Gå til innhold

Johns bmw 5-serie park. 540 restaurering påbegynnt!


John90
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, RF91 skrev:

Blir gjort bra arbeid på andre sida av Vikafjellet ser eg :)

Takker! Skjer litt for kver dag som går :) Satser på at bilen er kjørt utav garasjen for egen maskin innen ei veka før eg reiser på jobb igjenn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, carburetion skrev:

Ser drit bra ut. Deilig med blank og strøken bil under :x 

Skal du bruka org eksos, eller har du noken spesielle planer? 

Blir vel orginal eksos til og begynna med. So tenkte eg og høyra med deg når den tid kjem ka dela du brukte ;) Eg e no heima ikveld om du ve stikka oppom :)

 

Har nettopp vært ute og skifta startar no so no gjennstår da og prøva og starta bilen igjenn :)

Endret av John90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte jo noen 4 stempla frambremser for en stund tilbake. Men under demontering knakk selfølgelig ene stempelet. Så idag fikk eg endelig dreid til nytt stempel i dreiebenk😆 

Var jo selfølgelig ikke muligt og få kjøpt disse stemplene lenger da di er gått ut fra produksjon..

20160529_152551.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen kom seg betraktelig no med nytt understell. Samt rustsveising. 

Når jeg kommer hjem fra jobb satser jeg på at carburation innpå forumet er behjelpelig med hjulstilling så bilen kan settes i bruksstand igjenn. 

Grunnen til at fangere ikke er komt på er at bilen blir fraktet med biltralle frem til skiltene er komt på. Slik bilen er nå er den i laveste laget til å få på biltralle med fangere! 

Så ettervert skal kanalskjørtene monteres. Har jo også liggende en aerodynamic frontfanger. Får bare satse på at den ikke blir for lav! ;)

Valgte bevist å beholde orginalfargen når bilen ble lakkert da jeg trur denne kan bli fin med litt jobb! Så det var kjekt og høyre jan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Haha! Har en m5 fanger i "spare" i tilfelle. Orginalfangere har jeg nokk av desverre ;)

 

Idag sto oppgradering av bremser på lista. Fikk tak i noen 750 4stempla calippere for en stund siden og idag ble det montering av disse :)

 

Oversiktsbilde av forskjellige bremseskiver! 

Fra venstre til høyre: 535d frem brems (348x36), 535d bakbrems (345x24), e32 750i frembrems (324x30), e34 540i (305mm)? og e34 525i helt til høyre! 

IMG_6313_zpsd9xmpfyi.jpg

IMG_6312_zpscgabbhtn.jpg

 

Her var slik den var. Midlertidige 525 bremser for flytting. 

IMG_6305_zpsrftz9nqk.jpg

 

Resultat etterpå :)

IMG_6314_zpsebarbwmo.jpg

IMG_6316_zpsxfjqggee.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

540'en har fått kjørt seg noen testturer i sommer. har begynt på detaljene på den nå☺ etter mye leiting dukket det opp en pakke i posten. denne bilen hadde pdc orginalt men sensorene manglet. 

 

Ferdig montert

20161027_142824.jpg

Har også fått tak i m5 romdeler ved girkule og modifisert en e39 m5 girkule til girstanga.

20161006_234525.jpg

20161006_234543.jpg

Endret av John90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fort stille her inne ja. Godt og se at noen fortsatt er her i tillegg til facebook. 

 

Bilen er nå satt på vinterlagring. Kan være den får seg en luftetur på biltilsynet i vinter for visning8)

 

Neste prosjekt blir å montere eisenmann bakpotte med tuv for godkjenning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...