Gå til innhold

Johns bmw 5-serie park. 540 restaurering påbegynnt!


John90
 Share

Anbefalte innlegg

Har i det siste ordna til en arbeidsbenk i garasjen. Nå nermer den seg ferdig. Mangler berre litt arbiedslys så er den klar :) 

 

20150106_005334_zps27cd440a.jpg

 

20150106_005357_zpsc4541f8f.jpg

 

Testet og ut mk motorsport felgene fra 535d bak på 540'en. Blir nokk litt stort med 20" på e34. Sjølv om bakkeklaringen hadde vært kjekk :P

 

20150106_005326_zpsfad3da2f.jpg

 

20150106_005433_zps78dbaf44.jpg

 

Begynner jo og bli noen felger på lagring og nå :D

 

20150106_005531_zps7170a9cb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Etter mye om og men har eg endelig fått e60 525d'en til og lade igjenn. Har jo gått noen mnd med feilsøking-kjøp av deler-meir feilsøking. Har egentlig blitt lei heile bilen. Men etter 4 uker på jobb så var arbeidslysten stor når eg kom hjem. 

 

Kjøpte meg en brukt turbo med wastgate da eg viste at wastgaten var dårlig. (den gamle kilte seg og spannt på drevene). Monterte så ny/brukt wastgate men akkurat samme problemet var der :( Så oppdaget eg at staget mellom turbo og wastgate var eiret bom fast i ene leddet. Mye rustløser og litt jokking på staget gikk det som smurt igjenn og bilen lader :):)

 

Disse nyere bilene har ikkje godt av og stå i noen mnd uten bruk... 

 

Planen videre nå er og gå igjennom litt av felgene i garasjen og vaske alle sammen. Blir vel kansje en bildeoppdatering da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

535d'en er jo en fryd og kjøre :) Har endelig fått nytt panser fra gsbildeler på reklamasjon. Må sei di skuffet ekstremt mye under den saken. Mye frem og tilbake og ingen svar og få. Ventet i 7 mnd på levering av nytt panser! 

 

Huset blei handla privat via faren til en kompis. Så huset har ikkje vært på finn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tenkte eg kunne legge ut litt info angåede carbonpanseret på bilen og gsbildeler. 

 

Eg kjøpte jo denne bilen med et carbonpanser da orginalpanseret var bulket og ikke brukende så dette fikk eg ikke med. Carbonpanseret ble kjøpt rundt mai 2014 og lagt klarlakk på og montert før det ble oppdaget elendig passform, det ble da reklamert til gsbildeler på dårlig passform og nytt panser ble da lovt om kort tid. 

 

Så overtok eg bilen (sept 2014) med lovnad om at panseret skulle bli levert innen 2 uker av gs bildeler. Så overtok eg saken og begynnte og purre på gs angående panser. Etter hvert drøyet dette så mye ut at gamle eiger også ble blandet inn for purring da det var mye frem og tilbake fra gs sin side med lovnader om at panser skulle komme. 

 

Først i slutten av februar 2015 fikk vi melding om at panser var komt. Men når vi ringte fikk vi beskjed at panseret ikke var komt alikavel. så nå i mars stakk eg innom gs bildeler i bergen fordi eg skulle ha noen smådeler og etterlyste panseret i samme slengen. Da sier di at panseret mitt står på baksiden og har stått der en stund.

 

Så nytt panser blir henta av meg og tilpasset før det blir lakkert. Passformen er fortsatt ikke 100% men såpass grei at eg ikke orker og starte den dansen med gs igjenn. Makan til useriøst av et slik firma spør du meg. Får jo mer kundeservice av privatpersoner på finn.no til tider!

 

Eg fikk 700 kr i kompensasjon grunnet lang ventetid men måtte betale for montering/tilpasning og lakkering selv og gammelt panser måtte returneres. 

 

Så mitt intrykk har nå endret mye ang gsbildeler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har begynnt på 540'en nå. Mangler en bolt på automatkassa som rundet seg. Satser på at det ordner seg når eg kommer hjem fra jobb :) 

 

Gamle simon på forumet sin 535/s38 som svigerbror har kjøpt og min 540.. 

1430071007297_zpsswq1j0wk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ugh gs ja, kjøpte et senkesett med 50/30 senk for litt siden, sobba voldsomt i ræva og var ganske så høy forran. siste mail onsdag i forige uke, purret på de idag.. ble godkjent i vognkort da, men ikke fet med en bil som stailer hele tiden ... 

misunner de latterlige breie mk'ene dine :P 

Endret av crabfish190
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husket selv eg monterte 50/30 på en e34. Endte opp med og kjøre 50 fremme og orginalt bak for å få noenlune stuk på den. Har jo liggende noen 80 fjører her en plass.. Da blir den lav :P

 

Drev og mikset mye med fjører en stund før eg kjøpte coilovers :P 

 

Lurer litt på å levere MK'ene til østfold felgteknikk for renovering. Er jo verdt og legge litt penger i di felgene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...