Søreng Skrevet Desember 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2011 Jeg vet ikke hvordan prisene på lakkering er, men folie er ihvertfall ikke så dyrt. Lakk vil nok holde bedre vil jeg tro, men nå er ikke dette de mest utsatte stedene akkurat heller. Jeg vil tro man får til å foliere selv om man bruker litt tid, samt passer på å bruke varme der man skal rundt ting som er runde. En veldig stor fordel er naturligvis at det kan fjernes igjen.Hadde planer om å gjøre dette selv (i sort høyglans) i e61-en, men fant ut at listene i bilen var mye penere i virkeligheten enn på annonsebildene, så jeg slo det fra meg. Inne på noe der med at det er mulig å fjerne igjen. Skal skjekke litt rundt dette alternativet. Takk igjen for godt inspill. Har nå sittet å knotet litt i photoshop for å lage sort høyglans lister invendig, og det ble ikke så værst synes jeg. Knallfin bil!! Småfrekt det treverket inni. Kan ikke helt se for meg noe annet der .... Takk for det. Litt det som er saken, treverket passer veldig bra sammen med resten av interiøret, men har litt avversjon mot tre i bil. Hører hjemme i båt og på stuegulvet det! Nydelig fargekombinasjon! Takk, helt enig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Desember 3, 2011 Share Skrevet Desember 3, 2011 GRATTIS! Dette så jo bra ut. Men hadde faktisk ikke trodd det ble enda en E46. Skrell av det der diaréfarga flisegreiene og få det høyglans sort så er du i mål innvendig i alle fall. Fatter ikke hva personen som bestilte bilen har tenkt med da han/hun valgte de listene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Desember 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2011 Takk Stig. Nei, var sugen på Mini en god stund, helt til denne dukket opp. Fare for at det må bli sort høyglans innvendig ja. Bilen er forresten solgt ny hos oss av en selger om jobber der i dag også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Desember 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2011 Liten update. Ble en temmelig sen torsdagskveld med en polering og lakkrens. Ettersom jeg så klokken begynnte å gå ifra meg fikk jeg ikke gjort det så grunding som jeg ville, men resultatet ble ikke så verst allikevel. Tok fremdeles 7 timer og klokken viste 01:44 når jeg parkerte bilen hjemme. Kjekt når klokka ringer 06:15 da Anyways, et par bilder. Ferdig vasket, tørket og maskert opp. Så da var det slutt på musikken og igang med lakkrensen. Iom at tiden gikk ifra meg fikk jeg ikke tatt så mye bilder. Her etter ferdig lagt på Meguiars Diamond Cut, Meguairs Speed Glaze og Meguairs synthetic sealant. Vinduene var også litt matte med inntørket møkk og skitt, så de fikk også en runde speed glaze og synthetic sealant. Så ble det tørket av og klokken viste 01:15 idet jeg tok bildene Temmelig trøtt. Det var det for denne gang. Blir nok flere oppdateringer i juletiden, da står interiøret for tur. Har hatt 4 skinnbehandlinger til nå siden jeg fikk den, så begynner å komme seg, men satser på at tepper og stoler blir bedre når får tatt en skikkelig runde i julen. Beklager litt slakke bilder. Var ikke i humør til å stresse med gode bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet Desember 16, 2011 Share Skrevet Desember 16, 2011 Strøkent! Utrolig pen facelift du har der Jeg har akkurat samme farge som deg på interiøret (hellbeige 2), bare at jeg har black cube listene. Keep it clean! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Desember 16, 2011 Share Skrevet Desember 16, 2011 Så bra ut dette Andreas. Blankt og fint. Ang sorte lister så tror jeg at jeg skreller "alu"listene i E91en min og lakker den sort blanke. Min er jo helgrå inni så tror kanskje sort er tingen. Og etter jeg så hvordan finishen ble på banefelgene så tar jeg det selv. Du skal ikke prøve deg du og på litt lakkering da? Regner med du har bedre fasiliteter enn meg tilgjengelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Desember 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2011 Strøkent! Utrolig pen facelift du har der Jeg har akkurat samme farge som deg på interiøret (hellbeige 2), bare at jeg har black cube listene. Keep it clean! Takk, er pent interiør ja. Alltids hatt lyst på beige skinn. Så bra ut dette Andreas. Blankt og fint.Ang sorte lister så tror jeg at jeg skreller "alu"listene i E91en min og lakker den sort blanke. Min er jo helgrå inni så tror kanskje sort er tingen. Og etter jeg så hvordan finishen ble på banefelgene så tar jeg det selv. Du skal ikke prøve deg du og på litt lakkering da? Regner med du har bedre fasiliteter enn meg tilgjengelig. Ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre ennå med interiøret. Har fått sorte matter og venter på sort m-tech girkule. Kanskje det er nok. Blir nok ikke lakkering av listene da det ikke kan gjøres om. Om jeg bestemmer meg for at listen skal endre, blir det nok foliering i sort høyglans. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Desember 30, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2011 Ja, på tide med en liten nyttårsoppdatering. Kan jo begynne med 2. juledags innsats. Var ikke helt fornøyd etter forrige lakkrens så fant ut at jeg skulle gjøre det om igjen enda grundigere denne gangen. Produktene som ble brukt: 5 stegs Meguiars Proffesional series. #105 ble kun brukt på rette metalflater (panser, tak og bakluke) for å unngå å skade lakk og skjøter for deretter å gå over hele bilen med #85 og så #80. Deretter var det først Yellowax og så Synthetic sealant oppå der igjen. Så ble det tørket av og ble endelig fornøyd med resultatet. Hele prosessen tok rundt 9 (ueffektive ) timer men resultatet var verdt strevet. Hadde glemt kameraet, så beklager den dårlige bildekvaliteten her. Så på onsdag ble alle interiørlistene plukket ut. Et arbeid som er MYE mer omfattende enn en først trur Må av med alle dørtrekk og ut med baksetet. Alle lister ute og demontert og viderelevert til foliering. Dermed var jo størsteparten av interiøret ute av bilen som gjorde det veldig greit å ta en skikkelig grundig interiørvask. Interiøret var igrunnen ikke veldig skittent, men var et par merker her og der og resultatet ble veldig bra. Alle dørsider, lister og armlener ute av bilen og klar for rens. Maskerte så opp rundt høytalere og ting jeg ikke ville eksponere for rengjøringsskummet. Ferdig sprayet inn og maskring av før en real skrubb. På dørsidene bak var det noe merker. Det meste gikk bort, men slet litt med den blå stripen helt i ytterkant. Dørhåndtakene viste også tegn til slitasje og ble også sprayet inn og skrubbet. Så stod baksetet for tur. Ikke veldig skittent til å begynne med men noen merker var der, så dette ble også skrubbet godt ned. Før Etter Før Etter Ferdig renset og smørt inn 2 ganger med MYE skinnpleie. Førerstolene er ikke demontert enda, så de fikk bare en skrubb og 2 runder med skinnpleie disse også. Som dere kanskje ser er det bittelitt slitasje på den vanlige plassen, så skal prøve å få tak i skinnfarge så dette kan bli fikset opp igjen. Prøvde så på et 50/50 bilde av det ene armlenet bak. Dette var vel det som var renest i utgangspunktet så ikke så lett å se forskjell, men noe var det fremdeles. Nå mangler bare å ta ut førerstolene å få renset teppet, men for denne gang så var alt vasket og klar for montering igjen når jeg får tilbake interiørlistene fra foliering. Vel brukte 5 timer Det var det for denne gang og Godt Nyttår til alle bimmers entusiaster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Coupe Skrevet Desember 31, 2011 Share Skrevet Desember 31, 2011 Se her ja! Bra jobba! Pen E46 også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Desember 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2011 Ja, da ble det brukt en del timer i dag også Startet med å skru ut stolene for å komme til teppene for tepperens og rengjøring under stolene. Passasjer stol ute På vei ut med førerstol. Litt skit under, men ikke graverende. Begge stoler ute. Dekket til kablene så de ikke skulle bli våte av tepperensen. For så å finne fram "Porsche"-støvsugeren. Vi har vært litt slakke med årsavgiften på denne, så har kun 2011 tag Så var det frem med "Puzzy 100 Super" tepperenseren Å dynke inn teppene med rensen. Var litt flekker rundt pedalene, men teppet var igrunnen ikke veldig skittent. Som en ser av det nesten klare vannet etter rens. Ferdig renset og klar for å begynne på plastdetaljene og panelene. Heller ikke disse var veldig skitne, men noen flekker var det. Som fort ble borte vekk Løftet av skinnbelgen rundt håndbrekket for å pleie dette med skinnkrem og fant litt støv. Som også ble fjernet og rengjort. Ferdig. Ikke veldig stor forskjell, men ble en del renere og litt lysere generelt. Flekkene rundt pedalene ble også borte. Nå står bilen på tørk over natten. Og siden stolene allerede var ute, var dette en glimrende anledning til å smøre disse enda en gang med skinnkremen. Alle skinnflater har vel fått 7 runder med skinnkremen siden jeg kjøpte bilen for litt over en mnd siden og begynner å bli fint og mykt nå Det var dagens gjøremål. Nå er det bare å vente på listene, så alt kan monteres sammen igjen. God helg og godt nyttår igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Januar 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2012 Da var endelig de nye interiørslistene tilbake fra foliering og på plass i bilen. Resultatet på folieringen var veldig bra men finishen er såklart ikke like blankt som lakkerte lister. Men er vertfall fornøyd sålangt. Hva synes folket? Sammenligningsbilde.... Bedre før eller etter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Veldig mye bedre enn før. Hvordan var prisen på dette kontra det en lakkering hadde kostet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Januar 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2012 Takk awt. Skjekket aldri prisen på lakkering etter at jeg fikk prisen på dette. PM sendt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monssen91 Skrevet Januar 6, 2012 Share Skrevet Januar 6, 2012 Utrolig fin bil! Bytte? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Januar 6, 2012 Share Skrevet Januar 6, 2012 Meget pen bil, fargekombinasjonen er jo griselekker! Chromeringer i instrumentpanelet er vel det eneste som mangler interiørmessig? Vurdert svart grill og clubsport splittere? Ser ut som bilen får den behandlingen den fortjener Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå