brolle65 Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Tenker å kjøpe en bil med dette og det ligger vel i ordet hva det er men hva kan man egentlig styre med stemmen ? Dette er en E61 med store navi og cd-veksler b.l.a Hvis noen har tilsvarende og vil fortelle meg hvordan det virker hadde det vært supert.
Saltkjelen Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Dette er rett og slett stemmestyring av telefon, navigasjon osv. Eneste ulempen er at du må prate tysk og det er p.d.d. ikke mulig å gjøre om på språket. Eneste løsning vil være å programmere om bilen til å tro at den er engelsk, men da må man i utgangspunket endre chassinummer i omprogrammeringen også.. Med andre ord en omfattende, tidkrevende jobb som ikke er verdt bryderiet (og ulempene dette medfører).. Bruk iDrive hjulet ved betjening i stedet (slik jeg gjør) eller kjøp tysk ordbok..
Lommelom Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Tja har dette selv i min E60.Styrer alt av musikk.Sier du frx play cd spiller den cd'n som står i cd spilleren.Sier du disc 1/2/3 etc frx track 5 spiller den fra cd veksleren.Kan styre stort sett det meste fra idriven nav,blåtann.Telefon,justere stolene om man har dette i idriven Tja alt vil jeg si.Men kresen på hvordan du ordlegger deg på engelsk.Du må justere uttalen på dine venner så de høres litt engelsk ut før den ringer dem opp. Jeg har enda ikke somlet meg til og lese brukerforvirringen på voice input. .Så mulighetene er vel mange
Lommelom Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Dette er rett og slett stemmestyring av telefon, navigasjon osv. Eneste ulempen er at du må prate tysk og det er p.d.d. ikke mulig å gjøre om på språket. Eneste løsning vil være å programmere om bilen til å tro at den er engelsk, men da må man i utgangspunket endre chassinummer i omprogrammeringen også.. Med andre ord en omfattende, tidkrevende jobb som ikke er verdt bryderiet (og ulempene dette medfører).. Bruk iDrive hjulet ved betjening i stedet (slik jeg gjør) eller kjøp tysk ordbok.. Tullsnakk snakker engelsk jeg i alle fall
Saltkjelen Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Dersom det er tullprat foreslår jeg heller at du forteller hvordan språket endres uten å gå inn i bilens datasystemer med diagnoseapparat og endre til engelsk oppsett på en bil som har kode: 801 Germany verion og 851 Language version german og/eller andre koder.. Dette finnes nemlig ikke i iDrive. Programmering kan foretas, men det har vært flere tilfeller hvor BMW autoriserte verksteder ikke har greid å kode om dette med suksess..
Lommelom Skrevet Oktober 25, 2011 Skrevet Oktober 25, 2011 Dersom det er tullprat foreslår jeg heller at du forteller hvordan språket endres uten å gå inn i bilens datasystemer med diagnoseapparat og endre til engelsk oppsett på en bil som har kode: 801 Germany verion og 851 Language version german og/eller andre koder.. Dette finnes nemlig ikke i iDrive. Programmering kan foretas, men det har vært flere tilfeller hvor BMW autoriserte verksteder ikke har greid å kode om dette med suksess.. Tja nå kom det vel ikke frem at han hadde 801 Germany verion og 851 Language version german.At du selv har en importbil betyr vel ikke at alle andre har det. Derfor tullsnakk.Jeg snakker i allefall engelsk på min og stemme styringa svarer med engelsk.Min er solgt ny i Norge
Saltkjelen Skrevet Oktober 25, 2011 Skrevet Oktober 25, 2011 Gjør research på Google og samtlige engelsktalende forum (bimmerpost og E60.net) og se hva du får til svar der. Dette er tatt opp ett dusin antall ganger og hvor enn mye man har prøvd så har man i de aller fleste tilfeller ikke klart å gjøre noe med problemet. Send også teknisk avdeling i BMW Nordic og se hva du får til svar der.. Du har vel muligens vært heldig å fått gjort om dette eller fått trikset dette til. Jeg har hatt totalt 3 stk E60/E61 hhv 04 E60 520iA, 08 E61 520dAT LCI (norsksolgt) og nå en 04 E60 525dA og føler jeg har god dekning for hva jeg prater om. At man kan prate engelsk i navigasjonstjenester er jo greit nok ettersom språket ligger i navigasjonsCDen.. BTW: til orientering så betyr ikke 801 og 851 at man har importbil
Alpejohn Skrevet Oktober 25, 2011 Skrevet Oktober 25, 2011 Nå har ikke jeg E60/61, men jeg snakker engels på min voice input i min E39 Den er importert fra Tyskland og mener den har german verson i utstyrslista. Men sikkert annledes på E60 da.. Mulig jeg kan endre språk ved og koble på ibus greia og gå inn på tlf. Det vet jeg ikke sikkert. Men er sikker på det går and og endre uten alt for mye styr. Mest sansynelig må man ha diagnose apparat da.
Ørjan_S Skrevet Oktober 25, 2011 Skrevet Oktober 25, 2011 På E39 er språkversjon hardwarerelatert, dvs. at man må fysisk bytte en modul for å bytte språk.
Lommelom Skrevet Oktober 25, 2011 Skrevet Oktober 25, 2011 Gjør research på Google og samtlige engelsktalende forum (bimmerpost og E60.net) og se hva du får til svar der. Dette er tatt opp ett dusin antall ganger og hvor enn mye man har prøvd så har man i de aller fleste tilfeller ikke klart å gjøre noe med problemet. Send også teknisk avdeling i BMW Nordic og se hva du får til svar der.. Du har vel muligens vært heldig å fått gjort om dette eller fått trikset dette til. Jeg har hatt totalt 3 stk E60/E61 hhv 04 E60 520iA, 08 E61 520dAT LCI (norsksolgt) og nå en 04 E60 525dA og føler jeg har god dekning for hva jeg prater om. At man kan prate engelsk i navigasjonstjenester er jo greit nok ettersom språket ligger i navigasjonsCDen.. BTW: til orientering så betyr ikke 801 og 851 at man har importbil Hvorfor skal jeg gjøre research på Google. Som jeg skrev min fungerer fint med engelsk tale ikke kun bare på navi men på alt.+2 kompiser som har en E60+ E61 som også fungerer med engelsk tale på alle menyer. Han spurte hvordan voice input fungerte jeg svarte. Fordi jeg kjente til 3 stk E60/61 som fungerer med engelsk trodde jeg du bare snakket tullprat.Skal sjekke opp 2 biler til i nærmiljøet
Saltkjelen Skrevet Oktober 25, 2011 Skrevet Oktober 25, 2011 Researchen underbygger min påstand og bekrefter at jeg ikke prater tullprat, slik du har hevdet tidligere.. Jeg har forøvrig sjekket et par andre E60'er med kode 620, hhv. 2003 E60 530i og 2006 520dA - ingen med engelsk tale.
Lommelom Skrevet Oktober 25, 2011 Skrevet Oktober 25, 2011 Da har jeg undersøkt litt mere Fungerer på min fungerer på en 2007 E61. Fungerer på en 2009 E60.Fungerer på en 2006 M5 E60. Går også 2 stk som taxi E60 2008/ E61 2008 i nærmiljøet men vet ikke om de har voice input enda.
-Roger- Skrevet Oktober 25, 2011 Skrevet Oktober 25, 2011 Jeg hadde en 535d e61 06 modell som var imortert fra Tyskland og den fungerte med engelsk tale. Kunne styre alt i Idrive systemet med stemmestyring som tlf, skifte sang/cd, varmeapparat, gå inn på service egentlig ALT i Idrive. Kunne for eksempel si "Dial number" Så svarte bilen "Which number do you want to dial"? Så kunne du si 4 siffer om gangen, og så ringte bilen opp nummeret jeg sa...
Lommelom Skrevet Oktober 25, 2011 Skrevet Oktober 25, 2011 Jeg hadde en 535d e61 06 modell som var imortert fra Tyskland og den fungerte med engelsk tale. Kunne styre alt i Idrive systemet med stemmestyring som tlf, skifte sang/cd, varmeapparat, gå inn på service egentlig ALT i Idrive.Kunne for eksempel si "Dial number" Så svarte bilen "Which number do you want to dial"? Så kunne du si 4 siffer om gangen, og så ringte bilen opp nummeret jeg sa... Så svarte bilen: I dident understand you Please repeat
-Roger- Skrevet Oktober 25, 2011 Skrevet Oktober 25, 2011 Jeg hadde en 535d e61 06 modell som var imortert fra Tyskland og den fungerte med engelsk tale. Kunne styre alt i Idrive systemet med stemmestyring som tlf, skifte sang/cd, varmeapparat, gå inn på service egentlig ALT i Idrive.Kunne for eksempel si "Dial number" Så svarte bilen "Which number do you want to dial"? Så kunne du si 4 siffer om gangen, og så ringte bilen opp nummeret jeg sa... Så svarte bilen: I dident understand you Please repeat Dessverre så gjorde den det en del ganger ja.... Funker ikke i nærheten av like godt som "Siri" på nye Iphone 4S nei Men at bilen "forstod" Engelsk er lite tvil om hvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå