Gå til innhold

Johns bmw 5-serie park. 540 restaurering påbegynnt!


John90
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
5 timer siden, sveigis skrev:

Dette blir knallbra uten tvil.

Misunner deg jobben du har tatt med å ta ned tank og bytte rør/slanger.

Var det mye jobb /vanskelig?

 

Selve tanken var veldig grei og ta opp/ned løsne 3 slanger og kontakt inni bagasjerom og så må avåndingstanken i høgre hjulbue tas ned eller kobles ifra så er det bare og ta ned tanken. Er sikkert litt verre når bakstillinga står på bilen. Men trur ikkje det skal være så vanskelig ;)

Bytte av rør er litt verre. Kjøpte nye klips til bremserøra da di gamle ble ødelagt ved demontering. Alle skruene var så rustet at en ikke fikk tak med skrujern. Så eg varmet di med propanbrenner og løsnet di med ei stor rørtang! Samt det er ganske trangt om dette skal gjøres når alt er montert. 

Om du løsner bakstillinga på venstre side og senker denne noen cm så er det litt lettere og komme til bensinrøra/bremserør. 

 

Alt i alt så er det litt jobb med det men ikkje så vanskelig :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kom plutselig over 2 stk kjørbare delebiler i nærområdet her og måtte slå til. Ble en 320 touring og en 320 sedan med diverse upgrades til 8500 kr for begge. Får se hva eg gjør med di. 

 

20160407_094406.jpg

20160407_094448.jpg

20160407_094435.jpg

20160407_094441.jpg

Endret av John90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
6 timer siden, sveigis skrev:

Har et spm til deg John,det røret du har lagt opp bakerst ved tank,det i kobber,hvor går det?

Mitt er borte ..:( 

Hei. Det er 2 stk rør. Et i forkant og et i bakkant. Di går ut ifrå tank oppå den smale delen av tank og samles i en åndingstank i høyre hjulbue. Tar du ned tanken vil du se festene hvor rørene skal ligge.

Skjønner godt at disse kan forsvinne da mine var kjeks😉 

Er litt vanskelig og forklare på en god måte. Men om du skal lage nye rør på din kan du ringe meg på 40473151 så kan eg prøve og forklare det over telefon. Er litt lettere da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, John90 skrev:

Hei. Det er 2 stk rør. Et i forkant og et i bakkant. Di går ut ifrå tank oppå den smale delen av tank og samles i en åndingstank i høyre hjulbue. Tar du ned tanken vil du se festene hvor rørene skal ligge.

Skjønner godt at disse kan forsvinne da mine var kjeks😉 

Er litt vanskelig og forklare på en god måte. Men om du skal lage nye rør på din kan du ringe meg på 40473151 så kan eg prøve og forklare det over telefon. Er litt lettere da

Supert ,da skal jeg gjøre det John.

Igjen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens økt. Montert brilleforinger, dempere, og stab stag bak. Så nå er bakstillinga nesten komplett. mangler diff og stikkakslinger samt handbrekkband, bremser. Men er nå klar for og slippes til bakken slik at jeg kan flytte bukken inn på traversen og rammevangene fremme. Har stått alt for lenge på kanalene no! ;)

 

Blei nokon bilder idag og. 

IMG_6251_zpsxigou4fb.jpg

IMG_6253_zpszngxomtv.jpg

IMG_6256_zpswda4r56a.jpg

 

Blei litt knot med og få på bakdemperene. Har jo montert camberjusterbare foringer i bærebruene bak (powerflex black series) og disse er ikkje justert inn skikkelig. Så for å få i coiloversene måtte brilleforingene løsnes slik at jeg fikk presset bærebrua nokk ned til og få i coiloversene. 

Prøvde først med dempere og senkefjærer men det var bare og gi opp gitt. 

IMG_6266_zpstzs4ou6h.jpg

Så får prøve med xyz coiloversene ;)

IMG_6252_zpshmvbxnwk.jpg

Om disse skulle bli for stive har jeg jo liggende nokon i spare også :)

IMG_6267_zpsgzdlyrco.jpg

 

Sjekket også fitment på mk motorsport felgene men disse må nokk spacest ut 10 mm da di tar inni coilovers og bærebrua no. 

IMG_6257_zpsdgag7iju.jpg

IMG_6259_zpsrlqhntlt.jpg

IMG_6260_zpswnotlyeo.jpg

 

Så blir nokk og montere disse som bruksfelger inntil videre :)

IMG_6271_zpseypvvcij.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått montert framstilling og motor samt begynnt og fylle på vesker. 

Skulle prøvestarte motor ikveld men det gikk at dunders gitt! Den turnet noen omdreininger før den kilte seg. Prøvde så og rotere motoren på veiva men den satt kubb. Løsnet starteren og da gikk den rundt igjenn. Så får prøve og bytte starter og satse på at det fungerer. Men syntes det var merkelig at motoren gikk noen omdreininger før den kilte seg fast?

Mangler nå og montere stikkakslinger, mellomaksel, eksos og stab stag fremme samt lufte bremser/clutch og servoolje. 

 

Må bare få motoren til og starte nå så ser det lyst ut :)

Noen bilder fra ikveld! 

IMG_6279_zpsmmaqfcqn.jpg

Problemungen!!

IMG_6280_zpsfygjkafk.jpg

IMG_6278_zpskdwtpppw.jpg

IMG_6277_zpsanduz70p.jpg

IMG_6275_zps6heznveb.jpg

IMG_6272_zpsw8f4kkh5.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...