ogee1 Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 Jeg drømmer om å ta turen til Nürburgring neste år, og da tenkte jeg det var greit å forberede seg litt. Noe skal man jo finne på på vinteren også. Så jeg har rigget meg til med rFactor, ratt og pedaler. Men hvor realistisk er dette egentlig? Sammenlignet med videoer på Youtube ser det jo ganske bra ut, men det er vel noe helt annet å komme dit i virkeligheten? Noen som har kjørt Nürburgring både IRL og i rFactor? Og hvor mange runder må jeg regne med før jeg husker alle svingene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusA Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 Ja, det er noe helt annet å komme dit Spill og video kan ikke forberede deg på feks all trafikken og eller feks høydeforskjellene. 300m høydeforskjell i løpet av en runde. Men det er et bra hjelpemiddel for å lære seg banen fortere når man kommer ned. Hvor mange runder man trenger er veldig avhengig av hvor mye film du ser og/eller spilling du gjør på forhånd. Men for å være godt kjent trenger du fort et sted mellom 50 og 100 runder. Men som sagt, det kommer helt ann på hvor godt du forbereder deg Vil ellers anbefale deg å lese informasjonen godt og lagre nødnummer etc før du kjører ut på den første runden. Det har vært et par stygge ulykker iår bla fordi folk ikke har lest på info tavla som varsler om veiarbeid og ulykker før de kjører ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 rFactor funker for å huske rekkefølgen på svingene, men som MagnusA sier, er høydeforskjellene på banen ekstreme i forhold til hva de greier å få frem på spill. Når jeg var på ringen første gang hadde jeg øvd med i GT4 på forhånd. Jeg ble veldig overraska over hvor mange blinde svinger det er på banen i forhold til spillet. Jeg har rundt 25 runder på ringen irl og sikkert ett par hundre i spill. Nå husker jeg mer eller mindre hele banen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Desember 3, 2011 Share Skrevet Desember 3, 2011 Kjørte mye rFactor før, men det er lenge siden. Tror banen der er ganske grei. I gt5 er den iallefall sinnsykt bra, får greit med seg elevasjonsforskjeller også. Etter at jeg kjørte der i sommer, og spilte GT5 etterpå var jeg positivt overrasket over hvor likt det var. Forza-ringen derimot, må være en annen ring som ligner pittelitt, men er tydeligvis ikke den samme. Nesten så jeg skulle rigget opp rattet, så vi kunne tatt noen runder online sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Desember 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2011 Nesten så jeg skulle rigget opp rattet, så vi kunne tatt noen runder online sammen! Ha-ha, jeg kjører så dårlig at jeg ikke har våget meg online. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Desember 3, 2011 Share Skrevet Desember 3, 2011 Da jeg spilte det litt, var det omtrent bare renault megane på standardbaner som ble kjørt online. Dette var en veldig bra mod, og alle hadde standardbanene, så derfor ble det slik. Vanskelig å hoste en server med nedlasta bane og nedlasta biler, er så få som matcher oppsettet som kan joine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 3, 2011 Share Skrevet Desember 3, 2011 Man får frem høydeforskjellene mye bedre hvis man kjører med riktig FOV. Det er dessverre bortimot umulig å gjøre hvis man bare har en skjerm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå