Gå til innhold

Johns bmw 5-serie park. 540 restaurering påbegynnt!


John90
 Share

Anbefalte innlegg

E30'en er artig den. Men kommer nokk tilsalgs når eg har fått den til og gå skikkelig. Eg for min del får ikke brukt bilen grunnet jobben og familien hjemme. 

 

Da kan eg heller selge/bytte e30'en i noe eg kan bruke mer. Sitter og ser på e38'er på finn.no! Har alltid hatt lyst på en slik :)

 

Trur ikkje det tar seg så bra ut og bli stoppa i teknisk kontroll av SVV med 2 stk barneseter baki e30'en! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg holde øyne og ører åpne da. om tiden og prisen er rett..

 

Vertfall en grom bil som nevnt tidligere.
Nei, det er vel ikke bilen å dra på familie tur med. Selv om mine helt sikkert gjerne ville sittet på :)

Endret av Tyggern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne og såg på den remy. Men tidspunktet var desverre litt feil nett da. 

 

Sett litt på disse to bilene selv om pengene ikke strekker til før e30'en blir solgt desverre:

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=66652164#

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=66931669&searchclickthrough=true

 

Men da er nokk disse solgt ;)

 

Er jo noen gromdeler på e30'en så den skulle fungert fint som banebil ja. Per kristian harildstad som har bygd motoren for di som kjenner til hans flåklypa verksted :)

 

850csi 6 trinns manuell kasse. Bare denne er jo verdt en halv arm + store typen e28 bakstilling med overhalt 60% diffbrems og sviktstålakslinger

e46 m3 bremser fremme og 5 bolt understell. 

Uniball for justeringsmuligheter

Forsterket innfestninger til bakstilling

 

Så til banebruk skulle bilen fungere veldig bra. Men kunne godt hatt litt mer grep da den spinner ganske lett ;)

 

 

Kommer nokk til og legge ut link til annonse her inne når den kommer for salg :)

 

 

Hvordan går det på bilfronten oss deg da Remy? Noen nye biler på gang? Eller er det sleeper compact som fortsatt gjelder? :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har i lengre tid hatt problemer med at ccc'en i e61'en ikke vil starte opp. Etter litt googling på nettet fant eg da ut at dette skyldes et dårlig kretskort som ikke lar seg reparere så lett, så bestemte meg da for og kjøpe nyere type cic og montere opp denne da prisforskjellen ikke er så enorm. 

 

Bestillte jo inn cic fra still her på forumet og etter et halvt år ventetid dukket endelig cic'en opp. Så etter ungene var lagt tutlet eg meg ut i garasjen. 

 

Gammel:

20151204_191822_zpsreutyige.jpg

 

20151204_191838_zpswhpwc6se.jpg

 

20151204_191847_zps8emxqmhv.jpg

 

20151204_191900_zpschfxwx4i.jpg

 

Og etter litt om og men ser det slik ut med nye lister innvendig:

 

20151205_022711_zpsxcelx7rm.jpg

 

20151205_022740_zpsehtoww5t.jpg

 

20151205_022753_zpsvvkilbwv.jpg

 

20151205_022818_zpspgme5ytt.jpg

 

20151205_022856_zpsx6huqlxm.jpg

 

 

Så nå gjenstår det bare og kode litt for og få alle funksjonene til å virke. Mr Awt har vært så grei og sagt han kan hjelpe meg med dette. Så da for vi se om det lar seg gjøre en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er endelig cic oppe og går i bilen etter MYE frem og tilbake ang kodingen. Fikk ikke lyd i bilen, som viste seg og være feilkobling av Infra rødt signal ifra MULF modulen. 

 

Må få takke awt for hjelp og assistanse. Uten han hadde nokk ikke dette latt seg gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Dårligt med det akkurat nå. Er på jobb ut forbi Skottland for øyeblikket. 

 

Men med lange dager på jobb blir det fort litt surfing på ebay. Så har nå bestilt komplett overhalingssett til webastoen på 535d og komplett foringssats til e34.

Mangler bare noen 1000 lapper til i deler nå så er det klart for å begynne på denne :) Har et ønske om å få den klar iløp av sommeren! 

 

Sitter og leker med tanken på og bygge e30'en orginal igjenn siden karroseriet er så bra på den. Noen som vet ca verdi på en 320 touring som er tipp topp med tanke på rust? Burde vel kansje vert mulig og få 60 000 for den vist den blir eu godkjent før salg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg den nye enheten du innstalerte på e61en.

Ser mye mer moderne ut og brukervennligheten er vel og mye bedre tenker jeg :).

En e30 Touring i original stand begynner vel og å øke i pris ja.Ser jo hvordan en sedan har eksplodert i pris.

Uansett du har en bilpark som det står respekt av uten tvil og det må være gøy.

Men er du enig i at det er gøyere med de eldre bilene dine kontra e61en?

Det synes hvertfall jeg.

Når jeg tenker meg om hadde jeg klart meg lenge med en e46 320d som familibil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cic var en veldig kjekk oppgradering som løftet interiøret noen hakk! :)

 

Det jeg og ser på e30 fronten. Får jeg rundt det så kan eg jo ha v12'en liggende som en "spare" motor. Passer jo ganske greit nedi e34'en ;)

 

Ang e61'en min så er det jo en konge bil som du kan kjøre tur retur oslo uten og kjenne det i kroppen. Men som bruksbil med unger vurderer jeg sterkt og bytte til noe annet. Kan heller kjøre e34 når jeg skal kose meg :)

Sitter og ser på vw multivan da jeg blir pappa til nr 3 nå i februar! Og en multivan vil gjøre lasting av unger inn og ut mye lettere, samt plass baki når en skulle ønske det. Rett og slett en skikkelig bruksbil! Og siden det er vw svir det ikke så mye i sjela og se den full i dritt utvendig og innvendig når jeg har vært vekke på jobb i noen uker ;)

 

Da har vi 3 unger der elstemann er 2,5år gammel, så da blir det vel fort slitsomt for madammen og kjøre e61 når jeg er på jobb 5 uker i gangen....  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Var det da. Kan jo kansje være aktuelt det. Spørst hvilke stand din er i det? 

 

Begynner og komme seg litt i bilparken. Hadde vært kjekt og fått prøvd den v12 motoren i en e34. Er litt meningsløst i e30'en da denne ikke får grep under noen omstendigheter :P Selv med redusert effekt og fjusking på motoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...