Hpi Skrevet Desember 11, 2011 Share Skrevet Desember 11, 2011 Hei! Fikk for knappe 2 år siden montert Bilstein B8 dempere framme på bilen min, E39 530Dat som har original M-Tech senking. I det siste har den begynt å slå noe vanvittig på høyre side i humper, så ille at jeg har vært redd for å ødelegge noe annet så det har blitt mye slalomkjøring på norske superveier for å prøve å unngå huller og humper. Tok av hjulet idag for å se etter oljelekkasje på demperen men kunne ikke se noe men demperen var vanvittig skitten så det var litt vondt å se skikkelig. Belgen var fin og hang på plass. Jeg vet det var endel problemer med Bilstein en periode og flere innlegg her på forumet angående dette så det jeg lurte på er om dere som har hatt trøbbel hadde synlig oljelekkasje på demperen eller om den rett og slett kan gå i vranglås uten å lekke? Den fjører bittelitt på høyre side men det er mest dekket virker det som. Demperene er ca 22 mnd gamle og ble skiftet på et verksted som gir 2 år på arbeid og deler. De er kjørt ca 40.000km etter montering. Bør dette være en garantisak eller skal jeg regne med å betale dette selv? Bør jeg ta å skifte begge etter 40.000km for å få de like eller går det greit med en gammel og en ny demper? Har Bilstein fått "problemene" sine under kontroll eller er det samme kvalitet på det som selges idag som for 2 år siden? Bør jeg isåfall prøve et annet merke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet Desember 11, 2011 Share Skrevet Desember 11, 2011 Vet dessverre ikke om det er en garantisak eller ei, men jeg mener dette. Er jo en viss garanti på slike deler som skal vare veldig mye lenger enn 40 000km. Om noe må byttes, så anbefaler jeg å bytte begge framme da du får begge helt likt slitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 11, 2011 Share Skrevet Desember 11, 2011 Aner ikke om de har gjort noe for å fikse dette, men har vært borti dette på e39 før. Den beveger seg kanskje litt akkurat når du løfter den, og 3-4 "skyv" når den er på bakken igjen, før den står bom fast. Ingen lekkasjer eller andre synlige skader. Dette bør være garanti da 1)det er innenfor tiden og 2) velkjent problem. Synd at det skal være slik, for er ikke tvil om at bilstein leverer de desidert beste demperene, som før i tiden varte "evig". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2011 Takk for svar. Ja det virket som om den "slapp litt" etter å ha vært oppjekket på høyre side men som du sier så satt det seg igjen etter kort tid. Ja det er veldig synd for når de var iorden så var det en nydelig kombinasjon av sportslighet og komfort å kjøre med så jeg har egentlig ikke lyst å skifte merke heller men er litt i tvil om hva som er lurt. Det var du TRF som anbefalte de til meg og jeg har vært veldig fornøyd. Får ta en tur på verksted imorgen å høre hva de sier. Verkstedet jeg bruker handler deler fra GS men jeg har kjøpt både dempere og arbeidet fra verkstedet. Er du enig med andre posteren her om at begge bør skiftes etter 40.000km slik at de blir like slitte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå