Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min erfaring er at en somregel ikke tørr å ta i nok, hvertfall for min del. Første gang jeg delte RS brukte jeg ovn, og turte knapt å ta i halvparten så mye som trengtes. Andre gangen brukte jeg en stor planke og største slegga å delja løs. Mulig dette gjelder boltene dine også ? bare en tanke.

• Svar 728
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja stemmer bra det, jeg tørr liksom ikke og dælje til alt jeg har, redd for og ødelegge noe siden jeg aldri har gjort dette før, men klarte og få dele en felg i dag, og ble meget fornøyd med resultatet!

De andre tre felga er det litt værre med, boltene sitter så godt! har varma de opp flere ganger i dag med varmepistol, ble ganske varmt svei omtrent finga av meg, men fortsatt sitter det jævlig enda... må nok finne på noe lurt her.

Skrevet

Har fått pussa opp den ene felgen i dag, her er et resultat åssen det gikk.

Har KUN polert med autosol, har bestilt rubbing og chromebeskyttelse fra Gasolin.

Liten smakebit :

Sånn så felgen ut i første omgang :

s6lo46.jpg

Her har jeg fått splitta senteret fra selve felgen etter litt krangling, har også påført Duxola malingsfjerner for og få vekk klarlakken fra felgen :

15yl52.jpg

Etter dette, har jeg fjernet alle hakk og stygge riper med 180 papir(tørr), når dette var gjort har jeg gått på med våtsliping, begynte med 180våt, 320våt,600våt,1000våt,1200våt dette ble resultatet etter en lang dag med sliping for hånd :

2v1p7xz.jpg

Måtte bare prøve litt Autosol da jeg hadde en tube liggende i garasjen, skal påføre poleringsmidler fra Gasolin, før autosol for tre inn i prosessen. slik ble resultatet :

2rgcc3r.jpg

Felgen er foreløpig ikke ferdig, mangler som sagt lenger opp rubbing, og chromebeskyttelse fra Gasolin, dette er bare en liten prøve før hele felgen blir ferdig, ble ganske fornøyd etter en lang dag med mye pussing og polering, alt arbeid er gjort for hånd, ingen maskiner er innblandet i denne prosess.

Kommer flere bilder etterhvert!

Skrevet

En liten Update skader vel ikke.

Har fått satt i gul lyktefilm i dag, og satt på noen flere stickers i bakruta.

Pics... (Ja, jeg mista blinklyset på motorveien..)

282ia1f.jpg

29c6oep.jpg

2uj2hqf.jpg

2r7lpbq.jpg

Skrevet

Takk takk :)

Ja gleder meg til og sette de på, bestiller meg gullskruer og pulverlakkerer senterne i titangrau :)

Skrevet

Hva synes dere egentlig om så mørk film på hovedlysa? Synes det ble litt voldsomt egentlig...

Skrevet

Der ja, satt som støpt den fairingen :)

Ble altfor mørkt med filmen syns jeg, greit med litt nedtoning men dette var litt for voldsomt som du sier. :)

Skrevet

Tøft :) Ble litt mørk den sotinga ja, jeg skal prøve å få satt på sotfilm på min enten i dag eller i morgen, men det er vel den lyseste fra lamin-x.com :P

Skrevet

Må bestille en litt lysere tror jeg, har egentlig også vurdert og sote glassene inni lykta, blir så jallete med film utvendig :P

Skrevet

Nå har jeg gått glipp av litt :P

Liker veien det går med felgene, høres ut som du har en bra plan videre også! :D Vet du hvor du skal bestille skruer fra? Eller skal du levere dem til kromatisering eller hva det nå heter? :P

Meget misunnelig over fairingen, ble jævli tøft!

Soting gikk vel ikke helt bra... ser ut som de er lakka nesten :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...