spruddel Skrevet Desember 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2011 Ja, i romjula blir det byttet dempere foran. Venstre foran var totalt ødelagt, lekkasje og slarket flere cm frem og tilbake sidelengs. Hadde den på bukk og så egentlig ganske bra ut under. Mekanikeren synes den så fin ut for alderen og ville ikke byttet noe på den før det er nødvendig, eneste er ytre traversforinger bak som må byttes. Byttet luftfilter (originalt) her forleden og skal ta pluggene straks, så satser jeg på at forbruket blir lavere enn 2 liter/mil. Gamle filteret var ganske tett.. Noen som trenger piggdekk forresten? De som stod på er til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Desember 25, 2011 Share Skrevet Desember 25, 2011 Byttet batteriet (SI-batteriet) i instrumentpanelet, nå funker faktisk SI-lysene, eneste som ikke funker er turteller og forbruksmåler. Noen som har tips? Hva er SI? Service Indikator? Har du bytta speedometer? Vet du om det er mulig å føre over km. stand til et "nytt" speedometer ved bytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Desember 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2011 Riktig. Jeg har byttet hele instrumentpanelet ja, også har jeg prøvd å fikse det gamle. Det gamle har fortsatt deffekt turteller og forbruksmåler da dette henger sammen, ellers virker resten. Er nok ikke så enkelt å overføre km-stand nei. Mulig det går, men ikke noe jeg kan og bør ikke være så enkelt egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Desember 25, 2011 Share Skrevet Desember 25, 2011 Holder det ikke å bytte chippen bak på speedometeret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Desember 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2011 Har tenkt tanken. Kan jo prøve fra det nye på det gamle å se om det funker! Da har jeg litt å drive med i romjula også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet Desember 25, 2011 Share Skrevet Desember 25, 2011 Kan bekrefte at det går fint og bytte om chippen bakpå instrumentpanelet. Dette gjorde eg når eg bytta om instrument på ein av mine e34'er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Desember 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2011 Vet den går å bytte ja, men om den passer mellom mine to instrumenter, fordi det ene er elektronisk og andre med rullende tall Men turteller osv bør være likt, så skal prøve det jeg faktisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet Desember 25, 2011 Share Skrevet Desember 25, 2011 Må ha digitalt for å bytte om chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Desember 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2011 Søren, typisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 Må ha digitalt for å bytte om chip Genialt det. Hørt at det dukker opp en prikk en plass som indikerer at man har tukla med speedoen. Noe erfaring med det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 kan ikke si jeg har sjekka det så nøye! mulig det oppstår noe slikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2011 Da var demper fikset Vann i gamle demperen, så helt ny ut nesten da, masse olje over den, så var ren og fin for skitt. Ble litt bedre å kjøre nå ja. Ytre traversforinger igjen, så er ulydene borte vel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 9, 2012 Share Skrevet Januar 9, 2012 De store traværsforingene bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Januar 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2012 Tror ikke det er de nei. Ytre, Trond så veldig fort at de var dårlige, så ikke noe skummelt under der jeg Men er ikke noe farlig, så bytter det før/i forbindelse med EU Bare skifte brekk, frontlys og det, så håper jeg den går gjennom. Satser på at det ikke er for mye rust i kanaler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 9, 2012 Share Skrevet Januar 9, 2012 Nå som snøen er her, er det diff.brems på denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå