alle aktuelle verdier i motorstyringen til det nye "motoroppsettet", kun på denne måten kan man få den effekten innenfor de marginene og den effektutvilingen man ønsker. Alle produkt vi leverer er basert på at kunden skal sitte igjen med en følelse av at "dette kjennes ut som noe bmw har gjort". 2,0d 136hk motoren som du har sliter i tilegg med at den når turbotrykksbegrensningen i softwaren med litt hissige bokser. Dette fordi hverken turbotrykks map eller vnt map er endret (naturligvis, den har ikke mulighet til å endre på disse), som gjør at med all den ekstra energien i eksosen kan den "treffe" begrenseren, og en umiddelbar kraftig reduskjon av effekt er resultatet (kjedelig under forbikjøring). Når det er sagt er ikke en hvilken som helst soft oppgradering nødvendigvis å juble over. Har sett noen filer (på biler som har vært trimma før de kommer til meg) som i praksis er en powerbox og en "speedbooster (Er det ikke det de heter disse pedal boksene?)" bare gjort i software. Dette er naturligvis ikke bra. Dog, de aller fleste gjør seg mer flid enn som så. til 520d 136hk har vi "steg 1" og "steg 2", steg 1 er omprogrammering og gir ca 160 hk, steg 2 er utbedring av eksos sammen med omprogrammering tilpasset dette, 175-180hk og ca 370nm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå