SvartBMW530d Skrevet November 28, 2011 Skrevet November 28, 2011 Hei folkens. Har en 2001 mod 530d med kjørevarmer. Varmeren fungerer som bare det under kjøring. Det som er problemet er att over natta så er batteriet utladet hvis sikringa står i. Fikk opp en feilkode på diagnosen der jeg mener det sto: "dieselvarmer mangler jordforbindelse". Men etter parkering og bilen har stått en stund har det plutselig hendt seg att vifta i webastoen har begynt å ruse seg opp i noen sekkunder, så har den stoppet. Dette er rart. Noen som har vert borti lignende?
mbruer Skrevet November 28, 2011 Skrevet November 28, 2011 Du får begynne med å fikse jordinga på webastoen, siden du har fått feil på den
Odd-M Skrevet November 28, 2011 Skrevet November 28, 2011 Hvis du småkjører slik at Webastoen ikke får kjørt seg ferdig så skal den kjøre en nedkjøringssekvens en stund. Da hører du susing fra den. Ellers er det en kjent sak at disse tapper ned batteriet. Generelt anbefales det å kjøre minst like lenge som den har vært aktivert, dersom du bruker den som parkeringsvarmer før du kjører. Disse motorene krever også en god del strøm for å starte så dersom batteriet er mer enn 4-5 år ville jeg vurdert å bytte det. Har du målt spenningen på det til forskjellige tider, for å se om det kanskje er noe som tapper det over natta?
SvartBMW530d Skrevet November 28, 2011 Forfatter Skrevet November 28, 2011 Syntes det var en snedig feilkode Har sjekket litt angående jording men finner ikke ut av det. Jeg vet at webastoen går en liten stund etter jeg har stoppet bilen, det er greit nokk. Poenget er att den skal ikke trekke strøm så lenge bilen ikke er i gang. Men det gjør den, blir en liten gnist når jeg setter inn sikringa. Batteriet er bra.
Alpejohn Skrevet November 29, 2011 Skrevet November 29, 2011 Bare en liten tanke, men har hørt om at ECU'en eller kretskortet til webastoen har kortslutta/tatt kvelden. Vet ikke om dette er vanlig, men om det har skjedd noe slikt hos deg kan jo det kanskje skape kortsluttning som igjen trekker strøm Jeg er bare hobby elektriker så vet ikke hvordan dette eventuelt kan sjekkes
Hpi Skrevet November 29, 2011 Skrevet November 29, 2011 På min gamle Webasto så druknet elektronikken og den hadde et kraftig strømtrekk med en gang sikring 47 ble satt på plass. Jeg satte på plass sikring 47 som da tidligere eier av bilen hadde fjernet med det resultat at batteriet på bilen var helt tomt i løpet av få timer. Dette batteriet ble aldri helt bra igjen etter denne hendelsen og ble byttet senere denne vinteren. Det var lokket som skulle beskytte elektronikken som hadde "krympet" med det resultat at elektronikken drukna og det gikk da heller ikke ann å ta diagnose på den med ødelagt elektronikk og sikring fjerna. . Enda opp med å kjøpe helt ny Webasto men det kan hende den gamle hadde virka med ny elektronikk. Hadde også brudd i et stikk i strømkabelen som går til Webastoen så denne kabelen ble også byttet samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå