Gå til innhold

BMW 520i 24V 1993


sagga01
 Share

Anbefalte innlegg

De tingene som har gått igjen på mine E34er er:

Klunkelyder fra bakstilling (traversforing f.eks.)

Bruker strøm og flater ut batteriet over natten (helt sikkert tilfeldig og evt tidligere eieres feil)

Vindusviskere (enten løsnet viskerarmen fra motoren, på den andre løsnet stagene fra festene)

Stemplene til varmeapparatet har en tendens til å feste seg eller ryker helt. I begynnelsen holder det å dunke litt på dem. Får f.eks. bare varmluft på en side i kupeen. På den ene bilen kom det varmluft hele tiden.

Min 12v 525 hadde problemer med varme om sommeren, så termostaten ble plukket ut. Når jeg byttet til en med annen temperatur for åpning, gikk det forsåvidt bra.

Hvis ikke jeg tar feil, skal det vel være registerkjede på disse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chain chain chain :D

16697.gif

01 11311432176 Registerkjede M50 org

02 11211719984 Registerdrev M50 org

03 07119951480 Kile (5X6,5) org (5X6,5)

04 11311722841 Kjedehjul org

05 11311726480 Registerskinne org

06 11311748817 Lagerbolt org

07 11311726503 Registerskinne M50 -09/94 org

08 11111722324 Lagerbolt org

09 07119932863 Klips (8,0) org (8,0)

11 11311738861 Hylse org

12 11411706809 Fjær org

13 07119963418 Pakning (A26X31-AL) org (A26X31-AL)

14 11311722674 Tappeplugg

thumb_88947.JPG

11311432176 (Original vare)

Registerkjede M50 org

Pris: 584,10 kr. (inkl mva) (gsbildeler.no 1993 E34 520i, m50b20)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man synlig slitasje på stoler, ratt og pedaler så er det bare å styre unna uansett mener jeg. Ved den kjørelengden bør interiøret være tilnærmet som nytt. Typisk for "alle" eldre biler med lav km-stand så har "forrige eier mista serviceheftet". Rart det der... Greit å sjekke litt i allefall, for det er latterlig enkelt å justere på km-standen.

Men så finnes det selvsagt unntak, der bilen faktisk har blitt lite brukt og alt er i orden. I såfall er det bare å kjøpe, om ikke prisen er så grusom. E34 og M50-motoren er solide og enkle greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt muffins med den der, hvorfor bytte bare framstolene til skinn? Nei, Oves bil har jeg hørt litt blanda ting om. Den kilometeren der ville jeg ikke stolt på.

Ingen entusiast på 60 år som hadde kjørt en bil med DELVIS komplett interiør, fanger uten tåkelys eller de grusomme baklyktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet at på de fleste motorer flasser "lakken" av motoren etter ca 200-240k kjørte km.

Her sitter lakken fremdeles godt på motoren, kan selvfølgelig være omlakkert, men ser ut som orginalt.

bare påpeker, ikke den beste måten å vurdere om bilen er tuklet med eller ikke, men kan bidra til helhetsintrykket. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-KUN KJØRT 96.000KM I FØLGE SISTE EIER AV BILEN!

Når jeg leser denne setningen her tenker jeg: "Hmm. Virker ikke som firmaet tror på km-standen selv, og skriver dette i annonsen som en form for ansvarsfraskrivelse!" Kunne vært interessant å høre hva vegvesenet sier ja. Bare prisen er mistenksom i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...