bbmw Skrevet Oktober 31, 2011 Share Skrevet Oktober 31, 2011 Etter lange samtaler på telefon og mye skriving på mail frem og tilbake (engelsk), så kom de endelig å tittet på bilen min idag. Eg møtte kjøper i morges i 10 tiden, de var 2 stykker som kom for å se på bilen. Kjøper med navnet Mikael Biernat (mikaeloslo@hotmail.com / 40607474) og en kollega, begge opprinnelig fra polen og snakket engelsk og polsk. De inspiserte bilen nøye i overkant av en time, med motor i gang osv. De virket tilslutt veldig fornøyd og Mikael mimret at han hadde en gammel M6 i garasjen fra før av. Så var vi i ferd med å lage en avtale, da vi diskuterte litt prisen på bilen. Da foreslo de at de skulle tenke på hvilket tilbud de skulle framlegge, over en kaffe og komme tilbake etter 30min. Så eg tenkte det er vel greit, det er mye penger det er snakk om, så det går vel fint og sa vi kunne snakkes om 30min på samme sted (hjemme hos meg). Eg har ikke hørt fra de siden de gikk for en "kaffe", og de har heller ikke besvart telefonen 4-5 ganger (siden klokken 11:30 i dag). Bilen de kjørte var en norskregistrert 4-5 år gammel Suzuki Grand Vitara Sølvgrå. Så eg er redd dette er svindel og har nå omplassert bilen min til sikkert lokale med vakthold og alarm for en tid fremover. Er eg paranoid? Det er vel vanlig å svare på telefon eller gi beskjed dersom en ikke vil ha bilen? De hadde tross alt reist fra Oslo til Bømlo (600km) og kjøpt inn felger/vinterdekk (ble eg fortalt), for å ta bilen over fjellet dersom det var dårlige forhold. Vil gjerne høre om noen kjenner til denne mannen, eller lignende forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Oktober 31, 2011 Share Skrevet Oktober 31, 2011 Litt offtopic, men: Skjønner faktisk reaksjonen din godt. Det er så mange rare historier ute og går, samt forferdelig mange biler som blir stjælt, så hadde kommet til og gjort akkurat det samme!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Oktober 31, 2011 Share Skrevet Oktober 31, 2011 jeg hadde aldri giddet å svare på mailer eller tlf der dem ikke snakker norsk. men siden du nå allerede har vist dem hele butikken, så liker jeg det du har gjort. hadde selv gjort det samme. jeg vil ikke kalle deg paranoid, men overvåken håper du ikke opplever noe negativt med salg av din bil, og håper den havner i gode hender Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bbmw Skrevet Oktober 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2011 jeg hadde aldri giddet å svare på mailer eller tlf der dem ikke snakker norsk.men siden du nå allerede har vist dem hele butikken, så liker jeg det du har gjort. hadde selv gjort det samme. jeg vil ikke kalle deg paranoid, men overvåken håper du ikke opplever noe negativt med salg av din bil, og håper den havner i gode hender Eg er kanskje litt godtroende. Oppvokst på landet og ikke vandt med "kriminelle", men har lært av dette. Synd det skal være slik! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Oktober 31, 2011 Share Skrevet Oktober 31, 2011 man blir fort litt godtroende, er selv det når ting har lagt ute lenge og ikek blir solgt før det plutselig dukker opp noen. er desverre slik, man må lære av sine egne feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Oktober 31, 2011 Share Skrevet Oktober 31, 2011 Eller så fant de ut at de ikke ville kjøpe bilen, og syns det var flaut\ pinlig å ringe opp og si det, etter de har tittet så lenge på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Oktober 31, 2011 Share Skrevet Oktober 31, 2011 Faen heller, så mye pakk som det er ute så hadde jeg aldri solgt eller prøvd å selge bilen min til en polakk etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Oktober 31, 2011 Share Skrevet Oktober 31, 2011 Huff, dette virker veldig rart ja! Ikke bare deg Om det er farlig eller ikke er selvfølgelig ikke godt å si, men bedre å være paranoid en godtroende i dette tilfellet mener jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 31, 2011 Share Skrevet Oktober 31, 2011 ville nok tenkt det samme som deg jeg og. men jeg er generelt skeptisk til folk som ikke kommer fra norge når det er snakk om kjøp og salg. hadde iaffal ikke sendt den bort uten cash PÅ konto eller penga i hånda iaff. utrolig rart at de plutselig ikke skulle svare da. jeg hadde iaffal sagt ifra om jeg gikk bort fra handelen. nei, gjem bilen din godt du. nok m-biler som forsvinner for tida Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet November 1, 2011 Share Skrevet November 1, 2011 Leser og hører jo at vi Nordmenn er de mest lettlurte og godtroende folk i verden. Jævla synd at dette landet begynner å bli ødelagt av alt mulig pakk. !! Helt riktig og sett bort bilen.!!! Ikke la noen "utlendinger" se på bilen mere eller du !! Lykke til med salget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet November 1, 2011 Share Skrevet November 1, 2011 *subscribed* Godt du fikk plassert den "der" da, er jo like sikkert som banken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet November 1, 2011 Share Skrevet November 1, 2011 En kan aldri være for varsom med dyre eiendeler, så du har nok vært fornuftig Bjarne Lykke til med videre salg og håper det kommer noen mer seriøse neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet November 1, 2011 Share Skrevet November 1, 2011 det trenger ikke bety noen ting, men jeg hadde også plassert bilen et annet sted - for sikkerhetsskyld. Personlig prøver jeg å ha så lite folk som mulig innom garasjen ifbm. kjøp og salg. Lokale statoilen fungerer fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet November 1, 2011 Share Skrevet November 1, 2011 Smart å sette den bort.. E30en min som står i Oslo gatene har blitt frastjålet både skilter og frontfanger på kort tid nå... Det river i sjela.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet November 1, 2011 Share Skrevet November 1, 2011 Hadde helt klart gjort som du og omplasseert bilen et annet sted enn hjemme når hos meg selv.. Vet aldri hva de der kan finne på dessverre, forsvinner så mye biler om dagen så burde ikke vært mulig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå