Maniak Skrevet November 17, 2011 Share Skrevet November 17, 2011 For noen uker tilbake byttet jeg min e36 mot en e39, og jeg ga ett mellomlegg på 3000,- Selger fortalte at han hadde hatt bilen hos forhandler og funnet ut at dette måtte byttes: "Støtdemper høyre foran, sprekk i bremseslange høyre bak, hjullager v side foran, og bremserør midtre del". Hadde bilen på PKK i dag, og der fant de ut at denne bilen hadde vært inne på kontroll for en måneds tid siden. Dvs. At selger visste om disse feilene, men ikke opplyste meg om dem, mulig han trodde jeg ikke skulle finne ut av det :S - Farlige sprekker i bremseslange - Høyre bak 2 - Parkbrems for dårlig bremsevirkning. 2 - Defekt mansjett på styring tannstangmansjett v, side foran.2 - Stor slitasje, indre styrestag begge sider foran.2 - Stopplys, feil antall, midtre virker ikke 1 - Skiltlys 1 - Bakaksel, slakk i innfestninger nedre lagerforinger begge sider bak. 2 - Bakaksel, slakk i innfestninger slakk i spissingsstag v, side bak. 2 - Stor slakk i kuler foran - begge bak. 2 - Støtdempere- lekkasje - høyre foran. 2 - Ulyd i hjullager, venstre foran. 2 Godtroende som jeg var gjennomførte jeg byttehandelen. Har nå sendt han en mail om at jeg vil bytte tilbake, noe som er relativt gunstig for han, siden jeg allerede har byttet bremserør, olje og filter. Men spørsmålet, hva om han nekter? Hvordan går jeg videre med saken? Sitter jeg med skjegget i postkassa ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet November 17, 2011 Share Skrevet November 17, 2011 Her er det faktisk snakk om veldig vesentlige feil og mangler som ikke er opplyst på forhånd, og som du kan være sikker på at selger/den andre part var klar over. Så her vil jeg da tro at du har loven på din side. Men jeg har tatt feil før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spaix Skrevet November 17, 2011 Share Skrevet November 17, 2011 spørs ikke dette på hvor lenge siden dette er? å hva dere evt skreiv i kontrakt? skreiv dere fks at bilen selges som den står, så trur jeg ikke du kommer så langt (korrekt meg hvis jeg tar feil) å trur angre frist går ut etter 3 uker eller noe sånt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maniak Skrevet November 17, 2011 Forfatter Share Skrevet November 17, 2011 Ca. 2 uker siden. Har ikke hatt tid til å ta den på eu før nå, vi skrev selges som den står. Men har det jo skriftlig at han sa at dette skulle skiftes: "Støtdemper høyre foran, sprekk i bremseslange høyre bak, hjullager v side foran, og bremserør midtre del" Og han var klar over at det fantes mange flere feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 17, 2011 Share Skrevet November 17, 2011 Det er ingenting som heter "angrefrist", hvor får folk slikt fra? Det eneste man kan angre på her i landet er varer man kjøper fra forhandler over nett, telefon eller katalogsalg, og da har man 14 dager på seg. Ang. trådstarter sitt problem er det nok vanskelig å "tvinge" den andre personen til å bytte tilbake om han ikke vil. Om du (eller noen du kjenner) er medlem i NAF kan en telefon til advokaten der være en ide. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 17, 2011 Share Skrevet November 17, 2011 Angrefrister gjelder vel ikke ved privat salg, heller ikke bytte. Men det er selger sin plikt å opplyse om feil og du har plikt til å undersøke som kjøper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maniak Skrevet November 17, 2011 Forfatter Share Skrevet November 17, 2011 Han satt seg skikkelig på bakbeinet, så heller mot å fikse det selv nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 17, 2011 Share Skrevet November 17, 2011 Nekter han at han var klar over det eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maniak Skrevet November 17, 2011 Forfatter Share Skrevet November 17, 2011 På en måte, han innrømmer ikke at han har hatt bilen på eu, selvom jeg fikk det bekrefta av verkstedet jeg hadde bilen på Men sjekka litt rundt på priser på alle delene jeg trenger, og fikk ett lite skru kick! Så da blir det nok til det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet November 17, 2011 Share Skrevet November 17, 2011 Angrefrist er det ikke snakk om. Har han skjult vesentlige opplysninger er det svindel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet November 18, 2011 Share Skrevet November 18, 2011 Det er bestandig lurt og sjekke om pkk er utført Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet November 18, 2011 Share Skrevet November 18, 2011 Har han hatt den på PKK så vet han jo om feilene, og da er det svindel. Er det mangler og feil som selger vet om men ikke opplyser om, har du saken på din side. men må nok gå til sak, viss han har satt seg på bakbeinene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet November 18, 2011 Share Skrevet November 18, 2011 Det er utrolig hva et brev fra politiet kan utrette, så jeg ville tatt en prat med dem før jeg evt ga opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet November 18, 2011 Share Skrevet November 18, 2011 Har han hatt den på PKK så vet han jo om feilene, og da er det svindel.Er det mangler og feil som selger vet om men ikke opplyser om, har du saken på din side. men må nok gå til sak, viss han har satt seg på bakbeinene Kanskje det holder å si at du skal lage sak, ikke umulig han gir seg ved litt motstand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet November 18, 2011 Share Skrevet November 18, 2011 Krev at han skal betale for delene som må byttes som han ikke opplyste om, så kan du gjøre jobben selv siden du fikk et skru-kick. Hvis ikke får du si at du ser på det som svindel og vil kontakte din advokat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå