liaguten Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 Merket her i går at gulvtrekket ved baksete på passasjersiden var vått da jeg tok ut gulvmatten bak. Gulvtrekket fremme var også fuktig, men regner med at der her er snakk om en vannlekkasje bak og at det har ”trukket” frem ettersom om det var ”plaskevått” bak og bare litt fuktig fremme. Noen som kjenner til problemet på disse modellene og om det er noe som går igjen? Hvor ligger eventuelle dreningshull/punkter osv? og er det vanlig at disse kan tettes og sende vannet inn hvor jeg absolutt ikke er intressert i å ha det på denne modellen? Teppet fra gulvet og opp til dørkanten kjennes helt tørt ut, men selvsagt kan det jo komme herfra. Har vert veldig mye nedbør med både blå og røde grader siste 1 1/2 uka. Bilen har ikke takluke. Det er selvsagt uaktuelt at jeg selv har glemt å lukke et vindu, en dør skikkelig etc, og dersom noen har gjort dette må det være kjerringa, hun har blitt spurt om det men nekter selvfølgelig. Det er jo et kjent faktum at i nærmere 95 % av slike tilfeller så er det glemt et vindu, en dør, snø mellom pakninger i dører osv, og håpet er jo at det kun er dette ettersom eg syns at bilen er litt for ung til å lekke. Har startet opptørking med aviser osv, til helgen blir det ut med seter,gulvtrekk, isolasjon og det som måtte befinne seg under teppet. Før vi kjører på med noen døgn med sydentemperaturer i et håp om å tørke den. Dersom tiden strekker til får en prøve å putte gamlingen inn i bilen mens en går over med en vannkanne for å lokalisere hvor vannet kommer inn. Bilen er en 2006 320DT E91. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 Fuktsperre bak dørtrekket har nok løsnet. Bimmernew reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liaguten Skrevet Desember 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2011 Mye jobb å få ordnet dette dersom det viser seg å vere fuktsperren bak dørtrekket? Kan kanskje vere greit å få verksted til å få gjort det skikkelig?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Det klarer du å bytte selv, men det er viktig å få isolasjonstrekket skikkelig på etterpå, slik at det ikke lekker igjen. Den sitter med typ gummi-guffe, som er greit å feste igjen med varmepistol. Ganske vanlig problem dette. Jeg ville også sjekket dreneringa nederst på døra (undersiden) Problemet er jo at bilen burde vært demontert innvendig slik at man få opp teppet, og får det tørket opp. Ellers vil det aldri bli tørt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Så lenge det ikke er rifter i fuktsperra så limer du bare på igjen med PL400 eller noe fugelim av noe slag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liaguten Skrevet Desember 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2011 Må prøve å få sett på det til helga, eneste er at det blir litt knapt med tid til å få tørket bilen skikkelig under teppe osv...har hatt bil nr2(gammel honda&)til tørk en ukes tid nå og den skal være vere tett igjen.. Flere steder som bør sjekkes for lekkasje?? Takker for gode råd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå