Gå til innhold

Hvorfor er 523iA raskere enn 528i?

Anbefalte innlegg

Skrevet
M52B25 har jo 191hk om det er 525i, kan hende 523i din var chippa eller lagt inn programvare for 525i?

Nei, den var ikke trimma i det hele tatt.

M50B25 har 192 hk, mens M52B25 har 170 - det ryktes at den yter noe mer i realiteten.

Det er riktig, men det ryktes også at 528 også har mere krefter under panseret enn det som står på papirer. (Svensk forum)

Er motoren i orden? Tanken diagnose kanskje. Gåen lambda eller kamføler merkes ikke så godt at alle vet noe er galt.

Helt nytt eksos anlegg, altså fra eksos manifold til enden ble byttet i 2010 hos gs, så tviler. All servicer er fulgt så ikke sliten motor heller..

Skrevet

En del småfaktorer spiller jo inn. Luftmotstanden påvirkes jo av f.eks senking, størrelse på sidespeil, spoilere og rullemotstand (dekk/felg)...

I sommer kappkjørte jeg med en E46 328Ci over mange mil på Autobahn. Jeg kjørte MB (156hk/230nm), og han var litt raskere fra 100 til 200km/t. Derfra og oppover mot 240km/t var det ingen forskjell, og jeg holdt fint følge og kunne passere. Årsaken til det skyldes nok lavere luftmotstand for min del...

Skrevet

523i med automatgir har nok lengre utveksling enn din 528i med manuell kasse...

Sier ikke at dette Er årsaken, men bare en tanke :wink:

...og som mange av dere andre her sier... M52B25 motoren har mer krefter enn oppført :)

Skrevet

Bump folkens! Nytt spørsmål..

M52B28 med M50B25 innsugs manifold. Kan det skade motoren?

Chip + Manifoldet, kan det være riktig at det kan gi opp til 230 hk..? Lest flere steder om noe sånt.

Skrevet

ja jeg er ganske sikker på at det skal hjelpe med den "gamle" insugsmanifoilen + chipp ;) søk på google ;) er større insugsmanifoil på de eldre 2,5 liters motorene. er strupa ned litt på 2,8. altså mindre invendig diameter. er blant annet derfor det bare har 1hk mere en de eldre 2,5 motorene.

Skrevet

Jeg ringte trimchip, ba dem om pris osv. Før jeg la på anbefalte de meg først å bytte inns. manifold. Nå tenkter jeg å chippe. 193-211 hk, er ikke så gær'li?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...