baremats91 Skrevet November 15, 2011 Skrevet November 15, 2011 M52B25 har jo 191hk om det er 525i, kan hende 523i din var chippa eller lagt inn programvare for 525i?
Kai-P. Skrevet November 15, 2011 Skrevet November 15, 2011 M50B25 har 192 hk, mens M52B25 har 170 - det ryktes at den yter noe mer i realiteten.
LarsBMW Skrevet November 15, 2011 Skrevet November 15, 2011 Er motoren i orden? Tanken diagnose kanskje. Gåen lambda eller kamføler merkes ikke så godt at alle vet noe er galt.
lagunilla Skrevet November 15, 2011 Forfatter Skrevet November 15, 2011 M52B25 har jo 191hk om det er 525i, kan hende 523i din var chippa eller lagt inn programvare for 525i? Nei, den var ikke trimma i det hele tatt. M50B25 har 192 hk, mens M52B25 har 170 - det ryktes at den yter noe mer i realiteten. Det er riktig, men det ryktes også at 528 også har mere krefter under panseret enn det som står på papirer. (Svensk forum) Er motoren i orden? Tanken diagnose kanskje. Gåen lambda eller kamføler merkes ikke så godt at alle vet noe er galt. Helt nytt eksos anlegg, altså fra eksos manifold til enden ble byttet i 2010 hos gs, så tviler. All servicer er fulgt så ikke sliten motor heller..
Werther Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 En del småfaktorer spiller jo inn. Luftmotstanden påvirkes jo av f.eks senking, størrelse på sidespeil, spoilere og rullemotstand (dekk/felg)... I sommer kappkjørte jeg med en E46 328Ci over mange mil på Autobahn. Jeg kjørte MB (156hk/230nm), og han var litt raskere fra 100 til 200km/t. Derfra og oppover mot 240km/t var det ingen forskjell, og jeg holdt fint følge og kunne passere. Årsaken til det skyldes nok lavere luftmotstand for min del...
ConCon Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 523i med automatgir har nok lengre utveksling enn din 528i med manuell kasse... Sier ikke at dette Er årsaken, men bare en tanke ...og som mange av dere andre her sier... M52B25 motoren har mer krefter enn oppført
lagunilla Skrevet November 20, 2011 Forfatter Skrevet November 20, 2011 Bump folkens! Nytt spørsmål.. M52B28 med M50B25 innsugs manifold. Kan det skade motoren? Chip + Manifoldet, kan det være riktig at det kan gi opp til 230 hk..? Lest flere steder om noe sånt.
nightmare Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 ja jeg er ganske sikker på at det skal hjelpe med den "gamle" insugsmanifoilen + chipp søk på google er større insugsmanifoil på de eldre 2,5 liters motorene. er strupa ned litt på 2,8. altså mindre invendig diameter. er blant annet derfor det bare har 1hk mere en de eldre 2,5 motorene.
lagunilla Skrevet November 23, 2011 Forfatter Skrevet November 23, 2011 Jeg har m50 innsuget nå. Vurderer å chippe til uka. Spørsmålet mitt er da, om det er verdt å chippe bilen. Koster skjorta vet du
CrZyWiz Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 Nytter ikke og "chipe", visst den ikke er tilpasset det oppsettet du har på bilen....
lagunilla Skrevet November 23, 2011 Forfatter Skrevet November 23, 2011 Jeg ringte trimchip, ba dem om pris osv. Før jeg la på anbefalte de meg først å bytte inns. manifold. Nå tenkter jeg å chippe. 193-211 hk, er ikke så gær'li?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå