Gå til innhold

Hva er det som skal til for å delta i Gumball?

Farrukh M
 Share

Anbefalte innlegg

Hvem som helst kan delta og med hvilken som helst bil! I år deltok noen i en VW Transporter og Skoda Superb så du trenger ikke å ha millionbil. En lokal soss deltok i år med sin sorte X6, kjørte rundt i byen her med full Gumball dekor i flere uker etterpå!

Skodaen du ser på TV er en "crew car". Disse betaler en god del mindre for å være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, dere er sikker på at de ikke mener det Kakasusiske eventyret?.. at de har gramatikk issues på engelsk er jo så som så. Sånn billigbil race til Ulan Bator hadde jeg kun gjort med skuddsiker vest og MP5 i fanget. Å være stranda utpå tundran i Mongolia med en Opel Corsa med ubrukelig bensin - nei takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caucasianchallenge

Hmm, høres ut som en sånn rasist-greie der bare hvite får lov til å delta. :?

http://en.wikipedia.org/wiki/Caucasian

Hehe, dere er sikker på at de ikke mener det Kakasusiske eventyret?.. at de har gramatikk issues på engelsk er jo så som så. Sånn billigbil race til Ulan Bator hadde jeg kun gjort med skuddsiker vest og MP5 i fanget. Å være stranda utpå tundran i Mongolia med en Opel Corsa med ubrukelig bensin - nei takk!

Ulan Bator er ikke så ille som mange tror... Vel er det mye tyverier og slikt, og man bør nok passe seg som turist der, men skuddsikker vest og mp5 tror jeg er å overdrive... Dessuten går ingen av de racene til ulan bator men i ukraina, tyrkia osv... Og i Ukraina osv, har jeg ingen problemer med å reise rundt... Er faktisk ganske fint der mange plasser... Alt handler jo om å bare ikke være helt idiot, på samme måte som man her i Norge også ikke er helt idiot på enkelte steder og enkelte tidspunkter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulan Bator er ikke så ille som mange tror... Vel er det mye tyverier og slikt, og man bør nok passe seg som turist der, men skuddsikker vest og mp5 tror jeg er å overdrive... Dessuten går ingen av de racene til ulan bator men i ukraina, tyrkia osv... Og i Ukraina osv, har jeg ingen problemer med å reise rundt... Er faktisk ganske fint der mange plasser... Alt handler jo om å bare ikke være helt idiot, på samme måte som man her i Norge også ikke er helt idiot på enkelte steder og enkelte tidspunkter....

Du er modigere enn meg. Ukraina er ihvertfall et land jeg aldri hadde satt føttene i utenom evt. neste sommer da resten av verdens fotballgærninger samles der. Lære deg da da da da og gi over 20 euro sedler er standard i Ukraina. Spesielt på grenseoverganger. Alt som heter østblokk er å be om problemer, om du ikke reiser med innfødte. Kjøre bil med norske skilter generelt gjennom alt av østblokk og allah land er forbundet med høy risiko. Jeg blir hjemme og skrur E30n, med hode og mage inntakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er modigere enn meg. Ukraina er ihvertfall et land jeg aldri hadde satt føttene i utenom evt. neste sommer da resten av verdens fotballgærninger samles der. Lære deg da da da da og gi over 20 euro sedler er standard i Ukraina. Spesielt på grenseoverganger. Alt som heter østblokk er å be om problemer, om du ikke reiser med innfødte. Kjøre bil med norske skilter generelt gjennom alt av østblokk og allah land er forbundet med høy risiko. Jeg blir hjemme og skrur E30n, med hode og mage inntakt.

Har vært i Ukraina jeg. Dog blir man kanskje lurt av en Taxisjåfør der, noe jeg ble :P, men traff mange hyggelige folk der vi, og flere som snakket engelsk. Nå kjørte ikke vi inn med bil, men jeg har hørt at man tidvis må vente ganske lenge på grenseovergangen. Men i Kiev var det ingen problemer å komme seg rundt via metro og taxi. Og reiser du ned der føler man seg plutselig ganske fattig, med tanke på alle Mercedesene, Bmwene, Ferrariene, osv...

Litt lengre utenfor byen dro vi bare med en cruisebåt på Dnepr, og selv der var det mange fine plasser... Føler Ukraina er litt undervurdert. Det er jo selvfølgelig ikke som i Norge, og forskjellen mellom fattig og rik er veldig stor, men jeg oppfattet folk som veldig trivelige og hyggelige der.

Selv bare på en pizza restaurant kom vi fort i prat med 2 spillere fra det ukrainske landslaget i håndball :P

Angående taxisjåføren ble vi lurt til å betale 25 euro for en tur på 45 min. Mens vi på turen tilbake slapp unna med halvparten av prisen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det minst langt verre å treffe på norske pedoer (som det tusser av i landet vårt), enn å møte på lokale gangstere i østen. Har reist med norsk-regisert bil i 22 år i østen, enda ikke truffet på noe tyver. Det samme gjelder de alle andre jeg kjenner som har reist en del der nede.

Forøvig er bilparken der nede så latterlige mye mer spennende enn sure hjemmesnekra råne-e30'r her til lands. Alltid spennende å møte på nye Porscher, Shelbyer eller AMG'r i god fart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det minst langt verre å treffe på norske pedoer (som det tusser av i landet vårt), enn å møte på lokale gangstere i østen. Har reist med norsk-regisert bil i 22 år i østen, enda ikke truffet på noe tyver. Det samme gjelder de alle andre jeg kjenner som har reist en del der nede.

Norske pedoer skremmer meg mindre enn busemenn. Gangstere fra Øst Europa derimot. Jeg vil påstå det er som forskjellen å møte en katt og en bjørn ute i skauen. Og det er jeg sikker på at du også mener, da det kommer til stykket. Stikk inn å klø den russiske og eks jugoslaviske mafiaen på nesa i Oslo og se hvor lang tid det tar før du dukker opp i savnet registeret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...