*MrB* Skrevet Oktober 26, 2011 Share Skrevet Oktober 26, 2011 Kan bekrefte at det tar lang tid i Bergen. Tar jeg med ventetiden før jeg slapp inn (knappe 30 min venting utover det klokkeslettet jeg hadde fått), så gikk det rundt 3 timer. Men bortsett fra at det tok laaaaaang tid, så var det ingen problemer. Alt gikk greit. Jeg satte meg ned med et blad og bare infant meg med at mesteparten av arbeidsdagen røk. Orket ikke å stresse og mase. Best å bare la de styre på i sitt eget tempo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Oktober 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2011 Kommer med oppdatering etter jeg har vært på biltilsynet i morra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tictor Skrevet Oktober 27, 2011 Share Skrevet Oktober 27, 2011 Var i går og fikk godkjent mitt senkesett på E60`en. Først inn og betale så ut i kontrollhallen, opp på bukken med bilen,sjekke at det er spenn i fjærene og nr på fjærene, måle fra senter på felg og til skjermkant. Hadde med papir fra hjulkontroll,tuv papir,vognkort del 1 og 2. Bilen var inne på bukken i ca 15 min alt godkjent Hadde ikke med noe papir på lysjustering, ikke spurte dem etter det heller. Den såkalte klossen som skal kunne gå under bilen uten atden tar borti noe ble heller ikke brukt.. Så regner med at du får ditt glatt godkjent også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Oktober 27, 2011 Share Skrevet Oktober 27, 2011 Hadde ikke med noe papir på lysjustering, ikke spurte dem etter det heller. Har du Xenonlys? I så fall må det vel være unødvendig med lysjustering? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Oktober 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2011 Da har jeg en liten update her. Var på biltilsynet i dag med TUV og vognkort bare for å snakke med kontrollør om saken. Forklarte kort hitorien til bilen osv. Karen jeg fikk snakke med var veldig hyggelig og medgjørlig. Han så på vognkort og TUV papirene mine for å sjekke at dette kunne gå igjennom. Alt virker som dette var godkjenbart ved kontroll. Dekka blir en annen sak. Spurte også om dette, da forklarte jeg at jeg hadde 215/45/17 foran og 225/45/17 bak. Da forklarte han at jeg måtte få tak i dokumentasjon fra BMW at jeg kunne bruke disse felgene på bilen, samt en godkjenning fra BMW at jeg kunne ha større dekk bak. Vinterdekka er innafor 5% regelen når det kommer til rullekrets. Var nede på bilxtra verksted å bestilte time til 4-hjulskontroll, samt å høre med dem angående godkjenningspapirer på dekk. De henviste meg til Bilia, da disse kunne BMW godt. Så skal oppover til Bilia i morra for å høre hva dem har å si om dette. Han på bilxtra sa at det egentlig ikke ble noe problem uansett, da i værste fall jeg fikk mangellapp på dekk, og må vise bilen med orginal dim. Det er i værste fall, så det er vel ikke så ille. Må legge til at Hafslunds kontrolløren jeg snakket med var meget hyggelig, til tross for at jeg skulle godkjenne senk på BMW E36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Oktober 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2011 Oppdatering: Var oppe hos Bilia i dag for å høre med dem angående felgene. Karen jeg møtte der så på felgene og konstaterte at de ikke var originale. Greit nok det. Han mente at hvis jeg hadde hatt 215/45/17 foran og 225/40/17 bak ville dekka gå glatt gjennom kontroll. Han anbefalte meg egentlig bare å prøve med på biltilsynet med dekka, så i værste fall så måtte jeg vise dekka på nytt. Dette er egentlig greit for meg. Hvis biltilsynet får fnatt av vinterdekka mine, så må de se sommerdekka Bestilte nettopp time hos BT. Fredag 4/11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tictor Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 Hadde ikke med noe papir på lysjustering, ikke spurte dem etter det heller. Har du Xenonlys? I så fall må det vel være unødvendig med lysjustering? Xenon ja, ja er enig i det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 Har du Xenonlys? I så fall må det vel være unødvendig med lysjustering? Xenon ja, ja er enig i det. Når jeg tenker meg om, så skulle det ikke overraske meg om BT krever lysjustering på biler med xenonlys også, hvis de er i rette humøret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pisani Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 Jeg slapp papirer på lysjustering hos BT i Bergen, men de hang seg også opp på at 4hjulspapirene ikke var signert etc. De likte heller ikke potten min pga "Uorginal". Nå kan jeg skryte av at jeg har simons potte godkjent i vognkort... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 2, 2011 Forfatter Share Skrevet November 2, 2011 4-hjulskontroll i morra og BT på fredag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet November 2, 2011 Share Skrevet November 2, 2011 Husk at du blir godkjent ned til 8cm klaring etter "nye" regler da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 2, 2011 Forfatter Share Skrevet November 2, 2011 Har de faktisk gjort om reglene slik at man kan senke bilen MER? Forresten Danny, du har ikke noen originale dekk til BMW liggende? I tilfelle jeg må vise bilen med "riktige" dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet November 3, 2011 Share Skrevet November 3, 2011 Ja, før var det en norsk regel/anbefaling som sa 11cm klaring. Nå har de tatt til vettet og følger standarden bl.a. i Tyskland som er 8cm. Jeg har bare til felger til 5-serie, de har litt for lavt innpress for å passere som standardfelg på 3-serie tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 3, 2011 Forfatter Share Skrevet November 3, 2011 Faen, manlget camber justeringsbolt på det ene bakhjulet. Sto visstnok en vanlig bolt der. BT time utsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pisani Skrevet November 3, 2011 Share Skrevet November 3, 2011 Er da ikke camberjustering bak på e36? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå