Gå til innhold

E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14


Yngve
 Share

Anbefalte innlegg

Nå begynner det å bli gang hehe... Kor mye va det s50 en gav i samme benk

Ja, målet har jo hele veien vert kjørbare 300 na :) Min egen s50 3liter klarte 287hk til slutt med open eksos, og chip med 8000rpm sperre.. Selvfølgelig noe penere kurve, men s14en er sterkere i hele registeret over 2500rpm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då popper eg sjampisen.. 305,5hk @ 7300rpm...:)

En stund til du er på Køhler sitt oppsett med 2.9 liter og 375 suge hester, men du nærmer deg...hehe, neida. Bra resultat!

Ikkje for å være kjepphøy, men motorene Køhler bygger er "sprint" motorer og dessverre ikkje brukande til annet en rallycross med høye overhalings intervaller. Eg har selv erfart Køhler deler er stort sett fokusert på høy effekt og ikke endurace som er min hoved fokus.

(edit: Da snakker eg om om stroker s14 motorer, og selfølgelig kan køhler bygge s14 som ingen annen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då popper eg sjampisen.. 305,5hk @ 7300rpm...:)

En stund til du er på Køhler sitt oppsett med 2.9 liter og 375 suge hester, men du nærmer deg...hehe, neida. Bra resultat!

Ikkje for å være kjepphøy, men motorene Køhler bygger er "sprint" motorer og dessverre ikkje brukande til annet en rallycross med høye overhalings intervaller. Eg har selv erfart Køhler deler er stort sett fokusert på høy effekt og ikke endurace som er min hoved fokus.

(edit: Da snakker eg om om stroker s14 motorer, og selfølgelig kan køhler bygge s14 som ingen annen :)

Ja er klar over det...ville bare trekke litt i deg :lol:

Greit med en motor som man kan bruke hver dag, og ikke må overhale hver vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er klar over det...ville bare trekke litt i deg :lol:

Greit med en motor som man kan bruke hver dag, og ikke må overhale hver vinter.

Ja skjønna det :) Nå har har eg jo ikke kjørt denne så mange mila endå, men eg håper jo den skal holde en stund.. Men tror nok eg kommer til å "sprette" den til høsten anyway for å kontrollere tilstanden, og for å gjøre en aldri så liten oppgradering ;)

Nye mål må nåes!

Imponerende mye effekt i en liten S14. Bra jobba :) Kommer du på Rudskogen 25 Mai?

Ja er eglentlig overasket selv, over hvor sterk den lille strikkmotoren er blitt. Men det er jo seff småsaker i forhold til pressemonsteret ditt :) Eg gleder meg til å sysle litt med 6er & presse i vinter eg og ! Skal på biltilsynet med presseprosjektet mitt på onsdag..

Er desverre offshore 25 mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer du på E30 meet da ?

Ble det 305 på hjula ?

Skal prøve på det, har ikke meldt meg på enda da- blir i siste liten alt her som vanlig :wink:

Nei, du må nok trekke av 15% for hjul hk.. På så lite turtall er det ikke mulig å hente så mye hjul hk n/a.. Men klarer eg å flytte moment kurva opp 12-1300rpm så er det ikke umulig.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Yngve changed the title to E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...