Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekk (som alltid) historikken. Olsen Bil selger vel en del oppbygde biler etter trafikkuhell etc, trenger ikke være noe galt i det - men kjekt å få klarlagt slikt før eventuell handel.

Skrevet

Olsen bil driver med mye rart! Hele bakgården bak bedriften er full av kjæsja delebiler fra Tyskland! Pass på om biler er kollisjonsskadd eller ombygd :wink:

Jeg personlig har dårlig erfaring fra dem! Skulle prøve en E91 320d hos dem en gang, dyr bil som kosta over 400 000 kr! Kunne låne bilen en liten runde på en halvtime :roll: noe jeg synes var for kort tid til å bli kjent med bilen jeg kanskje skulle legge 400k på bordet for. Nei de hadde ikke for vane å låne bort biler lengere enn det fikk jeg som svar! Jeg blei forbanna og svarte at da driter jeg i hele handelen og går til en forhandler som faktisk vil selge biler! :evil:

Skrevet

Mener denne bilen var oppe i en annen tråd ??

En som hadde sett på den.

Var visst masse små greier med den, steinsprut osv.

Altså , ikke som ny.

Men finner ikke igjen tråden .

Skrevet
Olsen bil driver med mye rart! Hele bakgården bak bedriften er full av kjæsja delebiler fra Tyskland! Pass på om biler er kollisjonsskadd eller ombygd :wink:

Hvorfor er det så mye dårligere med biler som er oppbygd på nytt?

Sålenge prisen er lavere i forhold til en "ukræsjet" bil og jobben er godt gjort, så ser jeg ikke helt problemet..

Skrevet
Olsen bil driver med mye rart! Hele bakgården bak bedriften er full av kjæsja delebiler fra Tyskland! Pass på om biler er kollisjonsskadd eller ombygd :wink:

Hvorfor er det så mye dårligere med biler som er oppbygd på nytt?

Sålenge prisen er lavere i forhold til en "ukræsjet" bil og jobben er godt gjort, så ser jeg ikke helt problemet..

Jeg kjenner bare til flere som har handla bil hos Olsen og senere funnet ut at den har vært skadet, og det er ikke alltid jobbene er tillfredstillende utført! Mitt inntrykk er at de selger biler som er tidligere skadet til samme pris som uskadede biler og "håper" ingen legger merke til det. De har også en tendens til å hente E60/61 i Tyskland og bygge dem om til M-sport, noe som ikke alltid blir like gjennomført!

En bekjent kjøpte en 2004 modell E60 520IA M-sport hos Olsen, vi fant fort ut at den ikke bare hadde vært ombyggd til M-sport men også fra dele bil! Bilen kjøpte han i 2010 og da var den i følge Olsen kommet direkte fra Tyskland! Hvem importerer en 520I 2,2 liter fra Tyskland i 2010, en bil som hadde fått en registrerings avgift på langt over det fornuftige i forhold til Norske modeller. Nei den bilen stammer nok fra en skadet Tysk 520 og en skadet Norsk 520 som ble satt sammen på tysk chassisnummer da bilen fikk førstegangsreg i Norge i 2010.

Skrevet
Olsen bil driver med mye rart! Hele bakgården bak bedriften er full av kjæsja delebiler fra Tyskland! Pass på om biler er kollisjonsskadd eller ombygd :wink:

Hvorfor er det så mye dårligere med biler som er oppbygd på nytt?

Sålenge prisen er lavere i forhold til en "ukræsjet" bil og jobben er godt gjort, så ser jeg ikke helt problemet..

Er vel nettopp dette som er cluet. Det er ikke "bare" å kappe og sveise på en moderne bil. Det er veldig viktig både hvor og hvordan dette gjøres, og jeg stiller meg veldig skeptisk til at et ikke-mekeverksted eller karosseriverksted har kunnskaper og informasjon om dette. Personlig skulle en bil som jeg viiste var opprettet vært VESENTLIG billigere enn en uskadet for at jeg i det hele tatt skulle vurdert den.

I tillegg kommer all elektronikken, som man sikkert kan få til å virke sånn tålig uten varsellamper ol. i dashbordet, men som kan være et helsikke å få rettet opp feil i når/hvis de kommer. Selvfølgelig forskjell på å bytte panser/skjermer ol. men en bil som har hatt strukturelle skader hadde jeg vært ekstremt skeptisk til.

Skrevet

Jeg veit i allfall om en Dodge RAM SRT-10 som sto på baksiden der med ett ganske så "vridd" karroseri etter møte med fjellveggen! Den sto så strøken og fin i utsillingvinduet der for en måned siden og så vidt jeg kunne se så blei det ikke opplyst at bilen var tidligere skadet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...