kbpE30 Posted November 5, 2011 Posted November 5, 2011 Jeg og en arbeids kollega satt å diskuterte bil. der han hadde byttet topp på en 520 fra 80 tallet....han sa det var kjed drift på denne motor.. hvilen motor er det ?? Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere spørsmål.
scoot Posted November 5, 2011 Posted November 5, 2011 Må være en m30 dette vel? M20 har jo reim. M50 kom jo i 90, så jeg går ut i fra dette er snakk om en M30.
kbpE30 Posted November 6, 2011 Author Posted November 6, 2011 Må være en m30 dette vel? M20 har jo reim.M50 kom jo i 90, så jeg går ut i fra dette er snakk om en M30. men kom m30b20 men 24 ventiler?
Yngvejos Posted November 6, 2011 Posted November 6, 2011 Må være en m30 dette vel? M20 har jo reim.M50 kom jo i 90, så jeg går ut i fra dette er snakk om en M30. men kom m30b20 men 24 ventiler? M30 kom i b25 som minste alternativ. 520 kom altså som 12v m20 med rem og 24v m50 med kjede.
2000Touring Posted November 6, 2011 Posted November 6, 2011 Kan ha vært M10B20, den satt i E12/E21 fram til karosseribytte(E28/E30)82/83. Dette er riktignok en 4-sylindret motor. M20B20 har reim.
kbpE30 Posted November 6, 2011 Author Posted November 6, 2011 konkluksjon. bilen han har hvert å rotet med er en ombygd e28. som hadde en m50b20 motor ????
scoot Posted November 6, 2011 Posted November 6, 2011 Neii kan ha vært en e28 med m30, f.eks m535i e28.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now