Gå til innhold

styr unna Alpina D3 byggnr 85

Hawkon88
 Share

Anbefalte innlegg

Hvorfor i helvette gidder dere andre å bry dere om den tråden i det hele tatt?

Sitte her å komme uttalelser/forslag om hva som forårsaker risting i rattet i rattet uten videre.

Minner meg om kunder som kommer inn i verkstedet og tror at man kan sjekke slakk i hjullager med diagnoseapparatet. "kan jo ikke skru på biler selv lengre, må jo ha data til alt".

Skal dere etterhvert ha en avstemning om hva som er problemet?

Kjenner ikke til selger, men syns at det virker som trådstarter har noe uoppgjort med selger, eller ikke eier dømmekraft.

Steng eller slett tråd, og la heller eventuelle kjøpere vurdere bilen selv.

Enhver person burde være i stand til å finne de her feilene hvis de er som ille som trådstarter sier, eventuelt ikke vannlekk hvis det er det, men Kjøper du en bruktbil fra en forhandler, har du som regel fem års reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I og med at noen av dere har konkludert/synset om at det er gåene vinduspakninger, er dette et stort problem på disse bilene? Jeg synes det høres veldig tvilsomt ut.. Har opplevd gåen pakning på en bakrute på en bil, det var konstant "rå" dugg i smale felter helt inn mot kanten. Dugger ikke igjen hele bilen.

Jeg tenker alltid på kollisjons-skade jeg når jeg hører om lekasje rundt vinduer, dører eller lykter.

Tenk heller på pollenfilter du.

Makan til krisemaksimering man finner her, er litt komisk og da.

Tenk om tidligere eier, i tillegg til sin totalt gi f... holdning til bilen, har hatt hund inni den!!!! mens han røyka!! Er det noen som kan sjekke ut dette?

I så tilfelle bør jo bilen straks destrueres, og forhandleren bør jo da også holdes ansvarlig for dette selvfølgelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel. Jeg er faktisk "litt" enig med dere. D3en er egentlig ikke noe mer enn en litt opphora 320d med noe klistremerker etc. Men med det faktum at det kun finnes ca 300-350 eksemplarer av bilen på VERDENSBASIS! så forventet jeg faktisk at tidligere eiere hadde tatt litt bedre vare på bilen. Hadde det vært en vanlig 320d som er litt mer vanlig, uten sertifisering etc. så forstår jeg at dere syns jeg er hysterisk. Men i mine øyne kjøper man ikke alpina- uavhengig av hvilken modell det er, uten å bry seg om bilen. Det har tydeligvis ikke tidligere eiere gjort.

Min far sin a6 er omtrent like gammel, og gått omtrent like langt. Min far gir en god f i bilen, men den har null slitasje på setet, har ikke problemer med dugg, ikke i nærheten av så mye steinsprut etc.

Men dere glemmer også en del av de mer betydningsfulle manglene jeg fant. Feks dårlig utført uorginal elektronikk, og at turboen er "av og på"?

Greit nok at det er en bruktbil og alt det der. Før dere trekker bedømmingskraften min i tvil- så er dere sikkert mer enn gjerne velkommen hos SPZ bil for å besiktige bilen. Jeg ble hvertfall enormt skuffet, og er glad for at det ikke tok meg mer enn ca 2mil kjøring en vei..

Og framdeles, så har jeg ikke noe uoppgjort med spz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hei,, jeg kjøpte den bilen og førersetet var helt nytt , alt det du nevnte som var galt var blitt fikset og bilen er blitt omlakkert . Den går som en drøm . Den rister ikke når den går over 3000omdreininger. Så jeg mener at det var et godt kjøp. De gjekk grundig gjennom bilen før jeg kjøpte den og det som var feil ble fikset med flunkenne nye Alpina deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan informere som bilselger at når vi tar inn bruktbiler kjører vi alltid en nøysom takst, og det er ikke bestandig at alle detaljer blir utbedret før bilen er solgt, Da det er fordel for kunden at enkelte deler er så fersk som mulig. (Er f. eks ikke no vits å ta oljeskift på en som som kanskje blir stående i verste fall i 10 mnd, så må en bytte olje på nytt før en kan levere bilen selv om den ikke har gått noe siden sist). Det lønner seg derfor å snakke med selger etter en slik prøvetur og finne ut om de er klar over feilene og om disse skal utbedres før salg.

Samtidig bør mange være klar over at alle nordmenn ikke er like nøye med å ta vare på bilene sine. En del av oss her inne er entusiaster, og våre kriterier er dessverre ikke lik Ola Nordmann. En 6 år gammel bil er derfor langt fra ny med normalt vedlikehold, og en må dessverre regne med småplukk. Jeg har vurdert flere innbyttebiler via jobben min som kun har vært 1-3 år gamle, som ikke ser ut i måneskinn, og har derfor blitt meget overrasket over hvor unik min 2003 modell cab tydeligvis er, da den er i langt bedre stand enn vanlige biler som er 2 år gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at noen av dere har konkludert/synset om at det er gåene vinduspakninger, er dette et stort problem på disse bilene? Jeg synes det høres veldig tvilsomt ut.. Har opplevd gåen pakning på en bakrute på en bil, det var konstant "rå" dugg i smale felter helt inn mot kanten. Dugger ikke igjen hele bilen.

Jeg tenker alltid på kollisjons-skade jeg når jeg hører om lekasje rundt vinduer, dører eller lykter.

Hehe, sorry men denne fikk meg til å le Fredrik90!

DÆVEN da er det mange biler som er kollisjons skada! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med grom bil! Absolutt en bil jeg kunne tenke meg, men de feilene som var for graverende for at jeg ville kjøpe den. Når jeg prøvekjørte den var prisantydning 300k. Etter at jeg gjorde selger oppmerksom på feilene, kunne han gå ned til 275. Kan jeg spørre deg hvor mye du fikk den for? evt svar på pm.

Problematikken rundt skyvet på bilen var på fullt skyv i 3 og 4gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med råkul bil, Svennå!

Høres ut som en seriøs forhandler mht at alt ble utbedret med originale deler og greier :)

Hva han betalte for bilen har vel lite å si? Så lenge han selv er fornøyd mener jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare for å få en indikasjon på hvor mye "markedet" er villig til å betale for en slik bil. Er ikke noe skadelig å fortelle hva man betaler for bilene sine. Da er det lettere for andre som ønsker seg en såpass spesiell bil, å kunne vite omtrentlig hva man kan forvente å betale- og bruke det som et eksempel når man eventuelt skal prute på en pris når et tilsvarende eksemplar kommer opp. Med vanlig e9x, så finnes det jo så mange, at alt handler om å finne rett pris på en bil i rett stand med rett utstyr. Og man vet egentlig på forhånd på "10 000krs lappen" om man betaler for mye eller for lite. Det er ikke lett med en alpina e9x.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...